NRW biedt Supporterspakket Vervolg Succesvolle Winkelgebieden aan

In april 2016 is de NRW publicatie ‘Nieuwe richtlijnen voor succesvolle winkelgebieden’ uitgebracht. In deze publicatie wordt de sociale meerwaarde in winkelgebieden centraal gesteld. Vernieuwend onderzoek, gebaseerd op de evolutiepsychologie, ligt hieraan ten grondslag.

Door zowel vastgoedeigenaren, retailers als gemeenten zijn de resultaten en aanbevelingen zeer positief ontvangen. Bekijk hier de publicatie.

De volgende stap is een is het ontwikkelen van een toolkit en een praktische handleiding om de theorie daadwerkelijk in de praktijk om te zetten.

Wij dagen je uit om als belanghebbende deze vervolgpublicatie te ondersteunen, en hebben een zogenoemd Supporters Pakket Vervolgpublicatie Succesvolle Winkelgebieden samengesteld. Dit pakket vertegenwoordigt een waarde van € 2.500,- (exclusief BTW) en bestaat uit:

    • Naamsvermelding via jouw (bedrijfs-)logo in de binnenzijde van de publicatie
    • Deelname aan het onderzoek in een door jouw bedrijf aan te wijzen winkelgebied
    • Eén plek in de klankbordgroep die meedenkt over vorm en inhoud van de publicatie
    • 100 gedrukte exemplaren van de publicatie

Wil jij (mede)supporter worden van de vervolgpublicatie? Stuur dan een bericht met je gegevens en een korte toelichting in welke vorm je zou willen bijdragen aan info@nrw.nl en wij nemen contact met je op.

NRW, IVBN en INRetail lanceren stappenplan voor 20% minder winkelmeters

Nederland heeft een teveel aan winkelmeters, waardoor lang niet alle winkelgebieden goed kunnen renderen. Daarom heeft minister Kamp van Economische Zaken in het kader van de Retailagenda vorig jaar het impulsteam geformeerd, dat als doel heeft te zorgen dat gemeenten en provincies het aantal winkelmeters met 20% terugdringen. Oude detailhandelsmeters moeten plaats maken voor andere functies, … Lees verder