Winnaars NRW Marketing Awards 2017 bekend

Tijdens het drukbezochte NRW Marketingcongres op 13 april 2017 in Het Klokgebouw in Eindhoven zijn de winnaars van de NRW Marketing Awards 2017 bekend gemaakt.  De NRW Marketing Award wordt sinds 2010 uitgereikt en is een jaarlijkse bekroning voor de meest innovatieve, inspirerende en effectieve marketinginspanningen voor een winkelgebied.

In de categorie CAMPAGNES GERICHT OP BRAND AWARENESS & REPOSITIONING heeft gewonnen:

Eersteklas shoppen op het station, Amsterdam Centraal
NS Stations

Deze campagne is in de ogen van de jury Brand awareness & repositioning pur sang. In een zeer complexe omgeving waar retail niet eerder op een voetstuk heeft gestaan, heeft NS Stations het aangedurft de switch te maken van noodzakelijke plek naar gewaardeerde plek. En dit in nauwe samenwerking met zeer traditionele stakeholders die van nature ver weg staan van retail en placemaking. Dit getuigt van lef en een grote mate van overtuigingskracht waarbij het belang van de bezoeker steeds de leidraad is geweest. Hiermee is de campagne een voorbeeld voor de retailsector.

 

In de categorie ACTIES EN EVENTS MET DE FOCUS OP BRAND ACTIVATION heeft gewonnen:

Unexpected Adventure: The LEGO Experience, Stadshart Amstelveen
Unibail Rodamco | Vereniging Centrum Promotie Amstelveen

Met het event Unexpected Adventure – LEGO Experience had Stadshart Amstelveen als doel families met kinderen, uit de gehele catchment area naar het winkelcentrum aan te spreken. Voorafgaand aan het evenement zijn duidelijke doelstellingen geformuleerd. Tijdens het event is op professionele wijze continu de mate van succes van het event gemeten. De zorgvuldige uitvoering – waarbij de vooraf geformuleerde doelstelling ten aanzien van branding activation continu bewaakt is – is lovenswaardig.


Ook de NRW Marketing Publieksprijs is tijdens het event uitgereikt. Het aanwezig publiek heeft gekozen voor de campagne:

Oersoep; Herpositionering Beurspassage, Nowadays Amsterdam
Urban Solutions | Bouwinvest

Op 2 december jl. is de Beurspassage, dat deel uitmaakt van Nowadays (ontwikkelaar TOP Vastgoed / eigenaar Bouwinvest) en een populaire doorgang is tussen tussen het Damrak en de Nieuwendijk, feestelijk geopend. In samenwerking met diverse partijen is er op bijzondere wijze aandacht besteed aan de opening waardoor de locatie zelfs voor opening al enorme bekendheid genoot in binnen- en buitenland.

Vakjury
De vakjury van 2017 bestaat uit de volgende professionals: Juryvoorzitter Kitty Koelemeijer (hoogleraar Marketing & Retailing, Nyenrode Business Universiteit), Robèrt Dackus, (3W real estate), Bram Hulsbosch (MK Illumination), Marcel Jansen, (Strøm), Michel Jonkheer (LookFeel Consultancy), Chantal Riedeman (Shopology), Carlo Verhart (Rabobank Amsterdam).

NRW feliciteert de winnaars van harte!

Bekijk hier alle finalisten.

Bekijk de 5 finalisten NRW Jaarprijs 2017

Nowadays_in Amsterdam, winkelcentrum Beverhof in Beverwijk,  winkelcentrum Kerkelanden in Hilversum, winkelcentrum Hanzewijk in Kampen en retailontwikkeling AaBe Fabriek in Tilburg zijn genomineerd voor de NRW Jaarprijs 2017. Op 7 september wordt tijdens het NRW Jaarcongres de bekend gemaakt door juryvoorzitter Jos Sentel. Bekijk hier de video over NRW Jaarprijs Nominaties 2017 en lees waarom deze … Lees verder

Schrijf je in voor NRW Scriptieprijs 2018!

De NRW is weer op zoek naar de beste scriptie over de winkelsector. Doel is tweeledig, enerzijds om scripties op WO-niveau, die relevant zijn voor de winkelsector in de breedste zin van het woord, in de schijnwerpers te zetten. Anderzijds om jou kennis te laten maken met de sector en je netwerk daarin verder te kunnen … Lees verder

Kramp in de vastgoedmarkt?

Ruim twee weken geleden nam ik samen met 11 Nederlandse collega’s deel aan de JLL property triathlon in (de buurt van) Londen. Na ongeveer 300 meter gezwommen te hebben kreeg ik last van kramp in een van mijn kuiten; een teken dat mijn lichaam de inspanning niet op prijs stelde. Ondanks de kramp wist ik … Lees verder