Winnaars NRW Marketing Awards 2017 bekend

Tijdens het drukbezochte NRW Marketingcongres op 13 april 2017 in Het Klokgebouw in Eindhoven zijn de winnaars van de NRW Marketing Awards 2017 bekend gemaakt.  De NRW Marketing Award wordt sinds 2010 uitgereikt en is een jaarlijkse bekroning voor de meest innovatieve, inspirerende en effectieve marketinginspanningen voor een winkelgebied.

In de categorie CAMPAGNES GERICHT OP BRAND AWARENESS & REPOSITIONING heeft gewonnen:

Eersteklas shoppen op het station, Amsterdam Centraal
NS Stations

Deze campagne is in de ogen van de jury Brand awareness & repositioning pur sang. In een zeer complexe omgeving waar retail niet eerder op een voetstuk heeft gestaan, heeft NS Stations het aangedurft de switch te maken van noodzakelijke plek naar gewaardeerde plek. En dit in nauwe samenwerking met zeer traditionele stakeholders die van nature ver weg staan van retail en placemaking. Dit getuigt van lef en een grote mate van overtuigingskracht waarbij het belang van de bezoeker steeds de leidraad is geweest. Hiermee is de campagne een voorbeeld voor de retailsector.

 

In de categorie ACTIES EN EVENTS MET DE FOCUS OP BRAND ACTIVATION heeft gewonnen:

Unexpected Adventure: The LEGO Experience, Stadshart Amstelveen
Unibail Rodamco | Vereniging Centrum Promotie Amstelveen

Met het event Unexpected Adventure – LEGO Experience had Stadshart Amstelveen als doel families met kinderen, uit de gehele catchment area naar het winkelcentrum aan te spreken. Voorafgaand aan het evenement zijn duidelijke doelstellingen geformuleerd. Tijdens het event is op professionele wijze continu de mate van succes van het event gemeten. De zorgvuldige uitvoering – waarbij de vooraf geformuleerde doelstelling ten aanzien van branding activation continu bewaakt is – is lovenswaardig.


Ook de NRW Marketing Publieksprijs is tijdens het event uitgereikt. Het aanwezig publiek heeft gekozen voor de campagne:

Oersoep; Herpositionering Beurspassage, Nowadays Amsterdam
Urban Solutions | Bouwinvest

Op 2 december jl. is de Beurspassage, dat deel uitmaakt van Nowadays (ontwikkelaar TOP Vastgoed / eigenaar Bouwinvest) en een populaire doorgang is tussen tussen het Damrak en de Nieuwendijk, feestelijk geopend. In samenwerking met diverse partijen is er op bijzondere wijze aandacht besteed aan de opening waardoor de locatie zelfs voor opening al enorme bekendheid genoot in binnen- en buitenland.

Vakjury
De vakjury van 2017 bestaat uit de volgende professionals: Juryvoorzitter Kitty Koelemeijer (hoogleraar Marketing & Retailing, Nyenrode Business Universiteit), Robèrt Dackus, (3W real estate), Bram Hulsbosch (MK Illumination), Marcel Jansen, (Strøm), Michel Jonkheer (LookFeel Consultancy), Chantal Riedeman (Shopology), Carlo Verhart (Rabobank Amsterdam).

NRW feliciteert de winnaars van harte!

Bekijk hier alle finalisten.

Column Michiel Boonen | Data vs emotie

Wie het laatste boek van Dan Brown – Oorsprong, of in het Engels ‘Origin’ – heeft gelezen, heeft al een beschrijving gekregen van de mogelijkheden die computers en algoritmes ons vandaag de dag, maar vooral in de toekomst, bieden. Een meer filosofische benadering kan gevonden worden in het boek ‘Homo Deus’ van Yuval Noah Harari, … Lees verder

Retail op maat

Retail op maat   Wat is het belangrijkste thema voor de retailsector in 2018? Waar moet NRW zich op richten om de leden het best van dienst te zijn? Een lastige keus, want er speelt zoveel. Uiteindelijk gaat het er om samen de juiste keuzes te maken. Keuzes die toekomstbestendig zijn, en daarmee duurzaam. Keuzes … Lees verder

Inschrijving NRW Jaarprijs 2018 open!

Vanaf 1 januari 2018 kun je jouw (herontwikkelde) winkelcentrum weer inschrijven om kans te maken op de NRW Jaarprijs 2018. Is jouw project onderscheidend en een voorbeeld voor de sector? Schrijf je dan in en maak kans op deze prestigieuze prijs. Inschrijven kan nog tot 1 mei 2018. Op de eerste dag van de PROVADA zullen we de finalisten bekendmaken. … Lees verder