Vacature: NRW zoekt Programmamanager!

De Nederlandse Raad Winkelcentra (NRW) verenigt deskundigen, belanghebbenden en vernieuwers binnen de winkelomgeving. We helpen elkaar verder met kennisontwikkeling. Een succesvolle winkelomgeving is de motor voor bruisende steden en kernen. In een wereld die versneld verandert, hebben we elkaar hard nodig om een evenwichtige kijk te ontwikkelen en keuzes te maken. NRW maakt dit mogelijk binnen een groot netwerk van betrokken leden, die elkaar ontmoeten, meedenken en meedoen.

Onze agenda staat vol! Elk jaar organiseren we allerlei congressen, nieuwjaarsbijeenkomsten, projectbezoeken, expertmeetings, New Generation bijeenkomsten, studiereizen, commissiedagen en de algemene ledenvergadering. En we reiken prijzen uit aan succesvolle initiatieven met de Marketingawards, de NRW Jaarprijs en de Scriptieprijs.

Wil jij aan dit alles een actieve en inhoudelijke bijdrage leveren? Wij zijn op zoek naar een ambitieuze en enthousiaste

Programmamanager

Als programmamanager zorg je ervoor dat de NRW zich bezighoudt met alles wat onze leden bindt en boeit:

  • Je signaleert en omarmt trends en ontwikkelingen en vertaalt deze naar innovatieve en inspirerende onderzoeksprojecten, bijeenkomsten, blogs en thema’s;
  • Je bouwt aan een netwerk van interessante sprekers om kwaliteit van bijeenkomsten te waarborgen;
  • Je activeert en motiveert de NRW-commissies en zorgt voor output uit de commissies;
  • Je bewaakt de voortgang en het budget bij inhoudelijke projecten, onderzoeken en publicaties (bijv. scenarioplanning perifere detailhandel, de sociale waarde van winkelgebieden, etc.);
  • Je bent in staat workshops te leiden en onderzoeksresultaten helder en professioneel te presenteren;
  • Je coördineert facts & figures per kwartaal;
  • Je bent verantwoordelijk voor het up-to-date houden van het kenniscentrum op de website;
  • Je hebt een actieve rol in de voorbereiding van studiereizen;
  • Je levert een bijdrage aan een goede communicatiestrategie om de zichtbaarheid van NRW te vergroten bij bestaande – en nieuwe doelgroepen;
  • Je ziet en grijpt kansen in de samenwerking met andere branches die NRW kunnen versterken (leisure, horeca).

Je gaat werken in een klein professioneel team, waarbij je nauw samenwerkt met de directeur en de event- en communicatiemanager. Je rapporteert aan de directeur. Je krijgt volop ruimte voor eigen initiatief en ruimte om je kennis en ervaring te benutten.

Wat heb je nodig om deze baan tot een succes te maken?

Je hebt een afgeronde relevante HBO-  of universitaire opleiding en aantoonbare ervaring en netwerk in de retailsector. Je hebt bijvoorbeeld gewerkt bij een belegger, retailer, ontwikkelaar, makelaar, onderzoeksbureau of brancheorganisatie. Liefde voor retail is uiteraard een must! Je weet welke vraagstukken leven binnen het winkellandschap en je hebt je eigen visie daarop ontwikkeld. Je bent een volwaardig sparringpartner voor de directeur en commissies. Verder ben je een energieke en inspirerende persoonlijkheid met uitstekende analytische en communicatieve vaardigheden. Je neemt verantwoordelijkheid en bent zelfstandig en resultaatgericht.

Deze functie is voor 32 uur per week, met als standplaats (omgeving) Utrecht. De arbeidsvoorwaarden zijn marktconform.

 Wil je solliciteren op deze baan?

NRW heeft de sollicitatieprocedure exclusief uitbesteed aan werving – en selectiebureau Buro Zuid. Mocht je eerst nog meer informatie willen over deze baan, neem dan contact op met Claartje van der Nol (06 – 34 34 34 41) of Anky van der Veeken (06 – 34 34 34 40). Wil je direct solliciteren? Dan zien we graag voor 22 september a.s. je CV en motivatie tegemoet via info@buro-zuid.com.

 

Schrijf je in voor NRW Scriptieprijs 2018!

De NRW is weer op zoek naar de beste scriptie over de winkelsector. Doel is tweeledig, enerzijds om scripties op WO-niveau, die relevant zijn voor de winkelsector in de breedste zin van het woord, in de schijnwerpers te zetten. Anderzijds om jou kennis te laten maken met de sector en je netwerk daarin verder te kunnen … Lees verder

Kramp in de vastgoedmarkt?

Ruim twee weken geleden nam ik samen met 11 Nederlandse collega’s deel aan de JLL property triathlon in (de buurt van) Londen. Na ongeveer 300 meter gezwommen te hebben kreeg ik last van kramp in een van mijn kuiten; een teken dat mijn lichaam de inspanning niet op prijs stelde. Ondanks de kramp wist ik … Lees verder

Verslag van een dag: Fifty shades of retail

Al jarenlang komt het “spook van de vergrijzing” langs in trendrapporten, CPB-plaatjes en verkiezingsretoriek. Binnen het winkelvastgoed komt het ook voorbij, maar lopen we er toch ook vaak met een boog omheen. Op 6 juli heeft de NRW een expert sessie aan dit thema gewijd op een bijzondere en toepasselijke locatie De Fietser in Ede. … Lees verder