Retail op maat

Retail op maat

 

Wat is het belangrijkste thema voor de retailsector in 2018? Waar moet NRW zich op richten om de leden het best van dienst te zijn? Een lastige keus, want er speelt zoveel. Uiteindelijk gaat het er om samen de juiste keuzes te maken. Keuzes die toekomstbestendig zijn, en daarmee duurzaam. Keuzes die leiden tot een succesvol ondernemingsklimaat voor de retailers en vastgoedpartijen en die leiden tot fijne winkelgebieden voor de consument.

“Een winkelgebied voor iedereen is een winkelgebied voor niemand”

Vanzelfsprekend is er geen pasklare oplossing. Er is geen antwoord “that fits all”. Regio voor regio, plaats voor plaats, gaat het om maatwerk. Geen confectie, maar tailer-made. Retail Bespoke. Dat is ook de reden dat we dit jaar gekozen hebben voor het thema Retail op maat. Juist om recht te doen aan alle verschillende situaties en vraagstukken, met elk hun bijbehorende mogelijke oplossingen. Lokale transitie en regionale afstemming is hierbij cruciaal.

“Wie onvervangbaar wil zijn, moet zich blijvend onderscheiden”

Coco Chanel zei het al; “Wie onvervangbaar wil zijn, moet zich blijvend onderscheiden.” Winkels waren decennialang een need to have. Nu worden winkels steeds meer een nice to have. Hier moeten we slim op in spelen door unieke winkelgebieden te maken. In combinatie met horeca, cultuur en voorzieningen. Gebieden met een sterke identiteit en eigen merkbelofte. Zo ontstaan er gebieden waar mensen van zullen blijven houden.

“Van transactie naar interactie”

Retail is diep verankerd in onze maatschappij. Onderwerpen zoals vergrijzing en verkleuring, en de sterke trek naar grote steden hebben direct effect op ons winkellandschap.

De winkelomgeving moet de retailers helpen om meer te zijn en te worden dan wederverkopers. Het moet een omgeving worden waar zij hun relatienetwerk kunnen opbouwen, versterken en onderhouden. Oftewel het moet een ‘Circle of Social Interaction’ worden. Deze ontwikkeling past bij de transitie naar een duurzame economie en samenleving.

“Schoon, heel, veilig en groen”

De mogelijke bijdrage van de winkelsector aan het Parijse Energieakkoord op het gebied van Duurzaamheid staat ook komend jaar hoog op de agenda. Maar ook het blijvende belang van de vergeten marketinginstrumenten ‘schoon, heel en veilig’ krijgen weer volop de aandacht. Zo maken we samen succesvolle, toekomstbestendige winkelgebieden.

“Kennisinspirator voor de winkelomgeving”

De NRW agenda voor 2018 staat weer vol met congressen, Awards, expertmeetings, projectbezoeken en studiereizen. Dat kan ook niet anders, met zo veel relevante onderwerpen. NRW is een ijzersterk platform waar de leden – meer dan ooit – hun kennis willen delen in het belang van de sector. Samen met onze commissies, het bestuur en het bureau wordt het programma verder uitgewerkt. Voor elk wat wils. Passend bij onze belofte dit jaar: Retail op maat.

 

Brigit Gerritse – directeur NRW

 

Presentaties NRW Retailplein op PROVADA

We kijken terug op een geslaagd NRW Retailplein op PROVADA in 2018. Wil je nog even terugkijken of zien wat je gemist hebt, er staat een impressie in beeld op onze facebook pagina. Klik op deze link en je kunt het programma bekijken en hieronder staan de beschikbare presentaties op een rij. Dinsdag 5 juni … Lees verder

Bekijk de 5 finalisten NRW Jaarprijs 2018

De finalisten voor de NRW Jaarprijs 2018 zijn bekend gemaakt. De Barones in Breda, winkelcentrum Hilvertshof in Hilversum, Catharinasteeg in Leiden, winkelcentrum Koningshoek in Maassluis en winkelcentrum Koedijkslanden in Meppel zijn genomineerd. De uitreiking vindt plaats op het NRW Jaarcongres, dat op donderdag 20 september 2018 in Theater Amsterdam is, schrijf je hier vast in.   Bekijk hier de finalisten in … Lees verder

NRW Retailplein Programma 2018

Programma PROVADA 2018 Dit jaar zijn we weer drie dagen lang aanwezig op PROVADA met ons speciale NRW Retailplein. Hier bieden we een gevarieerd programma aan met interessante bijeenkomsten, paneldiscussies en lunchsessies over uiteenlopende onderwerpen. Het NRW Retailplein is mogelijk gemaakt door een aantal van onze leden: FVH Facility Group, Locatus, Fimek en PROVADA en NRW, … Lees verder