Retail op maat

Retail op maat

 

Wat is het belangrijkste thema voor de retailsector in 2018? Waar moet NRW zich op richten om de leden het best van dienst te zijn? Een lastige keus, want er speelt zoveel. Uiteindelijk gaat het er om samen de juiste keuzes te maken. Keuzes die toekomstbestendig zijn, en daarmee duurzaam. Keuzes die leiden tot een succesvol ondernemingsklimaat voor de retailers en vastgoedpartijen en die leiden tot fijne winkelgebieden voor de consument.

“Een winkelgebied voor iedereen is een winkelgebied voor niemand”

Vanzelfsprekend is er geen pasklare oplossing. Er is geen antwoord “that fits all”. Regio voor regio, plaats voor plaats, gaat het om maatwerk. Geen confectie, maar tailer-made. Retail Bespoke. Dat is ook de reden dat we dit jaar gekozen hebben voor het thema Retail op maat. Juist om recht te doen aan alle verschillende situaties en vraagstukken, met elk hun bijbehorende mogelijke oplossingen. Lokale transitie en regionale afstemming is hierbij cruciaal.

“Wie onvervangbaar wil zijn, moet zich blijvend onderscheiden”

Coco Chanel zei het al; “Wie onvervangbaar wil zijn, moet zich blijvend onderscheiden.” Winkels waren decennialang een need to have. Nu worden winkels steeds meer een nice to have. Hier moeten we slim op in spelen door unieke winkelgebieden te maken. In combinatie met horeca, cultuur en voorzieningen. Gebieden met een sterke identiteit en eigen merkbelofte. Zo ontstaan er gebieden waar mensen van zullen blijven houden.

“Van transactie naar interactie”

Retail is diep verankerd in onze maatschappij. Onderwerpen zoals vergrijzing en verkleuring, en de sterke trek naar grote steden hebben direct effect op ons winkellandschap.

De winkelomgeving moet de retailers helpen om meer te zijn en te worden dan wederverkopers. Het moet een omgeving worden waar zij hun relatienetwerk kunnen opbouwen, versterken en onderhouden. Oftewel het moet een ‘Circle of Social Interaction’ worden. Deze ontwikkeling past bij de transitie naar een duurzame economie en samenleving.

“Schoon, heel, veilig en groen”

De mogelijke bijdrage van de winkelsector aan het Parijse Energieakkoord op het gebied van Duurzaamheid staat ook komend jaar hoog op de agenda. Maar ook het blijvende belang van de vergeten marketinginstrumenten ‘schoon, heel en veilig’ krijgen weer volop de aandacht. Zo maken we samen succesvolle, toekomstbestendige winkelgebieden.

“Kennisinspirator voor de winkelomgeving”

De NRW agenda voor 2018 staat weer vol met congressen, Awards, expertmeetings, projectbezoeken en studiereizen. Dat kan ook niet anders, met zo veel relevante onderwerpen. NRW is een ijzersterk platform waar de leden – meer dan ooit – hun kennis willen delen in het belang van de sector. Samen met onze commissies, het bestuur en het bureau wordt het programma verder uitgewerkt. Voor elk wat wils. Passend bij onze belofte dit jaar: Retail op maat.

 

Brigit Gerritse – directeur NRW

 

Catharinasteeg, winnaar NRW Jaarprijs 2018, wint ICSC ‘Regeneration’ Award

De winnaars van de NRW Jaarprijs 2018, MRP Development en Rijnboutt, hebben gisteren de ICSC ‘Regeneration’ Award voor de Catharinasteeg in Barcelona ontvangen. Sinds 1977 reikt de Internationale Raad van Winkelcentra (ICSC) prijzen uit aan de meest opvallende nieuwe, gerenoveerde en gevestigde winkelcentra in Europa. Deze onderscheidingen worden erkend als de meest prestigieuze op het … Lees verder

Winnaars NRW Marketingawards 2019 bekend

Drie winnaars NRW Marketing Awards 2019 De winnaars van de NRW Marketing Awards 2019 zijn bekend. Tijdens het geslaagde NRW Marketingcongres op 4 april in B.Amsterdam zijn de awards uitgereikt door de nieuwe juryvoorzitter Tony Wijntuin. In de categorie CAMPAGNES GERICHT OP BRAND AWARENESS & REPOSITIONING heeft gewonnen: #BEYOURSELF Ingediend door Urban Solutions en Altera Vastgoed Amersfoort, … Lees verder

Publicaties “Succesvol innoveren in winkels en winkelgebieden”, “Locale helden. Wie zijn zij en wat hebben ze nodig?” en “De meerwaarde van innovatieve technologie in de retail”

Tijdens het Retailagenda Innovatie Festival op 11 maart lanceerde de Retailagenda drie nieuwe publicaties waarbij innovatie in de retail centraal staat. Bekijk en download hier de publicaties  “Succesvol innoveren in winkels en winkelgebieden”, “Locale helden. Wie zijn zij en wat hebben ze nodig?” en “De meerwaarde van innovatieve technologie in de retail”. “Succesvol innoveren in … Lees verder