Groos, Le Pain Quotidien en Costes Winnaars van Retail Award

NRW reikt Retail Awards 2018 uit op Cushman & Wakefield & VG Visie

Retail Event of the Year

AMSTERDAM, 17 mei 2018 – Op het Retail Event of the Year 2018, dat plaatsvond in B.Amsterdam, ontvingen retailers Groos, Le Pain Quotidien en Costes een Award in respectievelijk de categorieën Local Hero, Foodretailer en Zelfstandig Retailconcept. Het event en de Retail Awards zijn een initiatief van VG Visie en Cushman & Wakefield. De Awards zijn vandaag uitgereikt door Brigit Gerritse, directeur NRW en partner van het Retail Event of the Year.

Brigit Gerritse,  “De winnaars hebben een ijzersterk merk ontwikkeld zonder concessies te doen. Ze vertellen stuk voor stuk met hun merken een eigen verhaal dat goed begrepen wordt door de consument. Het echte ondernemerschap zie je terug in hun toewijding om de merkbelofte elke dag waar te maken en de verwachtingen van de consument te blijven overtreffen. Het winnen van de Awards vandaag bevestigt dat dit in de huidige retailmarkt een winnende strategie is.”

Jeroen Lokerse, Head of Netherlands Cushman & Wakefield: ”Met deze Awards willen we ondernemende, succesvolle retailers in de markt de erkenning geven die zij verdienen. Ze zijn een voorbeeld in de retailsector omdat ze zich weten te onderscheiden door continue te vernieuwen, te veranderen en te innoveren. Deze ondernemers maken duidelijk het verschil door relevant te blijven voor hun doelgroepen, een opgave waar de hele retailsector voor staat. Het is mooi om te zien dat deze partijen daar een leidende rol in spelen en de toon weten te zetten.”

Retail Awards procedure

NRW heeft het onderzoek naar winnende Retail formules uitgevoerd in samenwerking met vastgoedadviseur Cushman & Wakefield en uitgever VG Visie. In januari 2018 is door NRW gestart met het samenstellen van een adviesraad van 19 Retail professionals met uiteenlopende achtergronden en expertise variërend van adviseurs & deskundigen, brancheverenigingen en beleggers, vastgoedontwikkelaars en conceptonwikkelaars tot docenten en Retail onderzoekers. De adviesraad heeft op basis van een lijst met honderden Retail concepten in de categorieën local hero, foodretailer en zelfstandig nationaal of internationaal Retail concept, een shortlist gemaakt van drie finalisten in elke categorie met als enige ´beperking´ dat de finalisten gevestigd zijn in een van de top twintig winkelsteden van Nederland.

Presentaties NRW Retailplein op PROVADA

We kijken terug op een geslaagd NRW Retailplein op PROVADA in 2018. Wil je nog even terugkijken of zien wat je gemist hebt, er staat een impressie in beeld op onze facebook pagina. Klik op deze link en je kunt het programma bekijken en hieronder staan de beschikbare presentaties op een rij. Dinsdag 5 juni … Lees verder

Bekijk de 5 finalisten NRW Jaarprijs 2018

De finalisten voor de NRW Jaarprijs 2018 zijn bekend gemaakt. De Barones in Breda, winkelcentrum Hilvertshof in Hilversum, Catharinasteeg in Leiden, winkelcentrum Koningshoek in Maassluis en winkelcentrum Koedijkslanden in Meppel zijn genomineerd. De uitreiking vindt plaats op het NRW Jaarcongres, dat op donderdag 20 september 2018 in Theater Amsterdam is, schrijf je hier vast in.   Bekijk hier de finalisten in … Lees verder

NRW Retailplein Programma 2018

Programma PROVADA 2018 Dit jaar zijn we weer drie dagen lang aanwezig op PROVADA met ons speciale NRW Retailplein. Hier bieden we een gevarieerd programma aan met interessante bijeenkomsten, paneldiscussies en lunchsessies over uiteenlopende onderwerpen. Het NRW Retailplein is mogelijk gemaakt door een aantal van onze leden: FVH Facility Group, Locatus, Fimek en PROVADA en NRW, … Lees verder