Groos, Le Pain Quotidien en Costes Winnaars van Retail Award

NRW reikt Retail Awards 2018 uit op Cushman & Wakefield & VG Visie

Retail Event of the Year

AMSTERDAM, 17 mei 2018 – Op het Retail Event of the Year 2018, dat plaatsvond in B.Amsterdam, ontvingen retailers Groos, Le Pain Quotidien en Costes een Award in respectievelijk de categorieën Local Hero, Foodretailer en Zelfstandig Retailconcept. Het event en de Retail Awards zijn een initiatief van VG Visie en Cushman & Wakefield. De Awards zijn vandaag uitgereikt door Brigit Gerritse, directeur NRW en partner van het Retail Event of the Year.

Brigit Gerritse,  “De winnaars hebben een ijzersterk merk ontwikkeld zonder concessies te doen. Ze vertellen stuk voor stuk met hun merken een eigen verhaal dat goed begrepen wordt door de consument. Het echte ondernemerschap zie je terug in hun toewijding om de merkbelofte elke dag waar te maken en de verwachtingen van de consument te blijven overtreffen. Het winnen van de Awards vandaag bevestigt dat dit in de huidige retailmarkt een winnende strategie is.”

Jeroen Lokerse, Head of Netherlands Cushman & Wakefield: ”Met deze Awards willen we ondernemende, succesvolle retailers in de markt de erkenning geven die zij verdienen. Ze zijn een voorbeeld in de retailsector omdat ze zich weten te onderscheiden door continue te vernieuwen, te veranderen en te innoveren. Deze ondernemers maken duidelijk het verschil door relevant te blijven voor hun doelgroepen, een opgave waar de hele retailsector voor staat. Het is mooi om te zien dat deze partijen daar een leidende rol in spelen en de toon weten te zetten.”

Retail Awards procedure

NRW heeft het onderzoek naar winnende Retail formules uitgevoerd in samenwerking met vastgoedadviseur Cushman & Wakefield en uitgever VG Visie. In januari 2018 is door NRW gestart met het samenstellen van een adviesraad van 19 Retail professionals met uiteenlopende achtergronden en expertise variërend van adviseurs & deskundigen, brancheverenigingen en beleggers, vastgoedontwikkelaars en conceptonwikkelaars tot docenten en Retail onderzoekers. De adviesraad heeft op basis van een lijst met honderden Retail concepten in de categorieën local hero, foodretailer en zelfstandig nationaal of internationaal Retail concept, een shortlist gemaakt van drie finalisten in elke categorie met als enige ´beperking´ dat de finalisten gevestigd zijn in een van de top twintig winkelsteden van Nederland.

Weg met de steltloper!

De lulligheid is vaak troef. Terug in de winkelmarkt heb ik mij in de afgelopen maanden enorm verbaasd over het niveau van marketingactiviteiten in de Nederlandse winkelcentra en winkelstraten. Treurige ballonnenclowns, hartjesmeisjes en verdwaalde steltlopers worden ingezet om een boost te geven aan tanende bezoekersaantallen. Consumenten kijken meelijwekkend – het zou je baan maar zijn … Lees verder

NRW in een borrelend retaillandschap

Tijdens het NRW jaarcongres heeft NRW Voorzitter Marrit Laning het congres gestart. Hier sprak zij over de ontwikkelingen in de sector en hoe dit te vertalen is naar de wereld waarin NRW leden zich bevinden. Lees hier haar inspirerende woorden. Vandaag nemen we even de tijd om te vieren wat voor mooie en indrukwekkende dingen … Lees verder

Juryrapport WINNAAR NRW Jaarprijs 2018 – Catharinasteeg Leiden

De jury heeft grote waardering voor het teruggeven van deze historische locatie aan de inwoners en bezoekers van Leiden. De ontwikkeling van dit stuk stad, met een uitstekende mix van grote en kleine winkelunits, woningen en horeca, is zeer geslaagd. Met de ontwikkeling wordt goed ingespeeld op de trend waarin een compact kernwinkelgebied logisch onderdeel … Lees verder