Groos, Le Pain Quotidien en Costes Winnaars van Retail Award

NRW reikt Retail Awards 2018 uit op Cushman & Wakefield & VG Visie

Retail Event of the Year

AMSTERDAM, 17 mei 2018 – Op het Retail Event of the Year 2018, dat plaatsvond in B.Amsterdam, ontvingen retailers Groos, Le Pain Quotidien en Costes een Award in respectievelijk de categorieën Local Hero, Foodretailer en Zelfstandig Retailconcept. Het event en de Retail Awards zijn een initiatief van VG Visie en Cushman & Wakefield. De Awards zijn vandaag uitgereikt door Brigit Gerritse, directeur NRW en partner van het Retail Event of the Year.

Brigit Gerritse,  “De winnaars hebben een ijzersterk merk ontwikkeld zonder concessies te doen. Ze vertellen stuk voor stuk met hun merken een eigen verhaal dat goed begrepen wordt door de consument. Het echte ondernemerschap zie je terug in hun toewijding om de merkbelofte elke dag waar te maken en de verwachtingen van de consument te blijven overtreffen. Het winnen van de Awards vandaag bevestigt dat dit in de huidige retailmarkt een winnende strategie is.”

Jeroen Lokerse, Head of Netherlands Cushman & Wakefield: ”Met deze Awards willen we ondernemende, succesvolle retailers in de markt de erkenning geven die zij verdienen. Ze zijn een voorbeeld in de retailsector omdat ze zich weten te onderscheiden door continue te vernieuwen, te veranderen en te innoveren. Deze ondernemers maken duidelijk het verschil door relevant te blijven voor hun doelgroepen, een opgave waar de hele retailsector voor staat. Het is mooi om te zien dat deze partijen daar een leidende rol in spelen en de toon weten te zetten.”

Retail Awards procedure

NRW heeft het onderzoek naar winnende Retail formules uitgevoerd in samenwerking met vastgoedadviseur Cushman & Wakefield en uitgever VG Visie. In januari 2018 is door NRW gestart met het samenstellen van een adviesraad van 19 Retail professionals met uiteenlopende achtergronden en expertise variërend van adviseurs & deskundigen, brancheverenigingen en beleggers, vastgoedontwikkelaars en conceptonwikkelaars tot docenten en Retail onderzoekers. De adviesraad heeft op basis van een lijst met honderden Retail concepten in de categorieën local hero, foodretailer en zelfstandig nationaal of internationaal Retail concept, een shortlist gemaakt van drie finalisten in elke categorie met als enige ´beperking´ dat de finalisten gevestigd zijn in een van de top twintig winkelsteden van Nederland.

Presentaties Let’s Gro Festival 2018

Tijdens het Let’s Gro festival in Groningen, dat op donderdag 1 november plaatsvond, organiseerde NRW in samenwerking met de gemeente Groningen en de ondernemersvereniging GCC ‘Retail of the Future’. In de prachtige, historische Oude Raadzaal van het Groninger stadhuis belichtte een drietal sprekers de toekomst van retail, ieder vanuit een geheel eigen perspectief. Vervolgens bezochten … Lees verder

NRW Kennis & Innovatie Award jurylid – Rob Muetstege

Wat is er nou mooier dan onderzoeker te zijn in het huidige tijdgewricht? Natuurlijk, ook in het verleden hebben we elkaar in winkel(vastgoed)land de tent uitgevochten -en een hele congresmarkt van brood voorzien- over onderwerpen zoals de impact van het betaald parkeren, het verruimde PDV/GDV-beleid, het ongebreideld toevoegen van vierkante meters, de komst van FOC’s … Lees verder

NRW Kennis & Innovatie Award juryvoorzitter – Rik Eertink

Rik Eertink is an experienced retail fund manager, currently fund manager of the CBRE Dutch Retail Fund, the European Shopping Centre Funds I & II and the CBRE Nordic Property Fund. In this combined role, he is responsible for an AUM base of over EUR 4 billion across Europe. He is Head of Retail NL, … Lees verder