Toolkit
Sociale Meerwaarde

Toolkit Sociale Meerwaarde

Winkelgebieden worden nog leuker. INretail, NRW en IVBN introduceren  samen met MindLogyx een instrument dat de sociale waarde en aantrekkingskracht van winkelgebieden versterkt.

De toolkit is bedoeld voor winkelondernemers, pandeigenaren, gemeenten en partijen die betrokken zijn bij voorzieningen van een winkelgebied. Hun gezamenlijke belang is zorgen dat consumenten het winkelgebied aantrekkelijk vinden, er terugkomen en het aanbevelen bij anderen. Hierdoor verbetert de reputatie van een winkelgebied. Met deze toolbox kan een gezamenlijke visie worden ontwikkeld die de sociale waarde van een winkelgebied versterkt. Komende maanden zullen we op verschillende bijeenkomsten met deze toolbox aan de slag gaan.

Bekijk hier de Toolkit Sociale Meerwaarde.

‘Upsidedown Transformatie’

Volgens mijn dochters is het bij de influencers op Insta(gram) helemaal ziek hip om je bikinitop ondersteboven aan te doen; ‘Upsidedown Bikini’. Een bestaand product op een andere manier gebruiken. Was het tot voor enkele jaren hot om elke begane grond m2 in en grenzend aan winkelcentra en -gebieden om te katten tot commercieel interessante … Lees verder

Klaar voor de volgende stap?

Nederland is een van de meest transparante vastgoedmarkten ter wereld. Als het op de retailmarkt aankomt zijn we echter nog behoorlijk amateuristisch bezig en kunnen we veel leren van de hoeveelheid informatie die er in andere landen beschikbaar is. Een van de belangrijkste vragen die (inter)nationale retailers en retailbeleggers met grote regelmaat stellen is: ‘hoeveel … Lees verder

Blijf investeren in je (stenen) winkel!

Is de toekomst echt zo dramatisch voor de winkels als sommige doemdenkers ons willen doen laten geloven? Zal internet leiden tot 30 tot 50% minder winkelvoorraad? Komen complete binnensteden leeg te staan? Zeker niet. De toekomst voor fysieke winkels is zelfs bijzonder zonnig. Lees er alles over in deze column van Hans van Tellingen. Ja, … Lees verder