Toolkit
Sociale Meerwaarde

Toolkit Sociale Meerwaarde

Winkelgebieden worden nog leuker. INretail, NRW en IVBN introduceren  samen met MindLogyx een instrument dat de sociale waarde en aantrekkingskracht van winkelgebieden versterkt.

De toolkit is bedoeld voor winkelondernemers, pandeigenaren, gemeenten en partijen die betrokken zijn bij voorzieningen van een winkelgebied. Hun gezamenlijke belang is zorgen dat consumenten het winkelgebied aantrekkelijk vinden, er terugkomen en het aanbevelen bij anderen. Hierdoor verbetert de reputatie van een winkelgebied. Met deze toolbox kan een gezamenlijke visie worden ontwikkeld die de sociale waarde van een winkelgebied versterkt. Komende maanden zullen we op verschillende bijeenkomsten met deze toolbox aan de slag gaan.

Bekijk hier de Toolkit Sociale Meerwaarde.

Classic Car Tour Sierra Nevada

Op weg van Marbella naar Granada/Guadix reden we langs La Canada,  het shopping center aan de A7, ten noorden van Marbella, en  kwamen bij mij weer de vele gebreken die dit center vertonen naar boven. Met een lay-out waar menig shopping center zich voor zou schamen, een verticaal transportsysteem wat nergens op slaat; met  roltrappen … Lees verder

NRW Kennis & Innovatie Award jurylid – Michiel Boonen

De retailsector heeft de afgelopen jaren flinke klappen gehad. Wie herinnert zich de verschillende faillissementen van grote spelers als V&D, Perry Sport en Macintosh (onder meer Dolcis, Invito en Manfield) niet? Hoewel er tegenwoordig steeds meer sprake is van een hosannastemming, wordt die mijns inziens met name gedreven door de cijfers over de omzet van … Lees verder

Verbinden maar!

En? Hebben we er iets van geleerd? Waarvan? Van de crisis? Jazeker, we hebben meer wezensvreemde begrippen in het vastgoed binnengebracht dan ooit. Experience, hospitality, lifestyle, concepting. Begrippen, en dan bij voorkeur Engelstalig, die veder van de winkelier afstaan dan ooit. Verbinden we ons nog wel met die winkelier? Staan we nog dichtbij, trekken we … Lees verder