Presentaties Keynotes NRW Jaarcongres 2018

Tijdens het NRW Jaarcongres 2018, dat op donderdag 20 september plaatsvond in Amsterdam, was er een programma samengesteld met keynote speakers rondom het thema Toonzetters & Smaakmakers.

Hier de sprekers en de presentaties.

  • Mike Thomson – The Big Picture, Senior Consultant 
    • De achtergrond van Mike Thomson is zowel operationeel als commercieel. Zijn expertise ligt in het ontwikkelen van commerciële strategieën voor eigenaren van bioscoop- en vrijetijdsbesteding, exploitanten of ontwikkelaars. Als directeur bij Virgin, UGC Cinemas, en Cineworld heeft Mike projecten geleid op het gebied van gecombineerde marketing, filmprogrammering en retail-functies en de ontwikkeling van volledig geïntegreerde commerciële strategieën. Zijn achtergrond in zowel retail als de bioscoopsector is waardevol in het streven een geïntegreerd entertainmentaanbod te realiseren in winkel- en centrumgebieden.
    • Bekijk de Presentatie Mike Thomson NRW Jaarcongres 2018
  • Jonathan Doughty – ECE, Global Head of Foodservice 
    • Als Global Head of Foodservice bij ECE ziet Jonathan talloze foodconcepten en winkelcentra. Daarmee is hij misschien wel dé foodservice-expert in onze sector. We worden meegenomen in zijn ‘We love Food’ strategie en zijn visie op food. De rol van food in onze winkelgebieden groeit en “F&B = the new fashion”  is een kreet die we tegenwoordig vaak horen. Hoe blijvend is dat succes? Tot hoe ver reikt die groei? En is F&B inderdaad de ‘redder van het winkelgebied’?
    • Bekijk de Presentatie Jonathan Doughty NRW Jaarcongres 2018
  • Ben Woldring – Bencom Group, Directeur
    • In 1998 haalde Ben Woldring als 13-jarige oprichter van het succesvolle Bellen.com bijna alle nieuwsprogramma’s van Nederland, waarna hij uitgroeide tot de jongste succesvolle serial entrepreneur van Nederland. Inmiddels is hij directeur van de Bencom Group en is het zijn missie om de consument in tal van complexe markten inzicht en transparantie te bieden. Ben zal zijn kijk op het ondernemerschap met ons delen. Hoe ziet hij iedere keer nieuwe mogelijkheden en kansen om binnen de veranderende maatschappij –  en met gebruikmaking van de laatste stand van techniek – precies dat te doen waar de consument behoefte aan heeft? En hoe die consument het liefste geholpen wil worden? Over smaakmakers en toonzetters gesproken!
    • Bekijk de Presentatie Ben Woldring NRW Jaarcongres 2018

 

 

Weg met de steltloper!

De lulligheid is vaak troef. Terug in de winkelmarkt heb ik mij in de afgelopen maanden enorm verbaasd over het niveau van marketingactiviteiten in de Nederlandse winkelcentra en winkelstraten. Treurige ballonnenclowns, hartjesmeisjes en verdwaalde steltlopers worden ingezet om een boost te geven aan tanende bezoekersaantallen. Consumenten kijken meelijwekkend – het zou je baan maar zijn … Lees verder

NRW in een borrelend retaillandschap

Tijdens het NRW jaarcongres heeft NRW Voorzitter Marrit Laning het congres gestart. Hier sprak zij over de ontwikkelingen in de sector en hoe dit te vertalen is naar de wereld waarin NRW leden zich bevinden. Lees hier haar inspirerende woorden. Vandaag nemen we even de tijd om te vieren wat voor mooie en indrukwekkende dingen … Lees verder

Juryrapport WINNAAR NRW Jaarprijs 2018 – Catharinasteeg Leiden

De jury heeft grote waardering voor het teruggeven van deze historische locatie aan de inwoners en bezoekers van Leiden. De ontwikkeling van dit stuk stad, met een uitstekende mix van grote en kleine winkelunits, woningen en horeca, is zeer geslaagd. Met de ontwikkeling wordt goed ingespeeld op de trend waarin een compact kernwinkelgebied logisch onderdeel … Lees verder