NRW Kennis & Innovatie Award jurylid – Gertjan Slob

Ik ben in 1967 geboren boven de kledingzaak van mijn ouders. Interesse in winkelen en winkels is mij dus van jongs af aan bijgebracht. Na mijn middelbare school ben ik Geografie gaan studeren in Utrecht met als specialisaties Geografie voor Educatie en Geografische Informatie Systemen. In 1992 ben ik gestart als GIS-consultant bij een IT-bedrijf. Na enkele jaren in de computertechniek begon de inhoud bij mij toch weer te kriebelen. Toen er een vacature bij D&P Onderzoek en Advies kwam (de voorloper van Locatus) was dat voor mij een lot uit de loterij omdat ik mijn Geografische kennis kon gaan combineren met mijn winkelervaringen uit mijn jeugd. Sinds 1997 werk ik dan ook al met veel plezier bij Locatus waar ik mij bezig hou met het verzamelen van onze data, het waken over de kwaliteit en het zorgen dat van deze data ook echt relevante informatie wordt gemaakt.

Mijn passie voor data én Retail maakt ook dat ik de ‘NRW Kennis & Innovatie Award’ zo’n goed initiatief vind. Iedereen winkelt dus iedereen heeft een mening over Retail. Zomaar iets roepen kan iedereen en gebeurt ook te vaak. Dat brengt de sector echter niet verder, goed onderzoek doet dat wel. Ik ben dan ook blij dat de NRW met deze Award dat goede onderzoek nog verder gaat stimuleren en wil daar graag mijn steentje aan bijdragen.


Gertjan Slob, Directeur Onderzoek at Locatus

Commissie Kennis & Innovatie

Het delen van kennis en innovatie staat in 2019 centraal bij de Commissie Kennis & Innovatie. Door een tragere economische groei, de impact van veranderend consumentengedrag op bestedingspatronen en de toenemende multifunctionaliteit in traditionele winkelgebieden, wordt het in 2019 en 2020 meer dan ooit van belang om op de hoogte te zijn van de laatste … Lees verder

Commissie Consument & Gedrag

De zee van tijd heeft het mooiste strand. We leven in een tijd van versnelling, zijn gehaaster dan ooit. Maar er zijn ook momenten waarop je de tijd mag vergeten, waarop je mag dagdromen en waar je open staat voor onverwachte en nieuwe inzichten. Deze momenten zorgen voor vertraging, nieuwe contacten en betekenis. Aan de … Lees verder

NRW Jaaragenda 2019

Winter 22| 01 ALV 14| 02 NRW Kennis & Innovatie Summit 07| 03 F&B Tour – Mall of the Netherlands Lente 04| 04 NRW Marketingcongres 10-11| 04 ICSC European Conference Barcelona 18| 04 Retail Breakfast (Trakteer de duizendpoot van jullie kantoor op een NRW Retail Kennisontbijt) 09-10| 05 Quicktrip België 04-06| 06 PROVADA Zomer 11| … Lees verder