NRW NEW GEN – Quicktrip Liverpool en Manchester  

De NRW New Gen leden hebben dit jaar in het kader van de jaarlijkse Quicktrip Liverpool en Manchester bezocht. Een prettig georganiseerd, goed gevuld en afwisselend programma bracht de New Gen leden samen op Schiphol. Met een programmaboekje (inclusief smoelenboek) op zak, werden deze twee interessante Engelse (winkel)steden van 13 tot 15 september aangedaan.

Het programma startte met een bezoek aan de Liverpool BID Company. Marketing Manager Alvaro Costello Sanchez vertelde ons een interessant verhaal over hoe zij de BID-gebieden (vergelijkbaar met onze BIZ-gebieden) hebben ingericht en georganiseerd. Het bezoek aan de BID Company werd afgerond met een rondleiding door een gezellige Bid Host die ons meenam naar de mooiste plekjes in het gebied.

Aangrenzend aan de gebieden die onder de Liverpool BID Company vallen, ligt Liverpool One. Robert Deacon (Commercieel Manager Liverpool One) nam ons tijdens een boeiende presentatie mee in de geschiedenis van dit gebied. ‘Liverpool One’ is een winkelbestemming in het hart van het stadscentrum van Liverpool. Het gebied heeft meer dan 170 winkels, bars en restaurants in vijf schitterende districten. Een leuk weetje is dat de namen van de districten vernoemd zijn naar de oude straatnamen, zodat de stadskaart al die jaren onveranderd is gebleven. Het was onder andere heel inspirerend om te horen hoe verhuurder in nauwe samenwerking met  huurders voetgangers-, omzet- en transactiestatistieken met elkaar delen. Alles om het gezamenlijke doel, de prestaties van het winkelcentrum, te verbeteren. Een ‘picture perfect’ voor veel Nederlandse leasing -en propertymanagers.

De volgende dag namen we de trein naar Manchester, waar de dag begon met een bezoek aan het prachtige Northern Quarter met haar vele winkels die grotendeels gerund worden door zelfstandige ondernemers. Na een gezellige lunch in Mackie Mayor  (een historische Food Hal met een geweldige sfeer en heerlijk eten, een echte aanrader!) bezochten we Manchester Arndale. Dit enorme winkelcentrum (met meer dan 200 winkels) vertegenwoordigt ongeveer 60% van alle winkels in het centrum van Manchester. In de afgelopen jaren is INTU begonnen met het renoveren en uitbreiden van het winkelcentrum. Na een korte presentatie leidden Colin Flinn en zijn collega  ons rond door het winkelcentrum en toonden ons de nieuwe delen die zich onderscheiden door hoge glasfronten, veel licht en een moderne en frisse uitstraling. De tour eindigde bij het nieuwe en binnenkort te openen Food & Beverage plein, dat een bijdrage moet gaan leveren aan het verhogen van de verblijfstijd en het aantrekken van nieuwe doelgroepen.

Veel dank aan Alvaro Costello Sanchez (Liverpool BID Company), Robert Deacon (Liverpool One) en Colin Flinn (Manchester Arndale) en hun collega’s voor de inspirerende verhalen, rondleidingen en gastvrijheid. Aan alle New Genners die mee waren, dank voor de gezelligheid en we kijken nu al uit naar volgend jaar!

 

Catharinasteeg, winnaar NRW Jaarprijs 2018, wint ICSC ‘Regeneration’ Award

De winnaars van de NRW Jaarprijs 2018, MRP Development en Rijnboutt, hebben gisteren de ICSC ‘Regeneration’ Award voor de Catharinasteeg in Barcelona ontvangen. Sinds 1977 reikt de Internationale Raad van Winkelcentra (ICSC) prijzen uit aan de meest opvallende nieuwe, gerenoveerde en gevestigde winkelcentra in Europa. Deze onderscheidingen worden erkend als de meest prestigieuze op het … Lees verder

Winnaars NRW Marketingawards 2019 bekend

Drie winnaars NRW Marketing Awards 2019 De winnaars van de NRW Marketing Awards 2019 zijn bekend. Tijdens het geslaagde NRW Marketingcongres op 4 april in B.Amsterdam zijn de awards uitgereikt door de nieuwe juryvoorzitter Tony Wijntuin. In de categorie CAMPAGNES GERICHT OP BRAND AWARENESS & REPOSITIONING heeft gewonnen: #BEYOURSELF Ingediend door Urban Solutions en Altera Vastgoed Amersfoort, … Lees verder

Publicaties “Succesvol innoveren in winkels en winkelgebieden”, “Locale helden. Wie zijn zij en wat hebben ze nodig?” en “De meerwaarde van innovatieve technologie in de retail”

Tijdens het Retailagenda Innovatie Festival op 11 maart lanceerde de Retailagenda drie nieuwe publicaties waarbij innovatie in de retail centraal staat. Bekijk en download hier de publicaties  “Succesvol innoveren in winkels en winkelgebieden”, “Locale helden. Wie zijn zij en wat hebben ze nodig?” en “De meerwaarde van innovatieve technologie in de retail”. “Succesvol innoveren in … Lees verder