Presentaties Let’s Gro Festival 2018

Tijdens het Let’s Gro festival in Groningen, dat op donderdag 1 november plaatsvond, organiseerde NRW in samenwerking met de gemeente Groningen en de ondernemersvereniging GCC ‘Retail of the Future’. In de prachtige, historische Oude Raadzaal van het Groninger stadhuis belichtte een drietal sprekers de toekomst van retail, ieder vanuit een geheel eigen perspectief. Vervolgens bezochten we een drietal succesvolle en in het oog springende ondernemers in de binnenstad (Laif & Nuver, Little Lovely Company en Schoenenzaken) en sloten we af met een borrel bij Mr. Mofongo.

De presentaties kun je hieronder downloaden.

Linda Annink – Place Making: Linda is directeur-eigenaar van Urban Solutions. Urban Solutions zet steden, gebieden en gebouwen prominent op de kaart door middel van branding, marketing en PR. (Binnen)steden die zich op hun X-factor concentreren en zich als een sterk merk presenteren zijn succesvoller in het aantrekken van bezoekers en klanten. Daarvoor is een overtuigend merkverhaal nodig, waarin elementen als geloofwaardigheid, authenticiteit en sociale meerwaarde steeds belangrijker zijn geworden. Linda zet trends in consumentengedrag en beproefde technieken van bekende sterke merken op een rij en laat zien hoe deze kunnen worden toegepast voor steden, stadscentra en (winkel)gebieden. Aan de hand van een Trend/Content Canvas worden deelnemers aan de bijeenkomst uitgedaagd om nieuwe toepassingen te bedenken, waarmee het verhaal van Groningen (of elke andere stad) verteld kan worden.

Kim Ellerman – Digitale Innovaties: Kim is een ervaren consultant in de wereld van retail, consumentengedrag en innovatie bij het toonaangevende onderzoeks- en adviesbureau Q&A. Kim nam ons mee in de ontwikkelingen in en het belang van digitale communicatie voor retail. Ze focust op de impact van deze ontwikkelingen op ondernemers in retail, kansen en concrete handvatten voor deze ondernemers en zal hierbij de nodige voorbeelden gebruiken.

Tom Kikkert – Transactie & Attractie: De ontdekking van identiteitsmarketing en de problemen binnen verschillende winkels en winkelketens lijken elkaar te kunnen versterken. De uitkomst hiervan is een concept dat anders kijkt naar de retail. Tom Kikkert reist het hele land door om met ondernemers, merken en gemeenten te sparren en adviseren over en ze te helpen met dit onderwerp.

Catharinasteeg, winnaar NRW Jaarprijs 2018, wint ICSC ‘Regeneration’ Award

De winnaars van de NRW Jaarprijs 2018, MRP Development en Rijnboutt, hebben gisteren de ICSC ‘Regeneration’ Award voor de Catharinasteeg in Barcelona ontvangen. Sinds 1977 reikt de Internationale Raad van Winkelcentra (ICSC) prijzen uit aan de meest opvallende nieuwe, gerenoveerde en gevestigde winkelcentra in Europa. Deze onderscheidingen worden erkend als de meest prestigieuze op het … Lees verder

Winnaars NRW Marketingawards 2019 bekend

Drie winnaars NRW Marketing Awards 2019 De winnaars van de NRW Marketing Awards 2019 zijn bekend. Tijdens het geslaagde NRW Marketingcongres op 4 april in B.Amsterdam zijn de awards uitgereikt door de nieuwe juryvoorzitter Tony Wijntuin. In de categorie CAMPAGNES GERICHT OP BRAND AWARENESS & REPOSITIONING heeft gewonnen: #BEYOURSELF Ingediend door Urban Solutions en Altera Vastgoed Amersfoort, … Lees verder

Publicaties “Succesvol innoveren in winkels en winkelgebieden”, “Locale helden. Wie zijn zij en wat hebben ze nodig?” en “De meerwaarde van innovatieve technologie in de retail”

Tijdens het Retailagenda Innovatie Festival op 11 maart lanceerde de Retailagenda drie nieuwe publicaties waarbij innovatie in de retail centraal staat. Bekijk en download hier de publicaties  “Succesvol innoveren in winkels en winkelgebieden”, “Locale helden. Wie zijn zij en wat hebben ze nodig?” en “De meerwaarde van innovatieve technologie in de retail”. “Succesvol innoveren in … Lees verder