Marketing
Awards 2017

De NRW Marketing Award is bedoeld als een waardering voor de beste en meest effectieve marketingcampagne en marketingevent binnen het vakgebied winkelcentrummarketing.

De winnende inzending van de NRW Marketing Award wordt gezien als een kwaliteitsbenchmark en dient een aantoonbare voorbeeldfunctie te hebben voor de winkelsector.

De NRW Marketing Award wordt uitgereikt in 2 categorieën:

    • Campagnes gericht op Brand Awareness & (re)positioning
    • Acties en Events met de focus op Brand Activation

De uitreiking van de awards vindt dit jaar plaats in Eindhoven tijdens het NRW Marketingcongres op donderdag 13 april a.s.

Vakjury NRW Marketing Award 2017

Kitty Koelemeijer (hoogleraar Marketing & Retailing, Nyenrode Business Universiteit)
Robèrt Dackus (3W real estate)
Bram Hulsbosch (MK Illumination)
Marcel Jansen (Strøm)
Michel Jonkheer (LookFeel Consultancy)
Chantal Riedeman (Shopology)
Carlo Verhart (Rabobank)

FINALISTEN NRW MARKETING AWARDS IN DE CATEGORIE CAMPAGNES GERICHT OP BRAND AWARENESS & REPOSITIONING:

Herpositionering Restaurantplein Belfort, Citymall Almere

Unibail Rodamco | Ondernemersvereniging Almere Centrum | Almere City Marketing

Door het gezamenlijk organiseren van bijzondere food-gerelateerde evenementen, zoals het Terrassenfestival, 40 rendez-vous momenten per jaar, bbq-middagen en Jazz brunches is het plein Belfort in Almere omgetoverd tot een populaire bestemming voor gevarieerd dineren tijdens en na het shoppen.

Eersteklas shoppen op het station, Amsterdam Centraal

NS Stations

Onder het motto: “er is meer te halen op het station dan de trein”, heeft NS ervoor gekozen de reiziger, naast eersteklas reizen, ook eersteklas shoppen aan te bieden. Door diverse beeldconcepten in te zetten, is het imago van NS Station Amsterdam als retaildestination op de kaart gezet.

Oersoep: Herpositionering Beurspassage, Nowadays Amsterdam

Urban Solutions | Bouwinvest

Op 2 december jl. is de Beurspassage, dat deel uitmaakt van Nowadays (ontwikkelaar TOP Vastgoed / eigenaar Bouwinvest) en een populaire doorgang is tussen tussen het Damrak en de Nieuwendijk, feestelijk geopend. In samenwerking met diverse partijen is er op bijzondere wijze aandacht besteed aan de opening waardoor de locatie zelfs voor opening al enorme bekendheid genoot in binnen- en buitenland.

FINALISTEN NRW MARKETING AWARDS IN DE CATEGORIE ACTIES EN EVENTS MET DE FOCUS OP BRAND ACTIVATION:

Unexpected Adventure: The LEGO Experience, Stadshart Amstelveen

Unibail Rodamco | Vereniging Centrum Promotie Amstelveen

In samenwerking met LEGO Benelux is dit event met het thema “Around the World” georganiseerd. In het hele winkelcentrum waren grote LEGO beelden geplaatst. Jong en oud kon een wereldreis langs alle LEGO-modellen maken en kennismaken met verschillende dieren en bouwwerken vanuit de hele wereld.

AnOther City Trip, Eindhoven Binnenstad & Strijp S

Gemeente Eindhoven | Eindhoven365

De ware schoonheid van Eindhoven zit (vooral) van binnen, en dat moet ontdekt worden. Door samenwerking met een internationaal influencer platform is deze indiener erin geslaagd het aantal bezoekers aan de retail-, leisure-, en horecalocaties in Eindhoven en met name Strijp S te vergroten.

“Ik wil hier…”,

Winkelcentrum Lunetten in Utrecht HISA – Volop aandacht voor jouw winkelgebied | Ondernemersver. Winkelcentrum Lunetten

Vanuit ondernemers en bewoners uit de wijk Lunetten in Utrecht was er grote behoefte om op positieve wijze een oplossing te zoeken voor de beschikbare ruimte in het winkelcentrum. Een ludieke en no-nonsense pragmatische stickeractie om van bezoekers en bewoners te horen wat zij qua winkelaanbod missen in hun winkelgebied was de oplossing. Naar aanleiding van de ruim 770 reacties vanuit de bezoekers, hebben twee nieuwe formules zich gevestigd in het centrum en is de betrokkenheid vanuit bewoners, bezoekers en ondernemers toegenomen.

Halloween Dog Parade, Stadshart Zoetermeer

Unibail Rodamco | DN Leisure Management

De Halloween Parade is inmiddels niet meer weg te denken uit het Stadshart van Zoetermeer: een evenement voor mummies, vampiers, heksen, enge clowns, zombies, creepy demonen, Frankensteins, monsters en nog véél meer angstaanjagende figuren. In 2016 is daar de Halloween Dog Parade aan toegevoegd. Tijdens de Halloween Dog Parade konden honden én hun baasjes samen, meelopen in deze bonte show.

Winnaars voorgaande jaren

2016

Event: Dino’s in de hoven, Delft (Van der Vorm Vastgoed en Studio Baard)

Campagne: Verbouwingscampagne Heuvel, Eindhoven (CBRE, CBRE Global Investors en VCP Heuvelgalerie)

Publieksprijs: Verbouwingscampagne Heuvel, Eindhoven (CBRE, CBRE Global Investors en VCP Heuvelgalerie)

2014

Event: Call of the Mall, Hoog Catharijne, Utrecht (Corio Nederland)

Campagne: Kwartier voor speciale zaken, Zeeheldenkwartier, Den Haag (iXin, Gemeente Den Haag)

Publieksprijs: Kwartier voor speciale zaken, Zeeheldenkwartier, Den Haag (iXin, Gemeente Den Haag)

2013

Imagocampagne +, Stadshart, Amstelveen (Unibail-Rodamco)

2012

Entre Deux, Entre Deux Maastricht (FPW Rotterdam)

2011

Jaarplan Batavia Stad, Batavia Stad, Lelystad (Stable International)