Winnaar Scriptieprijs 2017
Marius Rob

Marius Rob wint NRW Scriptieprijs 2017

Gistermiddag is de NRW Scriptieprijs uitgereikt aan Marius Rob voor zijn Masterthesis ‘Product availability as an omni channel coordination strategy’. Uit handen van juryvoorzitter Jeroen Kreijkamp, wethouder van de gemeente Utrecht, ontving Marius een cheque met een totale waarde van EUR 2.500,-. Ook TU Eindhoven mocht als begeleidende universiteit een cheque van EUR 2.500,- in ontvangst nemen.

Marius Rob - Winnaar NRW Scriptieprijs 2017

In zijn winnende scriptie geeft Marius nieuwe inzichten in omnichannel-mogelijkheden voor de fysieke winkel. Het onderzoek bestaat uit een uitgebreid ‘stated choice’ experiment waarmee functionaliteiten zoals online productbeschikbaarheid in winkels onderzocht kunnen worden. De uitkomsten van het onderzoek bewijzen dat omnichannel retailing voor een offline traffic- en salesboost zorgt, een zeer belangrijk inzicht in de huidige tijd. Lees hier de scriptie van Marius.

Finalisten

De andere twee genomineerde studenten ontvingen ieder een NRW New Gen jaarlidmaatschap. Ook deze onderzoeken leveren een belangrijke bijdrage aan de verdere professionalisering van de winkelsector. Koen Janssen en Mitchel Voss vertellen op inspirerende wijze in korte video’s (video Koen Janssen en video Mitchel Voss) de belangrijkste conclusies van hun onderzoeken.

Koen Janssen

De toekomst van het wijkwinkelcentrum:

Het functioneren van planmatige wijkwinkelcentra.

Lees de scriptie van Koen hier.

Mitchel Voss

Retailing in tough economic times:

The impact of recessionary shocks on discounters’ success

Lees de scriptie van Mitchel hier.

NRW Scriptieprijs

De NRW Scriptieprijs is in januari 2015 voor de eerste maal uitgereikt en heeft tot doel om scripties op WO-niveau die relevant zijn voor de winkelsector in brede zin voor het voetlicht te brengen. Op deze manier kan kennis over de winkelmarkt worden gedeeld en worden kennisinstituten gestimuleerd om zich meer met het onderwerp winkelmarkt bezig te houden.

Winnaars en genomineerden

Winnaars 2016

Barzien Khoshbakht, Fragmented ownership in shopping centers, Eindhoven University of Technology.

Genomineerden 2016

Katharina Bergmann, Sustainable new product introduction success and the impact of marketing measures and product category characterstics, University of Groningen

Erik Schipper, Servicekosten voor winkelcentra, Technische Universiteit Delft

Winnaars voorgaande jaren

2015

Lieke van Delft, Omni channel shopping behavior during the customer journeyEindhoven University of Technology, Eindhoven University of Technology.

Genomineerden voorgaande jaren

2015

Stefan Janssen, The role of sense of place in retail location choices, Eindhoven University of Technology

Lizzy Butink, De aantrekkelijkheid van Nederlandse binnensteden als investeringsmilieu voor institutionele vastgoedbeleggers, Universiteit Utrecht