Fifty shades
of retail

Blog

Verslag van een dag: Fifty shades of retail

Al jarenlang komt het “spook van de vergrijzing” langs in trendrapporten, CPB-plaatjes en verkiezingsretoriek. Binnen het winkelvastgoed komt het ook voorbij, maar lopen we er toch ook vaak met een boog omheen. Op 6 juli heeft de NRW een expert sessie aan dit thema gewijd op een bijzondere en toepasselijke locatie De Fietser in Ede. … Lees verder

Geslaagd NRW Retailplein op PROVADA

We kijken terug op een geslaagde deelname aan PROVADA. De eerste dag van PROVADA startte met een goed bezochte ontbijtsessie. Meer dan 80 professionals woonden de bekendmaking bij van de finalisten van de NRW Jaarprijs en de toelichting op de retailranking door John Terra van Q&A. Verder stonden op dinsdag op het programma: de paneldiscussie … Lees verder

Tien beste binnensteden genomineerd

Tijdens PROVADA zijn op het NRW Retailplein op 30 mei 2017 de vijf beste grote binnensteden en vijf beste middelgrote binnensteden van Nederland bekend gemaakt. In de categorie Grote Binnensteden (meer dan 550 publieksgerichte functies in het centrum) maken Arnhem, Breda, Enschede, ’s-Gravenhage en Nijmegen een kans. In de categorie Middelgrote Binnensteden (minder dan 550 … Lees verder

Finalisten NRW Jaarprijs 2017

Nowadays_in Amsterdam, winkelcentrum Beverhof in Beverwijk,  winkelcentrum Kerkelanden in Hilversum, winkelcentrum Hanzewijk in Kampen en retailontwikkeling AaBe Fabriek in Tilburg zijn genomineerd voor de NRW Jaarprijs 2017. De vijf genomineerde winkelcentra en retailgebieden werden op 30 mei tijdens PROVADA bekend gemaakt door juryvoorzitter Jos Sentel. Bekijk hier de video over NRW Jaarprijs Nominaties 2017 en … Lees verder

Paagman, Yoghurt Barn en Rituals winnaars Retail Award

Op 18 mei heeft Brigit Gerritse, directeur NRW, de Retail Awards uitgereikt aan Paagman, Yoghurt Barn en Rituals. Zij wonnen respectievelijk in de categorieën Local Hero, Foodretailer en zelfstandig Retailconcept. De uitreiking vond plaats tijdens het Cushman & Wakefield Retail Event of the Year 2017 in Amsterdam. Brigit over de winnaars: ‘Alle finalisten, en deze … Lees verder

Start inschrijving NRW Scriptieprijs

Sinds 2015 reikt NRW de Scriptieprijs uit. Doel is om scripties op WO-niveau, die relevant zijn voor de winkelsector in de breedste zin van het woord, in de schijnwerpers te zetten. Op deze manier kan kennis over de winkelmarkt worden gedeeld en worden kennisinstituten gestimuleerd om zich meer met het onderwerp winkelmarkt bezig te houden. … Lees verder

Internationale erkenning voor Gelderlandplein en Marrit Laning

Afgelopen week vond de ICSC Conference 2017 plaats in Warschau. Op dinsdag 25 april zijn de jaarlijkse ICSC European Shopping Centre Awards uitgereikt. Daarbij heeft het Gelderlandplein van Kroonenberg van de internationale vakjury een speciale eervolle vermelding gekregen in de categorie middelgrote renovatie en/of uitbreiding! We feliciteren Kroonenberg van harte met dit resultaat. Wil je … Lees verder

Kom ontbijten tijdens de PROVADA

Dit jaar heeft NRW een eigen NRW Retailplein op de PROVADA met een uitgebreid en inspirerend lezingenprogramma met experts uit de retail. We starten PROVADA traditiegetrouw weer met een ontbijtsessie. John Terra van Q&A zal aftrappen met een lezing inzake Retail Ranking. Daarna zullen de nominaties van de NRW Jaarprijs 2017 bekend gemaakt worden door juryvoorzitter Jos Sentel. Je … Lees verder

Terugkijken: NRW Marketingcongres

Wij kijken met plezier én trots terug op het goed bezochte NRW Marketingcongres op 13 april 2017. Het leverde nieuwe inspiratie, goede gesprekken en drie gelukkige winnaars op: “Eersteklas shoppen op het station” – Amsterdam Centraal, “Unexpected Adventure: The LEGO Experience” – Stadshart Amstelveen en “Oersoep; Herpositionering Beurspassage” – Nowadays Amsterdam. (Lees  hier meer over de winnaars)

Presentatie David Matten

Key note spreker David Mattin kon tijdens het NRW Marketingcongres 2017 op een aandachtig publiek rekenen. Niet zo vreemd, want als ‘Global Head of Trends & Insights TrendWatching’ is hij wereldwijd dé expert op het gebied van innovatie en consumenteninzichten. Hij wordt dan ook ingeschakeld door grote bedrijven als Unilever, Disney, H&M en Schiphol. Hij … Lees verder