Blog

Laatste kans: schrijf je nu in voor de NRW Jaarprijs

Meedingen naar de NRW Jaarprijs kan nog steeds, maar je moet er wel snel bij zijn. Je hebt nog maar tot 1 mei 2017 om jouw (herontwikkelde) winkelgebied in te schrijven om kans te maken op de NRW Jaarprijs 2017. We zijn op zoek naar onderscheidende projecten die een voorbeeld zijn voor de sector.  Voldoet … Lees verder

Terugblik The Guest Journey

Op 23 maart 2017 hebben NRW en CREME Nederland in Nieuwegein een goed bezochte expertmeeting georganiseerd die volledig in het teken stond van de Guest Journey. Vanuit verschillende kanten werd de klantreis belicht; de inzet van technologie kwam aan bod, er werd een blik op de toekomst geworpen met The store of de future, er … Lees verder

Vrouwen willen winkelen

Ook zonder concrete cijfers voelen we het haarfijn aan:  mannen en vrouwen hebben een compleet ander winkelgedrag. Al jaren doet Srabo passantenonderzoek in winkelcentra en winkelgebieden. Dat levert interessante gegevens op over de manier waarop vrouwen winkelen. De cijfers vormen de aanleiding voor een uitgebreid artikel in SCN. Ook Brigit Gerritse geeft haar visie. Download … Lees verder

Winnaars NRW Marketing Awards 2017 bekend

Tijdens het drukbezochte NRW Marketingcongres op 13 april 2017 in Het Klokgebouw in Eindhoven zijn de winnaars van de NRW Marketing Awards 2017 bekend gemaakt.  De NRW Marketing Award wordt sinds 2010 uitgereikt en is een jaarlijkse bekroning voor de meest innovatieve, inspirerende en effectieve marketinginspanningen voor een winkelgebied. In de categorie CAMPAGNES GERICHT OP BRAND … Lees verder

Bekijk hier de 7 finalisten NRW Marketing Award 2017

Er waren 7  finalisten voor de NRW Marketing Awards 2017. CAMPAGNES GERICHT OP BRAND AWARENESS & REPOSITIONING: Herpositionering Restaurantplein Belfort, Citymall Almere Unibail Rodamco | Ondernemersvereniging Almere Centrum | Almere City Marketing Door het gezamenlijk organiseren van bijzondere food-gerelateerde evenementen, zoals het Terrassenfestival, 40 rendez-vous momenten per jaar, bbq-middagen en Jazz brunches is het plein … Lees verder

NRW biedt Supporterspakket Vervolg Succesvolle Winkelgebieden aan

In april 2016 is de NRW publicatie ‘Nieuwe richtlijnen voor succesvolle winkelgebieden’ uitgebracht. In deze publicatie wordt de sociale meerwaarde in winkelgebieden centraal gesteld. Vernieuwend onderzoek, gebaseerd op de evolutiepsychologie, ligt hieraan ten grondslag. Door zowel vastgoedeigenaren, retailers als gemeenten zijn de resultaten en aanbevelingen zeer positief ontvangen. Bekijk hier de publicatie. De volgende stap … Lees verder

Succesvolle kick off Platform Duurzaam Winkelvastgoed

Op dinsdag 7 februari vond de kick off plaats van Platform Duurzaam Winkelvastgoed. Duurzaamheid staat niet bij alle stakeholders in de winkel(vastgoed)sector hoog op de agenda. De mogelijke gevolgen van geldende milieuwetgeving met de bijbehorende sancties zijn nog onvoldoende bekend bij retailers, eigenaren van vastgoed, beheerders en ontwikkelaars. Tijdens de Green Retail Expedition hebben experts … Lees verder

Marius Rob wint NRW Scriptieprijs 2017

Op dinsdag 24 januari jl. is in Amsterdam de NRW Scriptieprijs uitgereikt aan Marius Rob voor zijn Masterthesis ‘Product availability as an omni channel coordination strategy’. Uit handen van juryvoorzitter Jeroen Kreijkamp, wethouder gemeente Utrecht, ontving Marius een cheque met een totale waarde van EUR 2.500,- Ook de TU Eindhoven mocht als begeleidende universiteit een cheque … Lees verder

Inschrijving NRW Marketing Award open tot 15 februari a.s.

Je hebt nog tot 15 februari om je in te schrijven voor de NRW Marketing Award 2017! Was jouw winkelcentrum in de periode van  1 februari 2015 tot en met 1 februari 2017 podium voor een bijzondere campagne of spectaculair event, meld het project dan nu aan! De NRW Marketing Award is bedoeld als een waardering voor … Lees verder

NRW, IVBN en INRetail lanceren stappenplan voor 20% minder winkelmeters

Nederland heeft een teveel aan winkelmeters, waardoor lang niet alle winkelgebieden goed kunnen renderen. Daarom heeft minister Kamp van Economische Zaken in het kader van de Retailagenda vorig jaar het impulsteam geformeerd, dat als doel heeft te zorgen dat gemeenten en provincies het aantal winkelmeters met 20% terugdringen. Oude detailhandelsmeters moeten plaats maken voor andere functies, … Lees verder