Fifty shades
of retail

Blog

Expertmeeting: Fifty shades of Retail

Al jarenlang komt het “spook van de vergrijzing” langs in trendrapporten, CPB-plaatjes en verkiezingsretoriek. Binnen het winkelvastgoed komt het ook voorbij, maar lopen we er toch ook vaak met een boog omheen. Op 6 juli organiseert NRW een expertmeeting waarbij we aan de slag gaan met de megatrend vergrijzing. We maken een vertaling van cijfers … Lees verder

Save the date: London calling!

De NRW Studiereis heeft dit jaar de bestemming Londen. Het programma wordt nu samengesteld, maar beloofd weer interessant en intensief te worden. We reizen van high end Regent Street naar fast fashion op Oxford Street en het rauwe retail in Shoreditch, ontdekken spraakmakende nieuwe locaties zoals Kings Cross en bekijken nieuwe retailconcepten zoals Conrad. Je … Lees verder

Paagman, Yoghurt Barn en Rituals winnaars Retail Award

Op 18 mei heeft Brigit Gerritse, directeur NRW, de Retail Awards uitgereikt aan Paagman, Yoghurt Barn en Rituals. Zij wonnen respectievelijk in de categorieën Local Hero, Foodretailer en zelfstandig Retailconcept. De uitreiking vond plaats tijdens het Cushman & Wakefield Retail Event of the Year 2017 in Amsterdam. Brigit over de winnaars: ‘Alle finalisten, en deze … Lees verder

Start inschrijving NRW Scriptieprijs

Sinds 2015 reikt NRW de Scriptieprijs uit. Doel is om scripties op WO-niveau, die relevant zijn voor de winkelsector in de breedste zin van het woord, in de schijnwerpers te zetten. Op deze manier kan kennis over de winkelmarkt worden gedeeld en worden kennisinstituten gestimuleerd om zich meer met het onderwerp winkelmarkt bezig te houden. … Lees verder

Kom naar het NRW Retailplein op PROVADA

Dit jaar zijn we prominent aanwezig op PROVODA met ons speciale NRW Retailplein. Hier organiseren we drie dagen lang interessante bijeenkomsten. Het NRW Retailplein is mede mogelijk gemaakt door PROVADA en een aantal van onze leden: Exterion, FVH Facility Group, Jumbo, Locatus (hoofdsponsors), INretail en Q&A Research & Consulancy (kennispartners) en MK Illuminations (silver sponsor). Lees hier meer … Lees verder

Internationale erkenning voor Gelderlandplein en Marrit Laning

Afgelopen week vond de ICSC Conference 2017 plaats in Warschau. Op dinsdag 25 april zijn de jaarlijkse ICSC European Shopping Centre Awards uitgereikt. Daarbij heeft het Gelderlandplein van Kroonenberg van de internationale vakjury een speciale eervolle vermelding gekregen in de categorie middelgrote renovatie en/of uitbreiding! We feliciteren Kroonenberg van harte met dit resultaat. Wil je … Lees verder

Kom ontbijten tijdens de PROVADA

Dit jaar heeft NRW een eigen NRW Retailplein op de PROVADA met een uitgebreid en inspirerend lezingenprogramma met experts uit de retail. We starten PROVADA traditiegetrouw weer met een ontbijtsessie. John Terra van Q&A zal aftrappen met een lezing inzake Retail Ranking. Daarna zullen de nominaties van de NRW Jaarprijs 2017 bekend gemaakt worden door juryvoorzitter Jos Sentel. Je … Lees verder

Terugkijken: NRW Marketingcongres

Wij kijken met plezier én trots terug op het goed bezochte NRW Marketingcongres op 13 april 2017. Het leverde nieuwe inspiratie, goede gesprekken en drie gelukkige winnaars op: “Eersteklas shoppen op het station” – Amsterdam Centraal, “Unexpected Adventure: The LEGO Experience” – Stadshart Amstelveen en “Oersoep; Herpositionering Beurspassage” – Nowadays Amsterdam. (Lees  hier meer over de winnaars)

Presentatie David Matten

Key note spreker David Mattin kon tijdens het NRW Marketingcongres 2017 op een aandachtig publiek rekenen. Niet zo vreemd, want als ‘Global Head of Trends & Insights TrendWatching’ is hij wereldwijd dé expert op het gebied van innovatie en consumenteninzichten. Hij wordt dan ook ingeschakeld door grote bedrijven als Unilever, Disney, H&M en Schiphol. Hij … Lees verder

Terugblik The Guest Journey

Op 23 maart 2017 hebben NRW en CREME Nederland in Nieuwegein een goed bezochte expertmeeting georganiseerd die volledig in het teken stond van de Guest Journey. Vanuit verschillende kanten werd de klantreis belicht; de inzet van technologie kwam aan bod, er werd een blik op de toekomst geworpen met The store of de future, er … Lees verder