Blog

EU-Hof uitspraak Dienstenrichtlijn: een toelichting

UITSPRAAK EU-HOF GEEFT GRENZEN AAN OVERHEID VOOR BEPERKINGEN DETAILHANDEL Het Europese Hof van Justitie (“het Hof”) heeft recentelijk (30 januari, ECLI:EU:C:2018:44) een uitspraak gedaan die belangrijke gevolgen kan hebben voor het winkellandschap in Nederland. Daarom een toelichting op deze uitspraak vanuit de Commissie Overheid & Beleid. Het Hof heeft in reactie op vragen van de … Lees verder

Winnaars NRW Marketingprijs 2018

De winnaars van de NRW Marketing Awards 2018 zijn bekend gemaakt aan het eind van het geslaagde en  goed bezochte NRW Marketingcongres 2018. In de categorie CAMPAGNES GERICHT OP BRAND AWARENESS & REPOSITIONING heeft gewonnen De Koopgoot: een sterk merk uit Rotterdam | Rotterdam | CBRE Global Investors, Apleona GVA BV en Buro voor de Boeg Klik hier … Lees verder

NRW Retailplein op PROVADA

Kom naar het NRW Retailplein op PROVADA! Net als voorgaande jaren is NRW weer prominent aanwezig op PROVADA. Dit jaar met onze speciale NRW Retailplein. Hier organiseert NRW drie dagen lang een inspirerend en vernieuwend programma met interessante bijeenkomsten waarbij inhoud en netwerken centraal zullen staan. DEELNEMEN AAN DE NRW RETAILPLEIN 2018 Op een beurs … Lees verder

Nominaties NRW Marketingprijs 2018 bekend!

  De NRW Marketing Award is een jaarlijkse bekroning voor de meest innovatieve, inspirerende en effectieve marketinginspanningen voor een winkelgebied. De prijsuitreiking in twee categorieën vindt plaats op donderdag 5 april in De Lik in Utrecht tijdens ons Marketingcongres. Op het congres worden alle genomineerden uitgebreid aan je voorgesteld en kan je meestemmen voor de … Lees verder

Column Bart Stek | De kracht van Zwolle

Kracht van Zwolle Van leuke regiostad naar stedentriplocatie à la Groningen, Maastricht en ‘s-Hertogenbosch Waarom ontwikkelen binnensteden zich zoals ze ontwikkelen? Hoe komt het nou dat een binnenstad als die van Zwolle in de afgelopen jaren een positieve wending laat zien? Reden voor Q&A en JLL om samen, op basis van het ‘hardere’ retail vastgoed … Lees verder

Column Michiel Boonen | Data vs emotie

Wie het laatste boek van Dan Brown – Oorsprong, of in het Engels ‘Origin’ – heeft gelezen, heeft al een beschrijving gekregen van de mogelijkheden die computers en algoritmes ons vandaag de dag, maar vooral in de toekomst, bieden. Een meer filosofische benadering kan gevonden worden in het boek ‘Homo Deus’ van Yuval Noah Harari, … Lees verder

Retail op maat

Retail op maat   Wat is het belangrijkste thema voor de retailsector in 2018? Waar moet NRW zich op richten om de leden het best van dienst te zijn? Een lastige keus, want er speelt zoveel. Uiteindelijk gaat het er om samen de juiste keuzes te maken. Keuzes die toekomstbestendig zijn, en daarmee duurzaam. Keuzes … Lees verder

Inschrijving NRW Jaarprijs 2018 open!

Vanaf 1 januari 2018 kun je jouw (herontwikkelde) winkelcentrum weer inschrijven om kans te maken op de NRW Jaarprijs 2018. Is jouw project onderscheidend en een voorbeeld voor de sector? Schrijf je dan in en maak kans op deze prestigieuze prijs. Inschrijven kan nog tot 1 mei 2018. Op de eerste dag van de PROVADA zullen we de finalisten bekendmaken. … Lees verder

NRW Marketing Awards 2018 is gesloten voor inschrijving

De NRW Marketing Award wordt sinds 2010 uitgereikt en is een jaarlijkse bekroning voor de meest innovatieve, inspirerende en effectieve marketinginspanningen voor een winkelgebied. De winnaars van de NRW Marketingprijs worden gezien als een kwaliteitsbenchmark en hebben een aantoonbare voorbeeldfunctie voor de bedrijfstak. Bekijk hier ter inspiratie de winnaars van voorgaande jaren. De NRW Marketing … Lees verder