NRW Retailplein
donderdag

NRW Retailplein donderdag 1 juni

Dagthema: Smart solutions
Dit jaar zijn we prominent aanwezig op PROVODA met ons speciale NRW Retailplein. Hier organiseren we drie dagen lang interessante bijeenkomsten. Het NRW Retailplein is mede mogelijk gemaakt door PROVADA en een aantal van onze leden: Exterion, FVH Facility Group, Jumbo, Locatus (hoofdsponsors), INretail en Q&A Research & Consulancy (kennispartners) en MK Illuminations (silver sponsor). Lees hier meer over onze sponsors.
M.u.v. de ontbijtsessie kun je je voor alle sessies inschrijven via de website van PROVADA. Wees er snel bij, want per sessie zijn een beperkt aantal plaatsen beschikbaar.
Bekijk hier het progamma voor dinsdag 30 en woensdag 31 mei.


11.00 – 11.45 uur
CBRE-sessie. ‘De logistiek van retail’. Door Machiel Wolters.
De opkomst van e-commerce heeft in de beleving van velen tot een tegenstelling tussen retail en logistiek geleid: ‘Sheds vs. Shops’ – de een gaat ten koste van de ander. Machiel Wolters van CBRE laat in zijn presentatie zien dat dit beeld onjuist is. Retail en logistiek zijn communicerende vaten: de één kan niet zonder de ander en een succesvolle retailformule weet beide processen te integreren. Logistiek dienstverleners en informatietechnologie spelen hierbij een cruciale rol, en kunnen er in de toekomst toe leiden dat winkels opnieuw een rol als logistiek knooppunt gaan innemen.

Inschrijven kan op de site van PROVADA.


12.15 – 12:45 uur
Philips-sessie ‘Zonder budget toch mooiere winkels, het kan écht!’. Door Kevin Raaijmakers.

In zijn presentatie laat Kevin Raaijmakers van Philips zien hoe je de huidige winkels met nieuwe business modellen zonder budget toch een goede make-over kunt geven. En ja, dat kan echt! Een thema dat meer dan ooit relevant is, want retail móet investeren in mooiere winkels. Iets wat over hele linie natuurlijk een uitdaging is en waar alle betrokken partijen mee te maken hebben, zowel retailers, vastgoedpartijen met retail in de portefeuille hebben als service providers in retail.


13.00 – 13.45 uur
Q&A- sessie ‘Retail Innovations’. Ontdek de meest innovatieve en bijzondere retailers wereldwijd. Door: Kim Ellerman.

Innovatie is geen keuze meer, maar noodzaak. De retailomgeving verandert elke tien jaar sneller en van bedrijven wordt gevraagd hier steeds sneller op te acteren. Een business model kan binnen een nacht verouderd zijn, wat vraagt dat zij deze continue blijven challengen. Ontdek tijdens de presentatie over Retail Innovations hoe retailers hier wereldwijd mee omgaan. Wat zijn de meest bijzondere en innovatieve retailers op het moment? Op welke manier blijven zij vernieuwen? Tijdens de presentatie krijg je hier het antwoord op. Je wordt geïnspireerd door (lokale) innovatieve formules die zijn gesignaleerd door retail consultants over de hele wereld.

Het boekje Retail Innovations is sinds 2005 een jaarlijks initiatief van de Ebeltoft Group. We delen het uit tijdens PROVADA. Ebeltoft is een wereldwijde alliantie van consultancy bureaus in meer dan 25 landen. Sinds het ontstaan van Ebeltoft worden retail trends op de voet gevolgd. Ebeltoft bereid hiermee klanten voor op de komende veranderingen in retail en hoe ze hierop kunnen acteren.

Inschrijven kan op de site van PROVADA.


Met korting naar PROVADA
NRW-leden hebben inmiddels een e-mailbericht ontvangen met een persoonlijke kortingscode om 3-daagse kaarten te bestellen voor EUR 50 in plaats van EUR 95.

Sponsors
Het NRW Retailplein is mede mogelijk gemaakt door PROVADA en een aantal van onze leden:
Hoofdsponsors: Exterion, FVH Facility Group, Jumbo en Locatus
Kennispartners: INretail en Q&A Research & Consulancy
Silver sponsor: MK Illuminations

Hoofdsponsors:

Kennispartners:
Silver sponsor: