Consument
& Gedrag

Commissie Consument en Gedrag

De commissie is continu op zoek naar nieuwe ideeën en concepten om bruisende steden en vitale kernen te kunnen behouden of creëren voor consumenten en ondernemers.

Vanuit de commissie zijn onder andere de publicaties geschreven: ‘Hallo, valt er hier nog iets te beleven?!?’, ‘Gids voor Hospitality’, ‘A Brand is what you feel, think and say it is’ en ‘Nieuwe richtlijnen voor succesvolle winkelgebieden’. Alle publicaties zijn te downloaden via ons kenniscentrum.

De commissie bestaat uit de volgende NRW leden:

Alice de Groot – Unibail Rodamco
Michel Jonkheer – LookFeel Consultancy
Jeffrey Boerenbach – Redevco
Herman Kok – Meyer Bergman
Hildegard Assies – Urban Retail (voorzitter)

Column

De zee van tijd heeft het mooiste strand. 
We leven in een tijd van versnelling, zijn gehaaster dan ooit. Maar er zijn ook momenten waarop je de tijd mag vergeten, waarop je mag dagdromen en waar je open staat voor onverwachte en nieuwe inzichten. Deze momenten zorgen voor vertraging, nieuwe contacten en betekenis. Aan de commissie Consument & Gedrag de taak om die momenten te creëren voor jou, binnen de NRW. Zoals we afgelopen jaar hebben gedaan met de eerste Masterclass aan Zee in Scheveningen. Een enerverende bijeenkomst op de Pier in Scheveningen over wat deze plek zo bijzonder maakt voor haar bezoekers. Met na afloop een heerlijke BBQ bij een ondergaande zon. En zo combineren we meteen het nuttige met het aangename.

Sociale waarde als USP
En daar borduren we volgend jaar op voort! Want wat geldt voor jou als lid van de NRW, geldt ook voor jou als bezoeker van winkelgebieden. Enerzijds willen bezoekers hun tijd nuttig en efficiënt besteden. Anderzijds willen bezoekers de tijd die ze “over” hebben goed besteden in gezelschap van anderen.

Een succesvol winkelgebied is dus meer dan alleen een verzamelplaats van verkooppunten. Winkelgebieden zijn steeds vaker de plek voor sociale interactie. En dus wordt sociale meerwaarde een belangrijke factor voor winkelgebieden om relevant te zijn en voort te blijven bestaan. Het gaat hierbij om immateriële waarde. Deze waarde is stabieler en misschien wel krachtiger dan financieel-economische waarde en zal in de toekomst steeds vaker doorslaggevend zijn. Sommige onder ons zullen dat (nog) niet omarmen maar het is wel degelijk een middel om winkelgebieden toekomstbestendig te maken.

Masterclasses sociale meerwaarde 
“Maar hoe dan” horen we veel mensen om ons heen zeggen. Daar gaat de commissie Consument & Gedrag het komende jaar mee aan de slag. Wij maken het concreet, gaan op bezoek op een bijzondere plek in Amsterdam, duiken de diepte in om te bepalen wat sociale waarde is voor winkelgebieden voor specifieke doelgroepen en hoe je verhalen vertelt. Houd de kalender van NRW dus goed in de gaten!

Jouw verhaal in de spotlights
En we gaan over sociale meerwaarde een boek maken, samen met jou! En dat is helemaal niet ouderwets, kijk maar naar het aantal leden onder ons die er lustig op los publiceren. Een boek met persoonlijke ervaringen over hoe je sociale waarde ontwikkeld, is waardevol. Een boek dus met relevante verhalen, succesverhalen maar ook de bloopers en de uitglijers. Een boek van, met en door onze leden. Met jouw verhaal.

Hildegard Assies – Voorzitter Commissie Consument & Gedrag

Wil je ook participeren in de commissie Consument & Gedrag?
Stuur dan een mail naar info@nrw.nl en wij nemen contact met je op over de mogelijkheden.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *