NRW biedt Supporterspakket Vervolg Succesvolle Winkelgebieden aan

In april 2016 is de NRW publicatie ‘Nieuwe richtlijnen voor succesvolle winkelgebieden’ uitgebracht. In deze publicatie wordt de sociale meerwaarde in winkelgebieden centraal gesteld. Vernieuwend onderzoek, gebaseerd op de evolutiepsychologie, ligt hieraan ten grondslag.

Door zowel vastgoedeigenaren, retailers als gemeenten zijn de resultaten en aanbevelingen zeer positief ontvangen. Bekijk hier de publicatie.

De volgende stap is een is het ontwikkelen van een toolkit en een praktische handleiding om de theorie daadwerkelijk in de praktijk om te zetten.

Wij dagen je uit om als belanghebbende deze vervolgpublicatie te ondersteunen, en hebben een zogenoemd Supporters Pakket Vervolgpublicatie Succesvolle Winkelgebieden samengesteld. Dit pakket vertegenwoordigt een waarde van € 2.500,- (exclusief BTW) en bestaat uit:

    • Naamsvermelding via jouw (bedrijfs-)logo in de binnenzijde van de publicatie
    • Deelname aan het onderzoek in een door jouw bedrijf aan te wijzen winkelgebied
    • Eén plek in de klankbordgroep die meedenkt over vorm en inhoud van de publicatie
    • 100 gedrukte exemplaren van de publicatie

(De inschrijving voor het supporterspakket is inmiddels gesloten)

3-daags Programma NRW Retailplein PROVADA

Ook dit jaar zijn we drie dagen aanwezig met ons  Retailplein, mede mogelijk gemaakt door PROVADA (hal 11.28). Op het podium bieden we een gevarieerd topprogramma met interessante lezingen, lunchsessies en borrelsessie over uiteenlopende onderwerpen die onze sector raken. Met bijdragen op maat van DGBC, Locatus, Yellow Concepts, Bridge Vastgoed, MRKT, Erasmus Universiteit, Parkeer24, RetailVisie, … Lees verder

‘Belgische retail biedt goesting, vertier én technische hoogstandjes’

Quick trip NRW naar Gent en Antwerpen ‘Belgische retail biedt goesting, vertier én technische hoogstandjes’ De ‘quick trip’ van de Nederlandse Raad Winkelcentra is een aanrader. Altijd. Deze duurt twee dagen. Eén nacht. En het voelt alsof je een week bent weggeweest. Zoveel indrukken. Zoveel interactie. En zoveel vertier. De quick trip vond dit jaar … Lees verder

Opinie: Brancheringsbeleid retail, nog urgenter én moeilijker dan het al was

Een goed functionerend compact winkelgebied is in het belang van alle betrokken partijen; retailers, bezoekers, bewoners, vastgoedeigenaren en ‘de gemeente’. Maar gemeenten worden nog vaak verrast door retailers die búiten de beoogde compacte winkelgebieden een gaatje voor hun winkel weten te vinden. De Europese Dienstenrichtlijn voegt daar nog een extra dimensie aan toe. Daarom werkt de … Lees verder