Finalisten
NRW Marketing Award 2017

Bekijk hier de 7 finalisten NRW Marketing Award 2017

Er waren 7  finalisten voor de NRW Marketing Awards 2017.

CAMPAGNES GERICHT OP BRAND AWARENESS & REPOSITIONING:

Herpositionering Restaurantplein Belfort, Citymall Almere

Unibail Rodamco | Ondernemersvereniging Almere Centrum | Almere City Marketing

Door het gezamenlijk organiseren van bijzondere food-gerelateerde evenementen, zoals het Terrassenfestival, 40 rendez-vous momenten per jaar, bbq-middagen en Jazz brunches is het plein Belfort in Almere omgetoverd tot een populaire bestemming voor gevarieerd dineren tijdens en na het shoppen.

Eersteklas shoppen op het station, Amsterdam Centraal

NS Stations

Onder het motto: “er is meer te halen op het station dan de trein”, heeft NS ervoor gekozen de reiziger, naast eersteklas reizen, ook eersteklas shoppen aan te bieden. Door diverse beeldconcepten in te zetten, is het imago van NS Station Amsterdam als retaildestination op de kaart gezet.

Oersoep: Herpositionering Beurspassage, Nowadays Amsterdam

Urban Solutions | Bouwinvest

Op 2 december jl. is de Beurspassage, dat deel uitmaakt van Nowadays (ontwikkelaar TOP Vastgoed / eigenaar Bouwinvest) en een populaire doorgang is tussen tussen het Damrak en de Nieuwendijk, feestelijk geopend. In samenwerking met diverse partijen is er op bijzondere wijze aandacht besteed aan de opening waardoor de locatie zelfs voor opening al enorme bekendheid genoot in binnen- en buitenland.

ACTIES EN EVENTS MET DE FOCUS OP BRAND ACTIVATION:

Unexpected Adventure: The LEGO Experience, Stadshart Amstelveen

Unibail Rodamco | Vereniging Centrum Promotie Amstelveen

In samenwerking met LEGO Benelux is dit event met het thema “Around the World” georganiseerd. In het hele winkelcentrum waren grote LEGO beelden geplaatst. Jong en oud kon een wereldreis langs alle LEGO-modellen maken en kennismaken met verschillende dieren en bouwwerken vanuit de hele wereld.

AnOther City Trip, Eindhoven Binnenstad & Strijp S

Gemeente Eindhoven | Eindhoven365

De ware schoonheid van Eindhoven zit (vooral) van binnen, en dat moet ontdekt worden. Door samenwerking met een internationaal influencer platform is deze indiener erin geslaagd het aantal bezoekers aan de retail-, leisure-, en horecalocaties in Eindhoven en met name Strijp S te vergroten.

“Ik wil hier…”, Winkelcentrum Lunetten in Utrecht

HISA – Volop aandacht voor jouw winkelgebied | Ondernemersver. Winkelcentrum Lunetten

Vanuit ondernemers en bewoners uit de wijk Lunetten in Utrecht was er grote behoefte om op positieve wijze een oplossing te zoeken voor de beschikbare ruimte in het winkelcentrum. Een ludieke en no-nonsense pragmatische stickeractie om van bezoekers en bewoners te horen wat zij qua winkelaanbod missen in hun winkelgebied was de oplossing. Naar aanleiding van de ruim 770 reacties vanuit de bezoekers, hebben twee nieuwe formules zich gevestigd in het centrum en is de betrokkenheid vanuit bewoners, bezoekers en ondernemers toegenomen.

Halloween Dog Parade , Stadshart Zoetermeer

Unibail Rodamco | DN Leisure Management

De Halloween Parade is inmiddels niet meer weg te denken uit het Stadshart van Zoetermeer: een evenement voor mummies, vampiers, heksen, enge clowns, zombies, creepy demonen, Frankensteins, monsters en nog véél meer angstaanjagende figuren. In 2016 is daar de Halloween Dog Parade aan toegevoegd. Tijdens de Halloween Dog Parade konden honden én hun baasjes samen, meelopen in deze bonte show.

3-daags Programma NRW Retailplein PROVADA

Ook dit jaar zijn we drie dagen aanwezig met ons  Retailplein, mede mogelijk gemaakt door PROVADA (hal 11.28). Op het podium bieden we een gevarieerd topprogramma met interessante lezingen, lunchsessies en borrelsessie over uiteenlopende onderwerpen die onze sector raken. Met bijdragen op maat van DGBC, Locatus, Yellow Concepts, Bridge Vastgoed, MRKT, Erasmus Universiteit, Parkeer24, RetailVisie, … Lees verder

‘Belgische retail biedt goesting, vertier én technische hoogstandjes’

Quick trip NRW naar Gent en Antwerpen ‘Belgische retail biedt goesting, vertier én technische hoogstandjes’ De ‘quick trip’ van de Nederlandse Raad Winkelcentra is een aanrader. Altijd. Deze duurt twee dagen. Eén nacht. En het voelt alsof je een week bent weggeweest. Zoveel indrukken. Zoveel interactie. En zoveel vertier. De quick trip vond dit jaar … Lees verder

Opinie: Brancheringsbeleid retail, nog urgenter én moeilijker dan het al was

Een goed functionerend compact winkelgebied is in het belang van alle betrokken partijen; retailers, bezoekers, bewoners, vastgoedeigenaren en ‘de gemeente’. Maar gemeenten worden nog vaak verrast door retailers die búiten de beoogde compacte winkelgebieden een gaatje voor hun winkel weten te vinden. De Europese Dienstenrichtlijn voegt daar nog een extra dimensie aan toe. Daarom werkt de … Lees verder