Winnaars NRW Marketing Awards 2017 bekend

Tijdens het drukbezochte NRW Marketingcongres op 13 april 2017 in Het Klokgebouw in Eindhoven zijn de winnaars van de NRW Marketing Awards 2017 bekend gemaakt.  De NRW Marketing Award wordt sinds 2010 uitgereikt en is een jaarlijkse bekroning voor de meest innovatieve, inspirerende en effectieve marketinginspanningen voor een winkelgebied.

In de categorie CAMPAGNES GERICHT OP BRAND AWARENESS & REPOSITIONING heeft gewonnen:

Eersteklas shoppen op het station, Amsterdam Centraal
NS Stations

Deze campagne is in de ogen van de jury Brand awareness & repositioning pur sang. In een zeer complexe omgeving waar retail niet eerder op een voetstuk heeft gestaan, heeft NS Stations het aangedurft de switch te maken van noodzakelijke plek naar gewaardeerde plek. En dit in nauwe samenwerking met zeer traditionele stakeholders die van nature ver weg staan van retail en placemaking. Dit getuigt van lef en een grote mate van overtuigingskracht waarbij het belang van de bezoeker steeds de leidraad is geweest. Hiermee is de campagne een voorbeeld voor de retailsector.

 

In de categorie ACTIES EN EVENTS MET DE FOCUS OP BRAND ACTIVATION heeft gewonnen:

Unexpected Adventure: The LEGO Experience, Stadshart Amstelveen
Unibail Rodamco | Vereniging Centrum Promotie Amstelveen

Met het event Unexpected Adventure – LEGO Experience had Stadshart Amstelveen als doel families met kinderen, uit de gehele catchment area naar het winkelcentrum aan te spreken. Voorafgaand aan het evenement zijn duidelijke doelstellingen geformuleerd. Tijdens het event is op professionele wijze continu de mate van succes van het event gemeten. De zorgvuldige uitvoering – waarbij de vooraf geformuleerde doelstelling ten aanzien van branding activation continu bewaakt is – is lovenswaardig.


Ook de NRW Marketing Publieksprijs is tijdens het event uitgereikt. Het aanwezig publiek heeft gekozen voor de campagne:

Oersoep; Herpositionering Beurspassage, Nowadays Amsterdam
Urban Solutions | Bouwinvest

Op 2 december jl. is de Beurspassage, dat deel uitmaakt van Nowadays (ontwikkelaar TOP Vastgoed / eigenaar Bouwinvest) en een populaire doorgang is tussen tussen het Damrak en de Nieuwendijk, feestelijk geopend. In samenwerking met diverse partijen is er op bijzondere wijze aandacht besteed aan de opening waardoor de locatie zelfs voor opening al enorme bekendheid genoot in binnen- en buitenland.

Vakjury
De vakjury van 2017 bestaat uit de volgende professionals: Juryvoorzitter Kitty Koelemeijer (hoogleraar Marketing & Retailing, Nyenrode Business Universiteit), Robèrt Dackus, (3W real estate), Bram Hulsbosch (MK Illumination), Marcel Jansen, (Strøm), Michel Jonkheer (LookFeel Consultancy), Chantal Riedeman (Shopology), Carlo Verhart (Rabobank Amsterdam).

NRW feliciteert de winnaars van harte!

Bekijk hier alle finalisten.

NRW publiceert de Handreiking Verantwoord bezoek Winkelgebieden

Nu de aanpak van de Covid-19-crisis in een nieuwe fase is gekomen, vinden bezoekers hun weg weer naar de winkelgebieden. Zij zijn van harte welkom, binnen de nieuwe regels van de tijdelijke anderhalvemetersamenleving. Er zijn inmiddels voldoende protocollen die duidelijk maken hoe er gewinkeld moet worden BINNEN en net VOOR de winkel. Het is minder … Lees verder

Waar staan we als de rook optrekt?

Het coronavirus raakt de hele wereld. Overal worden mensen ziek en overlijden aan het virus. Overal zijn en worden maatregelen genomen om de (gezondheids)schade door het virus te beperken. Overal krijgt de economie daardoor een flinke dreun. Ook in Nederland zien we dat veel mensen ziek worden en overlijden. De zorg staat zwaar onder druk; … Lees verder

NRW Contributie 2020 & Covid-19

Beste NRW-leden, De situatie rondom Covid-19 heeft grote impact op onze branche en raakt daarbij ook de activiteiten van de NRW. We hebben je eerder gemeld dat een aantal van onze aanstaande verenigingsevents helaas moet worden uitgesteld. Een deel zal kunnen worden verplaatst naar een later moment in het jaar, maar het is onze verwachting … Lees verder