Terugblik The Guest Journey

Op 23 maart 2017 hebben NRW en CREME Nederland in Nieuwegein een goed bezochte expertmeeting georganiseerd die volledig in het teken stond van de Guest Journey.
Vanuit verschillende kanten werd de klantreis belicht; de inzet van technologie kwam aan bod, er werd een blik op de toekomst geworpen met The store of de future, er werd uitgelegd hoe klanten een FOC ervaren en Nieuwegein wees op het belang van het in kaart brengen van de customer journey bij het vernieuwen van het winkelgebied.
Winkelcentrumeigenaar Wereldhave verzorgde na afloop van de presentaties een tour –inclusief gids-  door City Plaza.

Bekijk hier een impressie van de dag.

Download hier hier de presentaties van de sprekers:
“Verbeter de guest experience met behulp van IT” Anke Massaro, Cisco
“The Store of the future”, Frank Quix, Q&A
“De guest experience in een FOC”, Gerben Boomsma, Stable Int
“CITY Nieuwegein”, Hildegard Assies, Urban Retail

 

 

‘Belgische retail biedt goesting, vertier én technische hoogstandjes’

Quick trip NRW naar Gent en Antwerpen ‘Belgische retail biedt goesting, vertier én technische hoogstandjes’ De ‘quick trip’ van de Nederlandse Raad Winkelcentra is een aanrader. Altijd. Deze duurt twee dagen. Eén nacht. En het voelt alsof je een week bent weggeweest. Zoveel indrukken. Zoveel interactie. En zoveel vertier. De quick trip vond dit jaar … Lees verder

Opinie: Brancheringsbeleid retail, nog urgenter én moeilijker dan het al was

Een goed functionerend compact winkelgebied is in het belang van alle betrokken partijen; retailers, bezoekers, bewoners, vastgoedeigenaren en ‘de gemeente’. Maar gemeenten worden nog vaak verrast door retailers die búiten de beoogde compacte winkelgebieden een gaatje voor hun winkel weten te vinden. De Europese Dienstenrichtlijn voegt daar nog een extra dimensie aan toe. Daarom werkt de … Lees verder

Oeps, weer een winkel waar je het niet wilt

Bij gemeenten staat het behoud van aantrekkelijke en leefbare centra met brancheringsbeleid hoog op de agenda, maar verborgen plancapaciteit en onoplettendheid van de lokale overheden zelf staan effectief beleid in de weg. Daar komt nu ‘ineens’ de Dienstenrichtlijn bij, dus gemeenten krijgen veel op hun bordje. De Nederlandse Raad van Winkelcentra (NRW) en de Retailagenda … Lees verder