Presentatie David Matten

Key note spreker David Mattin kon tijdens het NRW Marketingcongres 2017 op een aandachtig publiek rekenen. Niet zo vreemd, want als ‘Global Head of Trends & Insights TrendWatching’ is hij wereldwijd dé expert op het gebied van innovatie en consumenteninzichten. Hij wordt dan ook ingeschakeld door grote bedrijven als Unilever, Disney, H&M en Schiphol. Hij hamert vooral op de behoefte van klanten aan status. Winkelcentra en – gebieden doen er goed aan zich daar vooral op te richten.

Voor wie de high lights wil terugzien, hebben we zijn presentatie “What will my customers want next?” nu ook op de site. Bekijk hier de presentatie.

Nieuwe handreiking: Eerste hulp bij de transitie van winkelgebieden

Om de coronacrisis het hoofd te bieden, is het voor centrum- en winkelgebieden essentieel om versneld in beweging te komen met acties voor herstel voor de korte én lange termijn. NRW, de Retailagenda, Retail Insiders en Platform De Nieuwe Winkelstraat hebben daarom een raamwerk ontwikkeld met instrumenten om aan de slag te kunnen. Deze handreiking … Lees verder

Partijen zetten laatste stap in ‘Steunakkoord voor en door de Retailsector’

Retailers, verhuurders van retailvastgoed en brancheverenigingen hebben op 2 juni het ‘Steunakkoord voor en door de Nederlandse Retailsector’ afgerond. De initiatiefnemers en opstellers van het akkoord laten weten dat ‘met deze overeenkomst er een goede basis ligt om vooruit te kijken’. Met steun van de grote banken en het ministerie van Economische Zaken is op … Lees verder

NRW publiceert de Handreiking Verantwoord bezoek Winkelgebieden

Nu de aanpak van de Covid-19-crisis in een nieuwe fase is gekomen, vinden bezoekers hun weg weer naar de winkelgebieden. Zij zijn van harte welkom, binnen de nieuwe regels van de tijdelijke anderhalvemetersamenleving. Er zijn inmiddels voldoende protocollen die duidelijk maken hoe er gewinkeld moet worden BINNEN en net VOOR de winkel. Het is minder … Lees verder