Tien beste binnensteden genomineerd

Tijdens PROVADA zijn op het NRW Retailplein op 30 mei 2017 de vijf beste grote binnensteden en vijf beste middelgrote binnensteden van Nederland bekend gemaakt.

In de categorie Grote Binnensteden (meer dan 550 publieksgerichte functies in het centrum) maken Arnhem, Breda, Enschede, ’s-Gravenhage en Nijmegen een kans. In de categorie Middelgrote Binnensteden (minder dan 550 publieksgerichte functies in het centrum) zijn dat Almere, Den Helder, Hoofddorp, Roosendaal en Purmerend.

De vakjury – die bestaat uit 18 professionals uit het bedrijfsleven, overheid, onderwijs en cultuur, heeft de inzendingen beoordeeld op uiteenlopende thema’s, waaronder retail, cultuur, veiligheid, horeca, duurzaamheid, bereikbaarheid en digitalisering. Ook de mate van kwalitatieve groei en ontwikkeling die een binnenstad tussen 2015 tot en met eind 2017 doormaakt, telt een belangrijke rol bij de beoordeling.

Felix Wigman, juryvoorzitter en directeur van het Platform Binnenstadsmanagement: “De titel ‘Beste Binnenstad’ verdien je niet zomaar. De genomineerde binnensteden hebben zich de afgelopen twee jaar op een breed aantal thema’s sterk ontwikkeld. De erkenning is meer dan de invulling van een leegstaand V&D pand in de binnenstad of het ontwikkelen van een binnenstadsvisie.”

De bekendmaking van verkiezing ‘Beste Binnenstad 2017-2019’ vindt plaats op 23 november 2017.
Kijk hier voor meer informatie.

 

Dit is de jury van het NRW Marketingfestival 2020

Het NRW Marketingcongres is ieder jaar weer een event waar met veel plezier naar wordt uitgekeken. Niet in de laatste plaats omdat tijdens dit event de NRW Marketing Award wordt uitgereikt. Dit jaar kan er helaas geen live congres plaatsvinden. Daarom staat de gehele maand november in het teken van de NRW Marketing Award: special … Lees verder

‘Durf te investeren in groei’

‘Als je een boodschap te vertellen hebt, moet je die niet klein houden, maar onder meer mensen verspreiden. Daarvoor is het nodig te investeren.’ Hans Geels, CEO van Dille & Kamille, schoof afgelopen woensdag aan bij het New Gen-ontbijt en deelde zijn visie op retail en de route die Dille & Kamille heeft afgelegd in … Lees verder

Van retail only naar multifunctioneel

De impact van de coronacrisis op de winkelsector is groot. Deze problemen moeten integraal worden benaderd. Om hier nieuwe oplossingen voor te kunnen vinden, is een omslag nodig – een die veel organisaties al aan het maken zijn. Want vaak liggen deze oplossingen buiten de retailsector. Ook NRW ziet de noodzaak van verandering en bevindt … Lees verder