Geslaagd NRW Retailplein op PROVADA

We kijken terug op een geslaagde deelname aan PROVADA. De eerste dag van PROVADA startte met een goed bezochte ontbijtsessie. Meer dan 80 professionals woonden de bekendmaking bij van de finalisten van de NRW Jaarprijs en de toelichting op de retailranking door John Terra van Q&A. Verder stonden op dinsdag op het programma: de paneldiscussie over de meerwaarde van schone winkelgebieden (FHV), krimp en transformatie (Syntrus Achmea), retailbeleid op basis van samenwerking (Locatus), bekendmaking van de Beste Binnenstad en de impact van media op retail (Exterion).

Woensdag was er aandacht voor de transitie van de retail (Q&A), het belang van open data (INretail), de sociale meerwaarde van wijkcentra (Bouwfonds) en regionale samenwerking (NRW). Ook donderdag bood het NRW Retailplein een gevarieerd programma met presentaties over de logistiek van retail (CBRE), de make over van winkels (Philips) en een blik op de meest innovatieve retailconcepten (Q&A).

Sponsors
We zijn uiteraard onze sponsors zeer dankbaar voor het mogelijk maken van het NRW Retailplein: FVH Facility Group, Jumbo, Locatus en Exterion,  (hoofdsponsors), INretail en Q&A Research & Consulancy (kennispartners) en MK Illuminations (subsponsor) en PROVADA.

Kijk voor meer foto’s op onze Facebook-pagina.

 

 

 

NRW Awards worden uitgesteld

Het is onvermijdelijk. Zowel de uitreiking van de NRW Marketing Awards als de NRW Jaarprijs moet worden uitgesteld. Tony Wijntuin (juryvoorzitter): “Voor de NRW Marketing Award is het selectietraject in februari en maart gestart. Op basis van de inzendingen heeft de jury al een selectie kunnen maken van de nominaties. Toch hebben we het jurytraject … Lees verder

Samen in gesprek over plannen en toekomst van NRW

Beste NRW’ers, De impact van de coronacrisis en bijbehorende maatregelen op ons land en op onze sector is enorm. Alles lijkt of is ineens anders en zekerheden, prognoses en toekomstperspectieven verschuiven van dag tot dag. Dat geldt voor jullie (ons) allemaal, en dat geldt ook voor NRW als vereniging. Zoals we via de verschillende kanalen … Lees verder

Gemeenten vrezen leegstand door corona

Een groot deel van de Nederlandse gemeenten verwacht door de coronacrisis een toename van faillissementen in retail en horeca. 85% van de gemeenten verwacht een toename van faillissementen in retail. Voor horeca is dat 70%. Gemeenten zien oplossingsrichtingen in onder meer lokaal samenwerken en uitbouwen van lokale (online) platforms. Dat blijkt uit onderzoek door Stec … Lees verder