Geslaagd NRW Retailplein op PROVADA

We kijken terug op een geslaagde deelname aan PROVADA. De eerste dag van PROVADA startte met een goed bezochte ontbijtsessie. Meer dan 80 professionals woonden de bekendmaking bij van de finalisten van de NRW Jaarprijs en de toelichting op de retailranking door John Terra van Q&A. Verder stonden op dinsdag op het programma: de paneldiscussie over de meerwaarde van schone winkelgebieden (FHV), krimp en transformatie (Syntrus Achmea), retailbeleid op basis van samenwerking (Locatus), bekendmaking van de Beste Binnenstad en de impact van media op retail (Exterion).

Woensdag was er aandacht voor de transitie van de retail (Q&A), het belang van open data (INretail), de sociale meerwaarde van wijkcentra (Bouwfonds) en regionale samenwerking (NRW). Ook donderdag bood het NRW Retailplein een gevarieerd programma met presentaties over de logistiek van retail (CBRE), de make over van winkels (Philips) en een blik op de meest innovatieve retailconcepten (Q&A).

Sponsors
We zijn uiteraard onze sponsors zeer dankbaar voor het mogelijk maken van het NRW Retailplein: FVH Facility Group, Jumbo, Locatus en Exterion,  (hoofdsponsors), INretail en Q&A Research & Consulancy (kennispartners) en MK Illuminations (subsponsor) en PROVADA.

Kijk voor meer foto’s op onze Facebook-pagina.

 

 

 

Dit is de jury van het NRW Marketingfestival 2020

Het NRW Marketingcongres is ieder jaar weer een event waar met veel plezier naar wordt uitgekeken. Niet in de laatste plaats omdat tijdens dit event de NRW Marketing Award wordt uitgereikt. Dit jaar kan er helaas geen live congres plaatsvinden. Daarom staat de gehele maand november in het teken van de NRW Marketing Award: special … Lees verder

‘Durf te investeren in groei’

‘Als je een boodschap te vertellen hebt, moet je die niet klein houden, maar onder meer mensen verspreiden. Daarvoor is het nodig te investeren.’ Hans Geels, CEO van Dille & Kamille, schoof afgelopen woensdag aan bij het New Gen-ontbijt en deelde zijn visie op retail en de route die Dille & Kamille heeft afgelegd in … Lees verder

Van retail only naar multifunctioneel

De impact van de coronacrisis op de winkelsector is groot. Deze problemen moeten integraal worden benaderd. Om hier nieuwe oplossingen voor te kunnen vinden, is een omslag nodig – een die veel organisaties al aan het maken zijn. Want vaak liggen deze oplossingen buiten de retailsector. Ook NRW ziet de noodzaak van verandering en bevindt … Lees verder