Expertmeeting Betekenisvolle Winkelgebieden
DATUM & TIJD:
Dinsdag 28 november 2017
13.30 uur Ontvangt gasten
14.00 uur Start programma
17.00 uur Start borrel met Italiaanse hapjes
LIJST DEELNEMERS & PROGRAMMA EN SPREKERS
LOCATIE:
FELLINI
In de Markthal Rotterdam
Grote Markt 272
3011 PA ROTTERDAM
De rol van winkelgebieden verandert; van point of sales naar point of engagement. Hoe houd je jouw winkelgebied ‘top of mind’ bij de consument? Welke rol speelt een heldere merkbelofte en marketing hierbij? Deze en andere vragen staan centraal in deze expertmeeting over het creëren van betekenisvolle winkelgebieden. We laten experts aan het woord uit sectoren die zichzelf opnieuw hebben uitgevonden.
Disruption² in bier is Craft x Digital. Met deze formule verovert Beerwulf nu de biermarkt. Arnoud Wynia over ‘Wat zijn de KPI’s achter hun disruptionstrategie en hoe kunnen we deze toepassen op winkelvastgoed?’. Brood als “Verbinder”. Niet het product maar de veranderende consumentenbehoeften staan centraal in de filosofie van Henk-Jan Van Maanen. Van bakkerij naar Bakerycafé. Hij laat zien hoe een winkelgebied van betekenis kan zijn.
Maar liefst drie experts gaan in debat over de noodzaak van een heldere merkbelofte van winkelgebieden: Conceptional, Van Spronsen & Partners en Jos de Vries The Retail Company. Martijn Snelder maakte de overstap van vastgoed naar bier en ontwikkelde een bijzonder bier: à Bloc. Ontstaan vanuit de veranderende smaak van cyclists. Tijdens de proeverij kun je het zelf ervaren!
Laurens Sloot, bijzonder hoogleraar Retail Marketing, neemt ons mee in de nieuwe vraagstukken én aanpak in retailmarketing.
De expertmeeting wordt feestelijk afgesloten met de boekpresentatie van Het bloedstollende verhaal achter Markthal Rotterdam door Hans Schröder en Ruud de Wit.
Uitkomst Hackathon “Hack het centrum!”: de stad is van ons
Het is 7 jaar geleden dat ik bij NRW kwam werken. Een magisch getal. Een heilig getal zoals je wilt. Het getal dat veel in sprookjes voorkomt. Een geluksgetal. Rome is gebouwd op 7 heuvels. En natuurlijk 7 magere jaren en 7 vette jaren. 2013 was een matig jaar. De economie kromp met 0,7 procent … Lees verder