Uniforme Definities winkeloppervlakten Retailagenda

Op 4 oktober is geïntroduceerd “Uniforme definities winkeloppervlakten Retailagenda”.

Hier heeft NRW aan bijgedragen. Om een eind te maken aan de verwarring rond de aanduiding van winkeloppervlakten heeft de Retailagenda voor collectief gebruik in de retail- en vastgoedsector uniforme definities opgesteld. In de winkel(vastgoed)markt zijn verschillende begrippen voor oppervlakten in omloop, zoals Bruto vloeroppervlak (BVO), Verhuurbare vloeroppervlak (VVO) en Winkelvloeroppervlak(WVO). In de praktijk leidt dit tot onduidelijke situaties, tot aan de Raad van State toe. In het kader van de Retailagenda heeft een werkgroep onder leiding van IVBN en NRW eenduidigheid in het gebruik van begrippen gebracht. De notitie met de definities zijn hier te downloaden. Een nadere omschrijving van de definities is hier te downloaden. De uiteenlopende gebruikers in de retail- en vastgoedsector worden aangespoord om deze richtlijn voortaan te hanteren.

Juryrapport 30ste NRW Jaarprijs – Hoog Catharijne

NRW JAARPRIJS 2019 Hoog Catharijne The Mall | Utrecht Gerealiseerd door Klépierre JURYRAPPORT Hoog Catharijne is een winkelcentrum met een rijke geschiedenis. Ontstaan als een megaproject in de jaren zestig. Symbool van het wederopbouwdenken en het optimisme van die tijd. Geliefd, soms verguisd, en tot de dag van vandaag altijd in het midden van de … Lees verder

Een Jaarprijs, or not een Jaarprijs, that’s the question

Een Jaarprijs, or not een Jaarprijs, that’s the question

Hoog Catharijne wint NRW Jaarprijs 2019

Hoog Catharijne wint de NRW Jaarprijs 2019