Nominaties NRW Marketingprijs 2018 bekend!

 

De NRW Marketing Award is een jaarlijkse bekroning voor de meest innovatieve, inspirerende en effectieve marketinginspanningen voor een winkelgebied. De prijsuitreiking in twee categorieën vindt plaats op donderdag 5 april in De Lik in Utrecht tijdens ons Marketingcongres.

Op het congres worden alle genomineerden uitgebreid aan je voorgesteld en kan je meestemmen voor de publieksprijs. Inschrijven kan vast via deze link. Gratis voor leden en het gebruik van wildcards.

Om een indruk te krijgen van de genomineerden presenteren zij zich in een videopitch op het NRW-youtube kanaal, klik op de link en geniet. De volgende inzendingen zijn genomineerd.

CAMPAGNES GERICHT OP BRAND AWARENESS & REPOSITIONING:

  • Hi Hilvertshof | Hilvertshof Hilversum | Kroonenberg groep
  • Cityplaza zoekt vlogger | Cityplaza Nieuwegein | Wereldhave, Brandmake en Opvallers
  • De Koopgoot: een sterk merk uit Rotterdam | Rotterdam | CBRE Global Investors, Apleona GVA BV en Buro voor de Boeg

ACTIES EN EVENTS MET DE FOCUS OP BRAND ACTIVATION:

  • Discover the future of shopping! | Heuvel Eindhoven | CBRE B.V., CBRE Global Investors en VCP Heuvelgalerie
  • Black Friday Shopping Nights | Kronenburg Arnhem, De Koperwiek Capelle ad IJssel, Middenwaard Heerhugowaard, Vier Meren Hoofddorp | Wereldhave en Day&Nite
  • Drone Racing Experience | Middenwaard Heerhugowaard | Wereldhave en Day & Nite
  • Healthy Halloween | Oostpoort Amsterdam | CBRE SCM, SPF Beheer B.V. / SPOV en Syntrus Achmea Real Estate & Finance
  • Planet Passage | Passage Den Haag | a.s.r. vastgoed vermogensbeheer en Apleona GVA BV
  • Pokémon Go Event | Stadshart Amstelveen | Unibail-Rodamco en VCP Amstelveen

De vakjury van 2018 bestaat uit de volgende professionals: Juryvoorzitter Kitty Koelemeijer (hoogleraar Marketing & Retailing, Nyenrode Business Universiteit), Linda Annink (Urban Solutions), Robèrt Dackus, (3W real estate), Bram Hulsbosch (MK Illumination), Marcel Jansen, (Strøm), Michel Jonkheer (LookFeel Consultancy) en Carlo Verhart (Rabobank Amsterdam.

Vanzelfsprekend feliciteren we de genomineerden vast van harte met deze eerste stap!

Uitkomst Hackathon “Hack het centrum!”: de stad is van ons

Het is 7 jaar geleden dat ik bij NRW kwam werken. Een magisch getal. Een heilig getal zoals je wilt. Het getal dat veel in sprookjes voorkomt. Een geluksgetal. Rome is gebouwd op 7 heuvels. En natuurlijk 7 magere jaren en 7 vette jaren. 2013 was een matig jaar. De economie kromp met 0,7 procent … Lees verder

Op zoek naar bezoekdoelen – Hoe houden we binnensteden en winkelgebieden interessant?

De huidige coronacrisis versnelt wat er al enkele jaren aan de gang is. Consumenten stellen steeds meer en andere eisen aan winkels, en wie daar niet aan kan voldoen is gezien. Het gevolg: op veel plaatsen gaten in de winkelgebieden. Door de huidige situatie zien we op dit moment een nóg snellere groei van online-bestedingen, … Lees verder

Ook aandacht nodig voor winkelgebied buiten stadscentrum – 10.000 woningen en 3 miljoen commerciële vierkante meters binnen handbereik

Samen met het Ministerie van Binnenlandse Zaken en de Rabobank hebben zeven belangenorganisaties in de detailhandel, waaronder NRW, in kaart gebracht hoe meer bestuurlijke focus op de ‘buitenstad’ leidt tot een optimale combinatie van wonen, werken en winkelen. Een nieuwe aanpak maakt de bouw van 10.000 woningen aan de randen van steden en dorpen mogelijk … Lees verder