Groos, Le Pain Quotidien en Costes Winnaars van Retail Award

NRW reikt Retail Awards 2018 uit op Cushman & Wakefield & VG Visie

Retail Event of the Year

AMSTERDAM, 17 mei 2018 – Op het Retail Event of the Year 2018, dat plaatsvond in B.Amsterdam, ontvingen retailers Groos, Le Pain Quotidien en Costes een Award in respectievelijk de categorieën Local Hero, Foodretailer en Zelfstandig Retailconcept. Het event en de Retail Awards zijn een initiatief van VG Visie en Cushman & Wakefield. De Awards zijn vandaag uitgereikt door Brigit Gerritse, directeur NRW en partner van het Retail Event of the Year.

Brigit Gerritse,  “De winnaars hebben een ijzersterk merk ontwikkeld zonder concessies te doen. Ze vertellen stuk voor stuk met hun merken een eigen verhaal dat goed begrepen wordt door de consument. Het echte ondernemerschap zie je terug in hun toewijding om de merkbelofte elke dag waar te maken en de verwachtingen van de consument te blijven overtreffen. Het winnen van de Awards vandaag bevestigt dat dit in de huidige retailmarkt een winnende strategie is.”

Jeroen Lokerse, Head of Netherlands Cushman & Wakefield: ”Met deze Awards willen we ondernemende, succesvolle retailers in de markt de erkenning geven die zij verdienen. Ze zijn een voorbeeld in de retailsector omdat ze zich weten te onderscheiden door continue te vernieuwen, te veranderen en te innoveren. Deze ondernemers maken duidelijk het verschil door relevant te blijven voor hun doelgroepen, een opgave waar de hele retailsector voor staat. Het is mooi om te zien dat deze partijen daar een leidende rol in spelen en de toon weten te zetten.”

Retail Awards procedure

NRW heeft het onderzoek naar winnende Retail formules uitgevoerd in samenwerking met vastgoedadviseur Cushman & Wakefield en uitgever VG Visie. In januari 2018 is door NRW gestart met het samenstellen van een adviesraad van 19 Retail professionals met uiteenlopende achtergronden en expertise variërend van adviseurs & deskundigen, brancheverenigingen en beleggers, vastgoedontwikkelaars en conceptonwikkelaars tot docenten en Retail onderzoekers. De adviesraad heeft op basis van een lijst met honderden Retail concepten in de categorieën local hero, foodretailer en zelfstandig nationaal of internationaal Retail concept, een shortlist gemaakt van drie finalisten in elke categorie met als enige ´beperking´ dat de finalisten gevestigd zijn in een van de top twintig winkelsteden van Nederland.

Coronacrisis: uniek retail laboratorium

De Corona-crisis brengt de winkelmarkt nog meer in de knel dan die al zat. Het bijzondere van deze crisis is dat we opeens in een soort ‘laboratoriumsituatie’ belanden: een bubbel met extreme omstandigheden die ons de kans geeft om nog scherper te zien waar de problemen precies zitten. Van deze unieke situatie kunnen we waarschijnlijk … Lees verder

Corona virus: Binnensteden leeg maar wijkwinkelcentra zien traffic toenemen door hamstergedrag

Het Corona virus heeft grote gevolgen voor veel sectoren en zeker ook voor de retail. In een sector die al jaren in de hoek zit waar de klappen vallen zal een omzetuitval die enkele weken of langer gaat duren desastreuze gevolgen hebben. Om een beeld te schetsen van hoe groot de gevolgen zijn, hebben PFM … Lees verder

Ringers Winkelcentrum als aanjager voor tweede hotspot van Alkmaar

De locatie van Ringers Winkelcentrum in Alkmaar heeft een rijke geschiedenis met veel hoogte- en dieptepunten. De wijk Overstad heeft het ook niet altijd makkelijk gehad, maar de toekomst ziet er positief uit door de nieuwbouwplannen met 2.500 aantal woningen en de herontwikkeling van het Ringerskwartier. De optelsom van twee nieuwe woontorens, herontwikkeling van de … Lees verder