Groos, Le Pain Quotidien en Costes Winnaars van Retail Award

NRW reikt Retail Awards 2018 uit op Cushman & Wakefield & VG Visie

Retail Event of the Year

AMSTERDAM, 17 mei 2018 – Op het Retail Event of the Year 2018, dat plaatsvond in B.Amsterdam, ontvingen retailers Groos, Le Pain Quotidien en Costes een Award in respectievelijk de categorieën Local Hero, Foodretailer en Zelfstandig Retailconcept. Het event en de Retail Awards zijn een initiatief van VG Visie en Cushman & Wakefield. De Awards zijn vandaag uitgereikt door Brigit Gerritse, directeur NRW en partner van het Retail Event of the Year.

Brigit Gerritse,  “De winnaars hebben een ijzersterk merk ontwikkeld zonder concessies te doen. Ze vertellen stuk voor stuk met hun merken een eigen verhaal dat goed begrepen wordt door de consument. Het echte ondernemerschap zie je terug in hun toewijding om de merkbelofte elke dag waar te maken en de verwachtingen van de consument te blijven overtreffen. Het winnen van de Awards vandaag bevestigt dat dit in de huidige retailmarkt een winnende strategie is.”

Jeroen Lokerse, Head of Netherlands Cushman & Wakefield: ”Met deze Awards willen we ondernemende, succesvolle retailers in de markt de erkenning geven die zij verdienen. Ze zijn een voorbeeld in de retailsector omdat ze zich weten te onderscheiden door continue te vernieuwen, te veranderen en te innoveren. Deze ondernemers maken duidelijk het verschil door relevant te blijven voor hun doelgroepen, een opgave waar de hele retailsector voor staat. Het is mooi om te zien dat deze partijen daar een leidende rol in spelen en de toon weten te zetten.”

Retail Awards procedure

NRW heeft het onderzoek naar winnende Retail formules uitgevoerd in samenwerking met vastgoedadviseur Cushman & Wakefield en uitgever VG Visie. In januari 2018 is door NRW gestart met het samenstellen van een adviesraad van 19 Retail professionals met uiteenlopende achtergronden en expertise variërend van adviseurs & deskundigen, brancheverenigingen en beleggers, vastgoedontwikkelaars en conceptonwikkelaars tot docenten en Retail onderzoekers. De adviesraad heeft op basis van een lijst met honderden Retail concepten in de categorieën local hero, foodretailer en zelfstandig nationaal of internationaal Retail concept, een shortlist gemaakt van drie finalisten in elke categorie met als enige ´beperking´ dat de finalisten gevestigd zijn in een van de top twintig winkelsteden van Nederland.

Uitkomst Hackathon “Hack het centrum!”: de stad is van ons

Het is 7 jaar geleden dat ik bij NRW kwam werken. Een magisch getal. Een heilig getal zoals je wilt. Het getal dat veel in sprookjes voorkomt. Een geluksgetal. Rome is gebouwd op 7 heuvels. En natuurlijk 7 magere jaren en 7 vette jaren. 2013 was een matig jaar. De economie kromp met 0,7 procent … Lees verder

Op zoek naar bezoekdoelen – Hoe houden we binnensteden en winkelgebieden interessant?

De huidige coronacrisis versnelt wat er al enkele jaren aan de gang is. Consumenten stellen steeds meer en andere eisen aan winkels, en wie daar niet aan kan voldoen is gezien. Het gevolg: op veel plaatsen gaten in de winkelgebieden. Door de huidige situatie zien we op dit moment een nóg snellere groei van online-bestedingen, … Lees verder

Ook aandacht nodig voor winkelgebied buiten stadscentrum – 10.000 woningen en 3 miljoen commerciële vierkante meters binnen handbereik

Samen met het Ministerie van Binnenlandse Zaken en de Rabobank hebben zeven belangenorganisaties in de detailhandel, waaronder NRW, in kaart gebracht hoe meer bestuurlijke focus op de ‘buitenstad’ leidt tot een optimale combinatie van wonen, werken en winkelen. Een nieuwe aanpak maakt de bouw van 10.000 woningen aan de randen van steden en dorpen mogelijk … Lees verder