Juryrapport WINNAAR NRW Jaarprijs 2018 – Catharinasteeg Leiden

De jury heeft grote waardering voor het teruggeven van deze historische
locatie aan de inwoners en bezoekers van Leiden. De ontwikkeling
van dit stuk stad, met een uitstekende mix van grote en kleine winkelunits,
woningen en horeca, is zeer geslaagd. Met de ontwikkeling wordt
goed ingespeeld op de trend waarin een compact kernwinkelgebied logisch
onderdeel is van de stad als een geheel van verschillende functies, bezoek- en
verblijfsdoelen. De sleutelfunctie van de Catharinasteeg voor het gewenste
winkelrondje, maar ook de brugfunctie tussen het A1-winkelmilieu en het achter
de Breestraat gelegen ‘snuffelmilieu’ zijn wezenlijk voor het welslagen.

Met dit project is niet altijd de makkelijkste weg bewandeld. Zichtbaar is het lef
om historisch Leiden met het moderne stadsleven te verbinden. De atypische,
aantrekkelijke winkelunit van H&M laat dit mooi zien, evenals de winkel annex
café-restaurant van Via Mio naast de lokale ondernemers. Er is een hoogwaardig
gebied ontstaan, zoals een retailontwikkeling hoort te bereiken.

Een integrale gebiedsontwikkeling als de Catharinasteeg vormt een geslaagd
voorbeeld voor de sector. Een pronkstuk waarin een logisch winkelrondje is
gecreëerd en tegelijkertijd een stuk binnenstad tot nieuw leven is gewekt
met aantrekkelijke winkels, horeca en binnenstadswoningen, een heerlijke
binnentuin met terras en integratie met de stadsgehoorzaal. De liefde voor
het monumentale vastgoed is overal zichtbaar in het project, zowel door de
toepassing van historisch verantwoorde kleurenschema’s als door inpassing van
monumentale elementen tot in de winkels. Gloednieuw, maar alsof het er altijd
al is geweest. De Catharinasteeg is een zeer duurzaam en toekomstbestendig
voorbeeld voor de sector en daarmee een terechte winnaar.

Terugblik very special edition studiereis 2020

Niet naar Frankrijk, en uiteindelijk ook niet naar Aviodrome. Last-minute boekten we onze studiereis reis om naar een online reis met bijna 40 deelnemers. Mokerslag voor het Nederlandse toerisme Thijs de Groot, programmamanager Destination Development bij NBTC liet zien hoe corona het Nederlandse toerisme hard raakt. We verwachtten begin dit jaar 21 miljoen buitenlandse bezoekers … Lees verder

In deze situatie moet je heel dicht op je klant gaan zitten, ze letterlijk naar binnen halen’

Gertjan Slob – directeur Onderzoek bij Locatus en voorzitter van de NRW-commissie Kennis & Innovatie – gaf NRW-leden tijdens een webinar antwoord op hun vragen over de Corona Impact & Recovery Index die Locatus half september publiceerde. Heb je het webinar gemist of wil je de antwoorden nog eens teruglezen? Hieronder vind je de Q&A. … Lees verder

Dit is de jury van het NRW Marketingfestival 2020

Het NRW Marketingcongres is ieder jaar weer een event waar met veel plezier naar wordt uitgekeken. Niet in de laatste plaats omdat tijdens dit event de NRW Marketing Award wordt uitgereikt. Dit jaar kan er helaas geen live congres plaatsvinden. Daarom staat de gehele maand november in het teken van de NRW Marketing Award: special … Lees verder