Presentaties Keynotes NRW Jaarcongres 2018

Tijdens het NRW Jaarcongres 2018, dat op donderdag 20 september plaatsvond in Amsterdam, was er een programma samengesteld met keynote speakers rondom het thema Toonzetters & Smaakmakers.

Hier de sprekers en de presentaties.

  • Mike Thomson – The Big Picture, Senior Consultant 
    • De achtergrond van Mike Thomson is zowel operationeel als commercieel. Zijn expertise ligt in het ontwikkelen van commerciële strategieën voor eigenaren van bioscoop- en vrijetijdsbesteding, exploitanten of ontwikkelaars. Als directeur bij Virgin, UGC Cinemas, en Cineworld heeft Mike projecten geleid op het gebied van gecombineerde marketing, filmprogrammering en retail-functies en de ontwikkeling van volledig geïntegreerde commerciële strategieën. Zijn achtergrond in zowel retail als de bioscoopsector is waardevol in het streven een geïntegreerd entertainmentaanbod te realiseren in winkel- en centrumgebieden.
    • Bekijk de Presentatie Mike Thomson NRW Jaarcongres 2018
  • Jonathan Doughty – ECE, Global Head of Foodservice 
    • Als Global Head of Foodservice bij ECE ziet Jonathan talloze foodconcepten en winkelcentra. Daarmee is hij misschien wel dé foodservice-expert in onze sector. We worden meegenomen in zijn ‘We love Food’ strategie en zijn visie op food. De rol van food in onze winkelgebieden groeit en “F&B = the new fashion”  is een kreet die we tegenwoordig vaak horen. Hoe blijvend is dat succes? Tot hoe ver reikt die groei? En is F&B inderdaad de ‘redder van het winkelgebied’?
    • Bekijk de Presentatie Jonathan Doughty NRW Jaarcongres 2018
  • Ben Woldring – Bencom Group, Directeur
    • In 1998 haalde Ben Woldring als 13-jarige oprichter van het succesvolle Bellen.com bijna alle nieuwsprogramma’s van Nederland, waarna hij uitgroeide tot de jongste succesvolle serial entrepreneur van Nederland. Inmiddels is hij directeur van de Bencom Group en is het zijn missie om de consument in tal van complexe markten inzicht en transparantie te bieden. Ben zal zijn kijk op het ondernemerschap met ons delen. Hoe ziet hij iedere keer nieuwe mogelijkheden en kansen om binnen de veranderende maatschappij –  en met gebruikmaking van de laatste stand van techniek – precies dat te doen waar de consument behoefte aan heeft? En hoe die consument het liefste geholpen wil worden? Over smaakmakers en toonzetters gesproken!
    • Bekijk de Presentatie Ben Woldring NRW Jaarcongres 2018

 

 

Klimaatakkoord, wat is relevant voor retailers?

Wat staat er in het nieuwe klimaatakkoord dat relevant is voor retailers?  28 juni is het klimaatakkoord gepubliceerd, waarin de gebouwde omgeving één van de vijf sectoren is waarover afspraken zijn gemaakt. Het grootste deel van deze afspraken gaan over woningen. Voor de utiliteitsbouw zijn vooral afspraken gemaakt voor de maatschappelijke sectoren. Voor commercieel vastgoed, … Lees verder

Klimaatgerust

Klimaatgerust helpt je te voldoen aan de informatieplicht energiebesparing In samenwerking met Ecomatters en INretail is er de nieuwe Klimaatgerust tool ontwikkeld voor de sector detailhandel en kantoren om te voldoen aan de RVO informatieplicht energiebesparing.  Verbruikt jouw bedrijf jaarlijks meer dan 50.000 kWh elektriciteit of 25.000 m3 aardgas? Dan verplicht de overheid jou om … Lees verder

Je wordt er stil van

Onze steden worden groter, de ruimte schaarser, de gebouwen hoger. We zitten met meer mensen op een kluitje, kruipen voort over overvolle wegen en persen ons in het openbaar vervoer. Hutjemutje in het stadspark is dan ook niet meteen de escape waar je op had gehoopt. En waar je lichaam en geest behoefte aan heeft. … Lees verder