Presentaties Keynotes NRW Jaarcongres 2018

Tijdens het NRW Jaarcongres 2018, dat op donderdag 20 september plaatsvond in Amsterdam, was er een programma samengesteld met keynote speakers rondom het thema Toonzetters & Smaakmakers.

Hier de sprekers en de presentaties.

  • Mike Thomson – The Big Picture, Senior Consultant 
    • De achtergrond van Mike Thomson is zowel operationeel als commercieel. Zijn expertise ligt in het ontwikkelen van commerciële strategieën voor eigenaren van bioscoop- en vrijetijdsbesteding, exploitanten of ontwikkelaars. Als directeur bij Virgin, UGC Cinemas, en Cineworld heeft Mike projecten geleid op het gebied van gecombineerde marketing, filmprogrammering en retail-functies en de ontwikkeling van volledig geïntegreerde commerciële strategieën. Zijn achtergrond in zowel retail als de bioscoopsector is waardevol in het streven een geïntegreerd entertainmentaanbod te realiseren in winkel- en centrumgebieden.
    • Bekijk de Presentatie Mike Thomson NRW Jaarcongres 2018
  • Jonathan Doughty – ECE, Global Head of Foodservice 
    • Als Global Head of Foodservice bij ECE ziet Jonathan talloze foodconcepten en winkelcentra. Daarmee is hij misschien wel dé foodservice-expert in onze sector. We worden meegenomen in zijn ‘We love Food’ strategie en zijn visie op food. De rol van food in onze winkelgebieden groeit en “F&B = the new fashion”  is een kreet die we tegenwoordig vaak horen. Hoe blijvend is dat succes? Tot hoe ver reikt die groei? En is F&B inderdaad de ‘redder van het winkelgebied’?
    • Bekijk de Presentatie Jonathan Doughty NRW Jaarcongres 2018
  • Ben Woldring – Bencom Group, Directeur
    • In 1998 haalde Ben Woldring als 13-jarige oprichter van het succesvolle Bellen.com bijna alle nieuwsprogramma’s van Nederland, waarna hij uitgroeide tot de jongste succesvolle serial entrepreneur van Nederland. Inmiddels is hij directeur van de Bencom Group en is het zijn missie om de consument in tal van complexe markten inzicht en transparantie te bieden. Ben zal zijn kijk op het ondernemerschap met ons delen. Hoe ziet hij iedere keer nieuwe mogelijkheden en kansen om binnen de veranderende maatschappij –  en met gebruikmaking van de laatste stand van techniek – precies dat te doen waar de consument behoefte aan heeft? En hoe die consument het liefste geholpen wil worden? Over smaakmakers en toonzetters gesproken!
    • Bekijk de Presentatie Ben Woldring NRW Jaarcongres 2018

 

 

Thema 2020 – Inzichten & Vergezichten

“Voorspellen is moeilijk, vooral als het de toekomst betreft”. Dit inzicht leerde ik van Carlo van de Weijer op onze Researchbijeenkomst in februari. En vervolgens nam hij ons op zeer geestige manier mee in de mogelijke toekomst van zelfrijdende auto’s. Een goed verhaal – gebracht met humor – blijft heerlijk hangen. Betekeniseconomie En zo heb … Lees verder

Handreiking “Saneren Plancapaciteit” helpt overbodige winkelmeters te schrappen

De Retailagenda heeft op 28 november de handreiking “Saneren Plancapaciteit” gepresenteerd. De handreiking helpt partijen bij het inventariseren van de plancapaciteit voor detailhandel in bestemmingsplannen en geeft aan welke vervolgstappen kunnen worden genomen om tot saneren over te gaan.  Gemeenten spannen zich in om hun binnenstad of dorpskern aantrekkelijker en compacter en daarmee bij toekomstbestendig … Lees verder

Presentaties Green Retail Academy 2019

Green Retail Academy In de afgelopen jaren zijn wij op de hoogte gebracht en gehouden van de huidige/toekomstige wet- en regelgevingen tijden de “Green Retail reeks”. Zo ook afgelopen dinsdag 26 november tijdens Green Retail Academy, terug de schoolbanken in was het motto tijdens het congres op Wageningen University & Research. Wat zijn de laatste … Lees verder