NRW Kennis & Innovatie Award jurylid – Gertjan Slob

Ik ben in 1967 geboren boven de kledingzaak van mijn ouders. Interesse in winkelen en winkels is mij dus van jongs af aan bijgebracht. Na mijn middelbare school ben ik Geografie gaan studeren in Utrecht met als specialisaties Geografie voor Educatie en Geografische Informatie Systemen. In 1992 ben ik gestart als GIS-consultant bij een IT-bedrijf. Na enkele jaren in de computertechniek begon de inhoud bij mij toch weer te kriebelen. Toen er een vacature bij D&P Onderzoek en Advies kwam (de voorloper van Locatus) was dat voor mij een lot uit de loterij omdat ik mijn Geografische kennis kon gaan combineren met mijn winkelervaringen uit mijn jeugd. Sinds 1997 werk ik dan ook al met veel plezier bij Locatus waar ik mij bezig hou met het verzamelen van onze data, het waken over de kwaliteit en het zorgen dat van deze data ook echt relevante informatie wordt gemaakt.

Mijn passie voor data én Retail maakt ook dat ik de ‘NRW Kennis & Innovatie Award’ zo’n goed initiatief vind. Iedereen winkelt dus iedereen heeft een mening over Retail. Zomaar iets roepen kan iedereen en gebeurt ook te vaak. Dat brengt de sector echter niet verder, goed onderzoek doet dat wel. Ik ben dan ook blij dat de NRW met deze Award dat goede onderzoek nog verder gaat stimuleren en wil daar graag mijn steentje aan bijdragen.


Gertjan Slob, Directeur Onderzoek at Locatus

Dit is de jury van het NRW Marketingfestival 2020

Het NRW Marketingcongres is ieder jaar weer een event waar met veel plezier naar wordt uitgekeken. Niet in de laatste plaats omdat tijdens dit event de NRW Marketing Award wordt uitgereikt. Dit jaar kan er helaas geen live congres plaatsvinden. Daarom staat de gehele maand november in het teken van de NRW Marketing Award: special … Lees verder

‘Durf te investeren in groei’

‘Als je een boodschap te vertellen hebt, moet je die niet klein houden, maar onder meer mensen verspreiden. Daarvoor is het nodig te investeren.’ Hans Geels, CEO van Dille & Kamille, schoof afgelopen woensdag aan bij het New Gen-ontbijt en deelde zijn visie op retail en de route die Dille & Kamille heeft afgelegd in … Lees verder

Van retail only naar multifunctioneel

De impact van de coronacrisis op de winkelsector is groot. Deze problemen moeten integraal worden benaderd. Om hier nieuwe oplossingen voor te kunnen vinden, is een omslag nodig – een die veel organisaties al aan het maken zijn. Want vaak liggen deze oplossingen buiten de retailsector. Ook NRW ziet de noodzaak van verandering en bevindt … Lees verder