Waarom regionale afstemming zo belangrijk is

Regionale afstemming is een belangrijke methode om winkelleegstand en plancapaciteit terug te dringen. Het is dan ook een van de vijf hoofdthema’s van de Retailagenda. Een jaar geleden heeft NRW de publicatie ‘Succesvolle transitie van winkelgebieden door regionale afstemming’ gepubliceerd. In dit zogenaamde ‘blauwe boekje’ staan de mogelijkheden en voordelen van regionale afstemming. Regionaal afstemmen blijft nog altijd belangrijk.

Ondertussen doen zich allerlei ontwikkelingen voor in de retailsector en winkelgebieden. Denk bijvoorbeeld uit aan de impact van de uitspraak in de zaak ‘Appingedam’ rond de interpretatie van de Dienstenrichtlijn en de groeiende populariteit van food en horeca in onze steden en winkelgebieden. Het belang van regionale afstemming lijkt belangrijker te zijn dan ooit.
In deze animatie van NRW en de Retailagenda leggen we in 89 seconden uit wat dat belang van regionaal afstemmen eigenlijk is. We laten je bovendien meteen zien hoe je regionale afstemming kunt aanpakken. Wanneer je meer diepgang en achtergrondinformatie zoekt rond regionale afstemming, download dan hier het blauwe boekje.

Dit is de jury van het NRW Marketingfestival 2020

Het NRW Marketingcongres is ieder jaar weer een event waar met veel plezier naar wordt uitgekeken. Niet in de laatste plaats omdat tijdens dit event de NRW Marketing Award wordt uitgereikt. Dit jaar kan er helaas geen live congres plaatsvinden. Daarom staat de gehele maand november in het teken van de NRW Marketing Award: special … Lees verder

‘Durf te investeren in groei’

‘Als je een boodschap te vertellen hebt, moet je die niet klein houden, maar onder meer mensen verspreiden. Daarvoor is het nodig te investeren.’ Hans Geels, CEO van Dille & Kamille, schoof afgelopen woensdag aan bij het New Gen-ontbijt en deelde zijn visie op retail en de route die Dille & Kamille heeft afgelegd in … Lees verder

Van retail only naar multifunctioneel

De impact van de coronacrisis op de winkelsector is groot. Deze problemen moeten integraal worden benaderd. Om hier nieuwe oplossingen voor te kunnen vinden, is een omslag nodig – een die veel organisaties al aan het maken zijn. Want vaak liggen deze oplossingen buiten de retailsector. Ook NRW ziet de noodzaak van verandering en bevindt … Lees verder