NRW NEW GEN – Quicktrip Liverpool en Manchester  

De NRW New Gen leden hebben dit jaar in het kader van de jaarlijkse Quicktrip Liverpool en Manchester bezocht. Een prettig georganiseerd, goed gevuld en afwisselend programma bracht de New Gen leden samen op Schiphol. Met een programmaboekje (inclusief smoelenboek) op zak, werden deze twee interessante Engelse (winkel)steden van 13 tot 15 september aangedaan.

Het programma startte met een bezoek aan de Liverpool BID Company. Marketing Manager Alvaro Costello Sanchez vertelde ons een interessant verhaal over hoe zij de BID-gebieden (vergelijkbaar met onze BIZ-gebieden) hebben ingericht en georganiseerd. Het bezoek aan de BID Company werd afgerond met een rondleiding door een gezellige Bid Host die ons meenam naar de mooiste plekjes in het gebied.

Aangrenzend aan de gebieden die onder de Liverpool BID Company vallen, ligt Liverpool One. Robert Deacon (Commercieel Manager Liverpool One) nam ons tijdens een boeiende presentatie mee in de geschiedenis van dit gebied. ‘Liverpool One’ is een winkelbestemming in het hart van het stadscentrum van Liverpool. Het gebied heeft meer dan 170 winkels, bars en restaurants in vijf schitterende districten. Een leuk weetje is dat de namen van de districten vernoemd zijn naar de oude straatnamen, zodat de stadskaart al die jaren onveranderd is gebleven. Het was onder andere heel inspirerend om te horen hoe verhuurder in nauwe samenwerking met  huurders voetgangers-, omzet- en transactiestatistieken met elkaar delen. Alles om het gezamenlijke doel, de prestaties van het winkelcentrum, te verbeteren. Een ‘picture perfect’ voor veel Nederlandse leasing -en propertymanagers.

De volgende dag namen we de trein naar Manchester, waar de dag begon met een bezoek aan het prachtige Northern Quarter met haar vele winkels die grotendeels gerund worden door zelfstandige ondernemers. Na een gezellige lunch in Mackie Mayor  (een historische Food Hal met een geweldige sfeer en heerlijk eten, een echte aanrader!) bezochten we Manchester Arndale. Dit enorme winkelcentrum (met meer dan 200 winkels) vertegenwoordigt ongeveer 60% van alle winkels in het centrum van Manchester. In de afgelopen jaren is INTU begonnen met het renoveren en uitbreiden van het winkelcentrum. Na een korte presentatie leidden Colin Flinn en zijn collega  ons rond door het winkelcentrum en toonden ons de nieuwe delen die zich onderscheiden door hoge glasfronten, veel licht en een moderne en frisse uitstraling. De tour eindigde bij het nieuwe en binnenkort te openen Food & Beverage plein, dat een bijdrage moet gaan leveren aan het verhogen van de verblijfstijd en het aantrekken van nieuwe doelgroepen.

Veel dank aan Alvaro Costello Sanchez (Liverpool BID Company), Robert Deacon (Liverpool One) en Colin Flinn (Manchester Arndale) en hun collega’s voor de inspirerende verhalen, rondleidingen en gastvrijheid. Aan alle New Genners die mee waren, dank voor de gezelligheid en we kijken nu al uit naar volgend jaar!

 

Dit is de jury van het NRW Marketingfestival 2020

Het NRW Marketingcongres is ieder jaar weer een event waar met veel plezier naar wordt uitgekeken. Niet in de laatste plaats omdat tijdens dit event de NRW Marketing Award wordt uitgereikt. Dit jaar kan er helaas geen live congres plaatsvinden. Daarom staat de gehele maand november in het teken van de NRW Marketing Award: special … Lees verder

‘Durf te investeren in groei’

‘Als je een boodschap te vertellen hebt, moet je die niet klein houden, maar onder meer mensen verspreiden. Daarvoor is het nodig te investeren.’ Hans Geels, CEO van Dille & Kamille, schoof afgelopen woensdag aan bij het New Gen-ontbijt en deelde zijn visie op retail en de route die Dille & Kamille heeft afgelegd in … Lees verder

Van retail only naar multifunctioneel

De impact van de coronacrisis op de winkelsector is groot. Deze problemen moeten integraal worden benaderd. Om hier nieuwe oplossingen voor te kunnen vinden, is een omslag nodig – een die veel organisaties al aan het maken zijn. Want vaak liggen deze oplossingen buiten de retailsector. Ook NRW ziet de noodzaak van verandering en bevindt … Lees verder