NRW Kennis & Innovatie Award juryvoorzitter – Rik Eertink

Rik Eertink is an experienced retail fund manager, currently fund manager of the CBRE Dutch Retail Fund, the European Shopping Centre Funds I & II and the CBRE Nordic Property Fund. In this combined role, he is responsible for an AUM base of over EUR 4 billion across Europe. He is Head of Retail NL, one of the Retail Captains across Europe and since 2014 a member of our European Leadership Team within CBRE Global Investors. Finally, he has been an active member of International Council of Shopping Centres (ICSC) since 2011. Currently, he is part of ICSC’s European Leadership Committee.

Innovation is one of the most important focus area’s in CBRE Global Investors daily business. Technical and social changes will have far-reaching implications for the real estate business. Through urbanization and technology people are now more connected than ever, both physically and digitally. People stick together in gateway cities and quickly disseminate new, higher level, beliefs. This causes a fast adoption of new solutions and rejection of existing structures.

As an investor in real estate, we have a long term responsibility in the future of all people. What we create in the places people live in, will be here for a long time. As we are aware of this responsibility, combined with our carbon footprint, it’s our purpose to contribute to a pleasant and high quality environment. One of our main priorities is offering healthy and sustainable urban places to live, work and shop with additional contemporary services that meet the constantly changing wishes of our users.

Wil je graag je scriptie/onderzoek indienen? Dit kan tot 30 november via deze link.


Rik Eertink, Fund Manager / Member of EMEA Management and Retail Boards at CBRE Global Investors EMEA

Dit is de jury van het NRW Marketingfestival 2020

Het NRW Marketingcongres is ieder jaar weer een event waar met veel plezier naar wordt uitgekeken. Niet in de laatste plaats omdat tijdens dit event de NRW Marketing Award wordt uitgereikt. Dit jaar kan er helaas geen live congres plaatsvinden. Daarom staat de gehele maand november in het teken van de NRW Marketing Award: special … Lees verder

‘Durf te investeren in groei’

‘Als je een boodschap te vertellen hebt, moet je die niet klein houden, maar onder meer mensen verspreiden. Daarvoor is het nodig te investeren.’ Hans Geels, CEO van Dille & Kamille, schoof afgelopen woensdag aan bij het New Gen-ontbijt en deelde zijn visie op retail en de route die Dille & Kamille heeft afgelegd in … Lees verder

Van retail only naar multifunctioneel

De impact van de coronacrisis op de winkelsector is groot. Deze problemen moeten integraal worden benaderd. Om hier nieuwe oplossingen voor te kunnen vinden, is een omslag nodig – een die veel organisaties al aan het maken zijn. Want vaak liggen deze oplossingen buiten de retailsector. Ook NRW ziet de noodzaak van verandering en bevindt … Lees verder