NRW Kennis & Innovatie Award juryvoorzitter – Rik Eertink

Rik Eertink is an experienced retail fund manager, currently fund manager of the CBRE Dutch Retail Fund, the European Shopping Centre Funds I & II and the CBRE Nordic Property Fund. In this combined role, he is responsible for an AUM base of over EUR 4 billion across Europe. He is Head of Retail NL, one of the Retail Captains across Europe and since 2014 a member of our European Leadership Team within CBRE Global Investors. Finally, he has been an active member of International Council of Shopping Centres (ICSC) since 2011. Currently, he is part of ICSC’s European Leadership Committee.

Innovation is one of the most important focus area’s in CBRE Global Investors daily business. Technical and social changes will have far-reaching implications for the real estate business. Through urbanization and technology people are now more connected than ever, both physically and digitally. People stick together in gateway cities and quickly disseminate new, higher level, beliefs. This causes a fast adoption of new solutions and rejection of existing structures.

As an investor in real estate, we have a long term responsibility in the future of all people. What we create in the places people live in, will be here for a long time. As we are aware of this responsibility, combined with our carbon footprint, it’s our purpose to contribute to a pleasant and high quality environment. One of our main priorities is offering healthy and sustainable urban places to live, work and shop with additional contemporary services that meet the constantly changing wishes of our users.

Wil je graag je scriptie/onderzoek indienen? Dit kan tot 30 november via deze link.


Rik Eertink, Fund Manager / Member of EMEA Management and Retail Boards at CBRE Global Investors EMEA

Terugblik very special edition studiereis 2020

Niet naar Frankrijk, en uiteindelijk ook niet naar Aviodrome. Last-minute boekten we onze studiereis reis om naar een online reis met bijna 40 deelnemers. Mokerslag voor het Nederlandse toerisme Thijs de Groot, programmamanager Destination Development bij NBTC liet zien hoe corona het Nederlandse toerisme hard raakt. We verwachtten begin dit jaar 21 miljoen buitenlandse bezoekers … Lees verder

In deze situatie moet je heel dicht op je klant gaan zitten, ze letterlijk naar binnen halen’

Gertjan Slob – directeur Onderzoek bij Locatus en voorzitter van de NRW-commissie Kennis & Innovatie – gaf NRW-leden tijdens een webinar antwoord op hun vragen over de Corona Impact & Recovery Index die Locatus half september publiceerde. Heb je het webinar gemist of wil je de antwoorden nog eens teruglezen? Hieronder vind je de Q&A. … Lees verder

Dit is de jury van het NRW Marketingfestival 2020

Het NRW Marketingcongres is ieder jaar weer een event waar met veel plezier naar wordt uitgekeken. Niet in de laatste plaats omdat tijdens dit event de NRW Marketing Award wordt uitgereikt. Dit jaar kan er helaas geen live congres plaatsvinden. Daarom staat de gehele maand november in het teken van de NRW Marketing Award: special … Lees verder