Presentaties Let’s Gro Festival 2018

Tijdens het Let’s Gro festival in Groningen, dat op donderdag 1 november plaatsvond, organiseerde NRW in samenwerking met de gemeente Groningen en de ondernemersvereniging GCC ‘Retail of the Future’. In de prachtige, historische Oude Raadzaal van het Groninger stadhuis belichtte een drietal sprekers de toekomst van retail, ieder vanuit een geheel eigen perspectief. Vervolgens bezochten we een drietal succesvolle en in het oog springende ondernemers in de binnenstad (Laif & Nuver, Little Lovely Company en Schoenenzaken) en sloten we af met een borrel bij Mr. Mofongo.

De presentaties kun je hieronder downloaden.

Linda Annink – Place Making: Linda is directeur-eigenaar van Urban Solutions. Urban Solutions zet steden, gebieden en gebouwen prominent op de kaart door middel van branding, marketing en PR. (Binnen)steden die zich op hun X-factor concentreren en zich als een sterk merk presenteren zijn succesvoller in het aantrekken van bezoekers en klanten. Daarvoor is een overtuigend merkverhaal nodig, waarin elementen als geloofwaardigheid, authenticiteit en sociale meerwaarde steeds belangrijker zijn geworden. Linda zet trends in consumentengedrag en beproefde technieken van bekende sterke merken op een rij en laat zien hoe deze kunnen worden toegepast voor steden, stadscentra en (winkel)gebieden. Aan de hand van een Trend/Content Canvas worden deelnemers aan de bijeenkomst uitgedaagd om nieuwe toepassingen te bedenken, waarmee het verhaal van Groningen (of elke andere stad) verteld kan worden.

Kim Ellerman – Digitale Innovaties: Kim is een ervaren consultant in de wereld van retail, consumentengedrag en innovatie bij het toonaangevende onderzoeks- en adviesbureau Q&A. Kim nam ons mee in de ontwikkelingen in en het belang van digitale communicatie voor retail. Ze focust op de impact van deze ontwikkelingen op ondernemers in retail, kansen en concrete handvatten voor deze ondernemers en zal hierbij de nodige voorbeelden gebruiken.

Tom Kikkert – Transactie & Attractie: De ontdekking van identiteitsmarketing en de problemen binnen verschillende winkels en winkelketens lijken elkaar te kunnen versterken. De uitkomst hiervan is een concept dat anders kijkt naar de retail. Tom Kikkert reist het hele land door om met ondernemers, merken en gemeenten te sparren en adviseren over en ze te helpen met dit onderwerp.

Dit is de jury van het NRW Marketingfestival 2020

Het NRW Marketingcongres is ieder jaar weer een event waar met veel plezier naar wordt uitgekeken. Niet in de laatste plaats omdat tijdens dit event de NRW Marketing Award wordt uitgereikt. Dit jaar kan er helaas geen live congres plaatsvinden. Daarom staat de gehele maand november in het teken van de NRW Marketing Award: special … Lees verder

‘Durf te investeren in groei’

‘Als je een boodschap te vertellen hebt, moet je die niet klein houden, maar onder meer mensen verspreiden. Daarvoor is het nodig te investeren.’ Hans Geels, CEO van Dille & Kamille, schoof afgelopen woensdag aan bij het New Gen-ontbijt en deelde zijn visie op retail en de route die Dille & Kamille heeft afgelegd in … Lees verder

Van retail only naar multifunctioneel

De impact van de coronacrisis op de winkelsector is groot. Deze problemen moeten integraal worden benaderd. Om hier nieuwe oplossingen voor te kunnen vinden, is een omslag nodig – een die veel organisaties al aan het maken zijn. Want vaak liggen deze oplossingen buiten de retailsector. Ook NRW ziet de noodzaak van verandering en bevindt … Lees verder