Commissie Consument & Gedrag

De zee van tijd heeft het mooiste strand.
We leven in een tijd van versnelling, zijn gehaaster dan ooit. Maar er zijn ook momenten waarop je de tijd mag vergeten, waarop je mag dagdromen en waar je open staat voor onverwachte en nieuwe inzichten. Deze momenten zorgen voor vertraging, nieuwe contacten en betekenis. Aan de commissie Consument & Gedrag de taak om die momenten te creëren voor jou, binnen de NRW. Zoals we afgelopen jaar hebben gedaan met de eerste Masterclass aan Zee in Scheveningen. Een enerverende bijeenkomst op de Pier in Scheveningen over wat deze plek zo bijzonder maakt voor haar bezoekers. Met na afloop een heerlijke BBQ bij een ondergaande zon. En zo combineren we meteen het nuttige met het aangename.

Sociale waarde als USP
En daar borduren we volgend jaar op voort! Want wat geldt voor jou als lid van de NRW, geldt ook voor jou als bezoeker van winkelgebieden. Enerzijds willen bezoekers hun tijd nuttig en efficiënt besteden. Anderzijds willen bezoekers de tijd die ze “over” hebben goed besteden in gezelschap van anderen.

Een succesvol winkelgebied is dus meer dan alleen een verzamelplaats van verkooppunten. Winkelgebieden zijn steeds vaker de plek voor sociale interactie. En dus wordt sociale meerwaarde een belangrijke factor voor winkelgebieden om relevant te zijn en voort te blijven bestaan. Het gaat hierbij om immateriële waarde. Deze waarde is stabieler en misschien wel krachtiger dan financieel-economische waarde en zal in de toekomst steeds vaker doorslaggevend zijn. Sommige onder ons zullen dat (nog) niet omarmen maar het is wel degelijk een middel om winkelgebieden toekomstbestendig te maken.

Masterclasses sociale meerwaarde
“Maar hoe dan” horen we veel mensen om ons heen zeggen. Daar gaat de commissie Consument & Gedrag het komende jaar mee aan de slag. Wij maken het concreet, gaan op bezoek op een bijzondere plek in Amsterdam, duiken de diepte in om te bepalen wat sociale waarde is voor winkelgebieden voor specifieke doelgroepen en hoe je verhalen vertelt. Houd de kalender van NRW dus goed in de gaten!

Jouw verhaal in de spotlights
En we gaan over sociale meerwaarde een boek maken, samen met jou! En dat is helemaal niet ouderwets, kijk maar naar het aantal leden onder ons die er lustig op los publiceren. Een boek met persoonlijke ervaringen over hoe je sociale waarde ontwikkeld, is waardevol. Een boek dus met relevante verhalen, succesverhalen maar ook de bloopers en de uitglijers. Een boek van, met en door onze leden. Met jouw verhaal.

Hildegard Assies – Voorzitter Commissie Consument & Gedrag

NRW Awards worden uitgesteld

Het is onvermijdelijk. Zowel de uitreiking van de NRW Marketing Awards als de NRW Jaarprijs moet worden uitgesteld. Tony Wijntuin (juryvoorzitter): “Voor de NRW Marketing Award is het selectietraject in februari en maart gestart. Op basis van de inzendingen heeft de jury al een selectie kunnen maken van de nominaties. Toch hebben we het jurytraject … Lees verder

Samen in gesprek over plannen en toekomst van NRW

Beste NRW’ers, De impact van de coronacrisis en bijbehorende maatregelen op ons land en op onze sector is enorm. Alles lijkt of is ineens anders en zekerheden, prognoses en toekomstperspectieven verschuiven van dag tot dag. Dat geldt voor jullie (ons) allemaal, en dat geldt ook voor NRW als vereniging. Zoals we via de verschillende kanalen … Lees verder

Gemeenten vrezen leegstand door corona

Een groot deel van de Nederlandse gemeenten verwacht door de coronacrisis een toename van faillissementen in retail en horeca. 85% van de gemeenten verwacht een toename van faillissementen in retail. Voor horeca is dat 70%. Gemeenten zien oplossingsrichtingen in onder meer lokaal samenwerken en uitbouwen van lokale (online) platforms. Dat blijkt uit onderzoek door Stec … Lees verder