Commissie Kennis & Innovatie

Het delen van kennis en innovatie staat in 2019 centraal bij de Commissie Kennis & Innovatie. Door een tragere economische groei, de impact van veranderend consumentengedrag op bestedingspatronen en de toenemende multifunctionaliteit in traditionele winkelgebieden, wordt het in 2019 en 2020 meer dan ooit van belang om op de hoogte te zijn van de laatste trends en ontwikkelingen.

In 2019 bereiken wij jullie onder meer door het organiseren van de Kennis & Innovatie Summit in februari, waar de eerste Kennis & Innovatie Award uitgereikt gaat worden. Ook schrijven de commissieleden van de commissie columns over trends en ontwikkelingen waar zij in hun dagelijkse praktijk mee te maken hebben. We hebben daarnaast de ambitie om een eigen relevant onderzoek te doen in een, voor onze sector actueel onderwerp, en de resultaten te delen.

De NRW ziet dat traditionele winkelgebieden transformeren tot multifunctionele gebieden, waarin winkelen, wonen, werken en leisure steeds vaker hand in hand gaan. Het traditionele stadsbezoek waarin consumenten enkel naar de stad gingen om te winkelen is niet meer van deze tijd. Het is daarom ook belangrijk om te leren van andere sectoren. De sterke punten uit andere sectoren te benutten om een leefbaarder en veelzijdiger klimaat te creëren. Een klimaat waarin consumenten zich prettig voelen, een klimaat waarin de verblijfsduur verlengd wordt en uiteindelijk een klimaat waarin de consument verleid wordt tot het doen van bestedingen.

Door het delen van best practices, kennis en innovatie, willen wij er voor de NRW leden zijn in de komende jaren. Wij nodigen alle NRW-leden uit om met ons mee te denken, mee te discussiëren en suggesties aan te dragen voor onderwerpen voor onze columns en events. Want uiteindelijk kunnen we allemaal van elkaar leren. En als we van elkaar leren, worden we er allemaal beter van.

Michiel Boonen, Voorzitter Commissie Kennis & Innovatie

NRW Awards worden uitgesteld

Het is onvermijdelijk. Zowel de uitreiking van de NRW Marketing Awards als de NRW Jaarprijs moet worden uitgesteld. Tony Wijntuin (juryvoorzitter): “Voor de NRW Marketing Award is het selectietraject in februari en maart gestart. Op basis van de inzendingen heeft de jury al een selectie kunnen maken van de nominaties. Toch hebben we het jurytraject … Lees verder

Samen in gesprek over plannen en toekomst van NRW

Beste NRW’ers, De impact van de coronacrisis en bijbehorende maatregelen op ons land en op onze sector is enorm. Alles lijkt of is ineens anders en zekerheden, prognoses en toekomstperspectieven verschuiven van dag tot dag. Dat geldt voor jullie (ons) allemaal, en dat geldt ook voor NRW als vereniging. Zoals we via de verschillende kanalen … Lees verder

Gemeenten vrezen leegstand door corona

Een groot deel van de Nederlandse gemeenten verwacht door de coronacrisis een toename van faillissementen in retail en horeca. 85% van de gemeenten verwacht een toename van faillissementen in retail. Voor horeca is dat 70%. Gemeenten zien oplossingsrichtingen in onder meer lokaal samenwerken en uitbouwen van lokale (online) platforms. Dat blijkt uit onderzoek door Stec … Lees verder