Commissie Kennis & Innovatie

Het delen van kennis en innovatie staat in 2019 centraal bij de Commissie Kennis & Innovatie. Door een tragere economische groei, de impact van veranderend consumentengedrag op bestedingspatronen en de toenemende multifunctionaliteit in traditionele winkelgebieden, wordt het in 2019 en 2020 meer dan ooit van belang om op de hoogte te zijn van de laatste trends en ontwikkelingen.

In 2019 bereiken wij jullie onder meer door het organiseren van de Kennis & Innovatie Summit in februari, waar de eerste Kennis & Innovatie Award uitgereikt gaat worden. Ook schrijven de commissieleden van de commissie columns over trends en ontwikkelingen waar zij in hun dagelijkse praktijk mee te maken hebben. We hebben daarnaast de ambitie om een eigen relevant onderzoek te doen in een, voor onze sector actueel onderwerp, en de resultaten te delen.

De NRW ziet dat traditionele winkelgebieden transformeren tot multifunctionele gebieden, waarin winkelen, wonen, werken en leisure steeds vaker hand in hand gaan. Het traditionele stadsbezoek waarin consumenten enkel naar de stad gingen om te winkelen is niet meer van deze tijd. Het is daarom ook belangrijk om te leren van andere sectoren. De sterke punten uit andere sectoren te benutten om een leefbaarder en veelzijdiger klimaat te creëren. Een klimaat waarin consumenten zich prettig voelen, een klimaat waarin de verblijfsduur verlengd wordt en uiteindelijk een klimaat waarin de consument verleid wordt tot het doen van bestedingen.

Door het delen van best practices, kennis en innovatie, willen wij er voor de NRW leden zijn in de komende jaren. Wij nodigen alle NRW-leden uit om met ons mee te denken, mee te discussiëren en suggesties aan te dragen voor onderwerpen voor onze columns en events. Want uiteindelijk kunnen we allemaal van elkaar leren. En als we van elkaar leren, worden we er allemaal beter van.

Michiel Boonen, Voorzitter Commissie Kennis & Innovatie

Dit is de jury van het NRW Marketingfestival 2020

Het NRW Marketingcongres is ieder jaar weer een event waar met veel plezier naar wordt uitgekeken. Niet in de laatste plaats omdat tijdens dit event de NRW Marketing Award wordt uitgereikt. Dit jaar kan er helaas geen live congres plaatsvinden. Daarom staat de gehele maand november in het teken van de NRW Marketing Award: special … Lees verder

‘Durf te investeren in groei’

‘Als je een boodschap te vertellen hebt, moet je die niet klein houden, maar onder meer mensen verspreiden. Daarvoor is het nodig te investeren.’ Hans Geels, CEO van Dille & Kamille, schoof afgelopen woensdag aan bij het New Gen-ontbijt en deelde zijn visie op retail en de route die Dille & Kamille heeft afgelegd in … Lees verder

Van retail only naar multifunctioneel

De impact van de coronacrisis op de winkelsector is groot. Deze problemen moeten integraal worden benaderd. Om hier nieuwe oplossingen voor te kunnen vinden, is een omslag nodig – een die veel organisaties al aan het maken zijn. Want vaak liggen deze oplossingen buiten de retailsector. Ook NRW ziet de noodzaak van verandering en bevindt … Lees verder