Commissie Kennis & Innovatie

Het delen van kennis en innovatie staat in 2019 centraal bij de Commissie Kennis & Innovatie. Door een tragere economische groei, de impact van veranderend consumentengedrag op bestedingspatronen en de toenemende multifunctionaliteit in traditionele winkelgebieden, wordt het in 2019 en 2020 meer dan ooit van belang om op de hoogte te zijn van de laatste trends en ontwikkelingen.

In 2019 bereiken wij jullie onder meer door het organiseren van de Kennis & Innovatie Summit in februari, waar de eerste Kennis & Innovatie Award uitgereikt gaat worden. Ook schrijven de commissieleden van de commissie columns over trends en ontwikkelingen waar zij in hun dagelijkse praktijk mee te maken hebben. We hebben daarnaast de ambitie om een eigen relevant onderzoek te doen in een, voor onze sector actueel onderwerp, en de resultaten te delen.

De NRW ziet dat traditionele winkelgebieden transformeren tot multifunctionele gebieden, waarin winkelen, wonen, werken en leisure steeds vaker hand in hand gaan. Het traditionele stadsbezoek waarin consumenten enkel naar de stad gingen om te winkelen is niet meer van deze tijd. Het is daarom ook belangrijk om te leren van andere sectoren. De sterke punten uit andere sectoren te benutten om een leefbaarder en veelzijdiger klimaat te creëren. Een klimaat waarin consumenten zich prettig voelen, een klimaat waarin de verblijfsduur verlengd wordt en uiteindelijk een klimaat waarin de consument verleid wordt tot het doen van bestedingen.

Door het delen van best practices, kennis en innovatie, willen wij er voor de NRW leden zijn in de komende jaren. Wij nodigen alle NRW-leden uit om met ons mee te denken, mee te discussiëren en suggesties aan te dragen voor onderwerpen voor onze columns en events. Want uiteindelijk kunnen we allemaal van elkaar leren. En als we van elkaar leren, worden we er allemaal beter van.

Michiel Boonen, Voorzitter Commissie Kennis & Innovatie

Hart van Suburbia? Hart voor Suburbia! Oftewel: “De nieuwe rolopvatting van de belegger in wijkcentra”

Door Jos Sentel en Boris van der Gijp. Wil je meer weten over het belang van mixed use lees hier de zomer column van onze leden Jos Sentel & Boris van de Gijp van Syntrus Achmea (vorige week uitgesproken op de bijeenkomst “Hart van Suburbia”). Lees hier de NRW Zomercolumn Hart voor suburbia

3-daags Programma NRW Retailplein PROVADA

Ook dit jaar zijn we drie dagen aanwezig met ons  Retailplein, mede mogelijk gemaakt door PROVADA (hal 11.28). Op het podium bieden we een gevarieerd topprogramma met interessante lezingen, lunchsessies en borrelsessie over uiteenlopende onderwerpen die onze sector raken. Met bijdragen op maat van DGBC, Locatus, Yellow Concepts, Bridge Vastgoed, MRKT, Erasmus Universiteit, Parkeer24, RetailVisie, … Lees verder

‘Belgische retail biedt goesting, vertier én technische hoogstandjes’

Quick trip NRW naar Gent en Antwerpen ‘Belgische retail biedt goesting, vertier én technische hoogstandjes’ De ‘quick trip’ van de Nederlandse Raad Winkelcentra is een aanrader. Altijd. Deze duurt twee dagen. Eén nacht. En het voelt alsof je een week bent weggeweest. Zoveel indrukken. Zoveel interactie. En zoveel vertier. De quick trip vond dit jaar … Lees verder