Presentaties NRW Kennis & Innovatie Summit

Bekijk hier de presentaties die gegeven zijn door onze Keynotes tijdens de NRW Kennis & Innovatie Summit van donderdag 14 februari 2019.

Meike Moors marcommanager bij Nemo mocht eerst vertellen hoe het wetenschapsmuseum na een mislukte start in 1997 en een herdoop in 2000 inmiddels is uitgegroeid tot qua bezoekersaantallen het vijfde museum van Nederland. Presentatie Meike Moors NEMO

Jesse Weltevreden, docent Digital Commerce aan de Hogeschool van Amsterdam en auteur van het boek ‘De verbonden winkelstraat’ vertelde als lid van de expertgroep Future Retail City Centre over de succesfactoren voor winkelstraten. Presentatie Jesse Weltevreden

Carlo van de Weijer, directeur Strategic Area Smart Mobility van de Technische Universiteit Eindhoven, hield in zijn lezing het publiek voor dat de auto nog niet is uitgespeeld in het winkellandschap. Mobiliteit is in ‘de pizza-economie’ sowieso een dingetje waar ook nieuwe (r)etailers rekening mee moeten houden. Hij ziet om die reden de aloude ‘cornershop’ steeds vaker terugkeren als plek waar consumenten op korte afstand hun via het web bestelde spullen kunnen afhalen. De auto blijft, al wordt hij autonomer en nog meer datagericht. ‘Zorg dat je hoger klimt in de Maslov-piramide. Het verklaart ook waarom mensen in Venetië wel 5 euro willen betalen voor een kop koffie. ‘We komen niet naar de stad om naar auto’s te kijken. Er zal de komende jaren eerder meer dan minder behoefte aan parkeren ontstaan.’ Presentatie Carlo vd Weijer

Terugblik very special edition studiereis 2020

Niet naar Frankrijk, en uiteindelijk ook niet naar Aviodrome. Last-minute boekten we onze studiereis reis om naar een online reis met bijna 40 deelnemers. Mokerslag voor het Nederlandse toerisme Thijs de Groot, programmamanager Destination Development bij NBTC liet zien hoe corona het Nederlandse toerisme hard raakt. We verwachtten begin dit jaar 21 miljoen buitenlandse bezoekers … Lees verder

In deze situatie moet je heel dicht op je klant gaan zitten, ze letterlijk naar binnen halen’

Gertjan Slob – directeur Onderzoek bij Locatus en voorzitter van de NRW-commissie Kennis & Innovatie – gaf NRW-leden tijdens een webinar antwoord op hun vragen over de Corona Impact & Recovery Index die Locatus half september publiceerde. Heb je het webinar gemist of wil je de antwoorden nog eens teruglezen? Hieronder vind je de Q&A. … Lees verder

Dit is de jury van het NRW Marketingfestival 2020

Het NRW Marketingcongres is ieder jaar weer een event waar met veel plezier naar wordt uitgekeken. Niet in de laatste plaats omdat tijdens dit event de NRW Marketing Award wordt uitgereikt. Dit jaar kan er helaas geen live congres plaatsvinden. Daarom staat de gehele maand november in het teken van de NRW Marketing Award: special … Lees verder