Presentaties NRW Kennis & Innovatie Summit

Bekijk hier de presentaties die gegeven zijn door onze Keynotes tijdens de NRW Kennis & Innovatie Summit van donderdag 14 februari 2019.

Meike Moors marcommanager bij Nemo mocht eerst vertellen hoe het wetenschapsmuseum na een mislukte start in 1997 en een herdoop in 2000 inmiddels is uitgegroeid tot qua bezoekersaantallen het vijfde museum van Nederland. Presentatie Meike Moors NEMO

Jesse Weltevreden, docent Digital Commerce aan de Hogeschool van Amsterdam en auteur van het boek ‘De verbonden winkelstraat’ vertelde als lid van de expertgroep Future Retail City Centre over de succesfactoren voor winkelstraten. Presentatie Jesse Weltevreden

Carlo van de Weijer, directeur Strategic Area Smart Mobility van de Technische Universiteit Eindhoven, hield in zijn lezing het publiek voor dat de auto nog niet is uitgespeeld in het winkellandschap. Mobiliteit is in ‘de pizza-economie’ sowieso een dingetje waar ook nieuwe (r)etailers rekening mee moeten houden. Hij ziet om die reden de aloude ‘cornershop’ steeds vaker terugkeren als plek waar consumenten op korte afstand hun via het web bestelde spullen kunnen afhalen. De auto blijft, al wordt hij autonomer en nog meer datagericht. ‘Zorg dat je hoger klimt in de Maslov-piramide. Het verklaart ook waarom mensen in Venetië wel 5 euro willen betalen voor een kop koffie. ‘We komen niet naar de stad om naar auto’s te kijken. Er zal de komende jaren eerder meer dan minder behoefte aan parkeren ontstaan.’ Presentatie Carlo vd Weijer

Dit is de jury van het NRW Marketingfestival 2020

Het NRW Marketingcongres is ieder jaar weer een event waar met veel plezier naar wordt uitgekeken. Niet in de laatste plaats omdat tijdens dit event de NRW Marketing Award wordt uitgereikt. Dit jaar kan er helaas geen live congres plaatsvinden. Daarom staat de gehele maand november in het teken van de NRW Marketing Award: special … Lees verder

‘Durf te investeren in groei’

‘Als je een boodschap te vertellen hebt, moet je die niet klein houden, maar onder meer mensen verspreiden. Daarvoor is het nodig te investeren.’ Hans Geels, CEO van Dille & Kamille, schoof afgelopen woensdag aan bij het New Gen-ontbijt en deelde zijn visie op retail en de route die Dille & Kamille heeft afgelegd in … Lees verder

Van retail only naar multifunctioneel

De impact van de coronacrisis op de winkelsector is groot. Deze problemen moeten integraal worden benaderd. Om hier nieuwe oplossingen voor te kunnen vinden, is een omslag nodig – een die veel organisaties al aan het maken zijn. Want vaak liggen deze oplossingen buiten de retailsector. Ook NRW ziet de noodzaak van verandering en bevindt … Lees verder