Genomineerden NRW Marketing Awards 2019

De NRW Marketing Awards worden op 4 april weer feestelijk uitgereikt in drie categorieën:

  • Campagnes gericht op Brand Awareness & (re)positioning
  • Acties & Events met de focus op Brand Activation
  • De NRW Publieksprijs

De nominaties in de categorie Campagnes:

  • Local Hero Campagne, Versmarkt Fresh! Winkelcentrum Leidsenhage | Unibail Rodamco Westfield
  • Van bouw naar retailmerk Leidsche Rijn Centrum | a.s.r. Vastgoed Projecten, Colliers International Asset Serivce Retail en FPW
  • De verbouwing is rond! Het Rond, Houten | Altera Vastgoed en FPW Eindhoven
  • #BEYOURSELF Sint Jorisplein, Amersfoort | Urban Solutions en Altera Vastgoed

En in de categorie Events:

  • Amstelveen Kerstparade Stadshart Amstelveen | Unibail Rodamco Westfield en VCP Amstelveen
  • Cathedral of Light Heuvel, Eindhoven | CBRE, CBRE Global Investors en VCP Heuvel Galerie
  • The Lucky Crane, Let’s Play Hoog Catharijne, Utrecht | Klepierre en ID310
  • Kids Heroes on Tour Heerhugowaard, Purmerend, Arnhem, Roosendaal, Hoofddorp en Etten-Leur | Wereldhave en Day & Nite
  • Buurt BBQ Terwijde Utrecht | a.s.r. dutch prime retail custodian, FanWork Events en Bereikmeer

Alle nominaties stellen zich op een bijzonder wijze aan jullie voor. Ter inspiratie en om van te leren. Stem zelf mee op het congres voor de NRW publieksprijs! Schrijf nu in via deze link!

Lees hier meer en bekijk de filmpjes van de genomineerde inzendingen:

De nominaties in de categorie Campagnes:

  • Local Hero Campagne, Versmarkt Fresh! Winkelcentrum Leidsenhage | Unibail Rodamco Westfield
    • “Versmarkt Fresh!, het eerste onderdeel van Mall of the Netherlands, is op 29 november officieel geopend. Fresh! is de één van de drie “destinations” binnen de toekomstige mall, maar functioneert totdat Mall of the Netherlands wordt opgeleverd als trekker voor het gehele winkelcentrum (dat nog hevig verbouwd wordt).
      Om Versmarkt Fresh! in de markt te zetten, is de campagne “Local Heroes” gelanceerd. Binnen deze campagne moest zowel het winkelaanbod, als de kwaliteit en ambacht van onze ondernemers aan bod komen. Binnen de Local Hero campagne zijn een zestal ondernemers vastgelegd. In een video, voor online gebruik, worden de ondernemers gevolgd in hun dagelijkse routine. Zij vertellen waar hun versproducten vandaan komen, hoe ze hiermee omgaan en wat er nou zo mooi aan is. Daarnaast zijn de ondernemers op de foto vastgelegd met hun product. Deze beelden worden gebruikt voor out of home campagnes, maar ook voor print en online.”
  • Van bouw naar retailmerk Leidsche Rijn Centrum | a.s.r. Vastgoed Projecten, Colliers International Asset Serivce Retail en FPW
    • “In de Utrechtse wijk Leidsche Rijn heeft Leidsche Rijn Centrumplan B.V. afgelopen jaren een compleet stadscentrum ontwikkeld voor de uiteindelijk ruim 100.000 bewoners van Leidsche Rijn.
      In aanloop naar de opening van het nieuwe stadscentrum, werd in juni 2017 gestart met de ontwikkeling van het retailmerk voor Leidsche Rijn Centrum. Er ontstond een nauwe samenwerking tussen Leidsche Rijn Centrumplan B.V., Colliers International en reclamebureau FPW en de vele leveranciers. Met veel enthousiasme gingen we aan de slag om voor het stadscentrum een echt merk te maken dat in alle fysieke en off -en online communicatie kon worden doorgevoerd. Hierbij werd aan elk detail gedacht. Het plan van aanpak zorgde voor hoge betrokkenheid van de (toekomstige) ondernemers en ook het enthousiasme van de inwoners was te zien! In aanloop naar de feestelijke opening in mei 2018 werd het nieuwe retailmerk gelanceerd. Een krachtig statement met als boodschap: Welkom, het is er; jullie eigen, splinternieuwe, prachtige centrum. Leidsche Rijn Centrum!”
  • De verbouwing is rond! Het Rond, Houten | Altera Vastgoed en FPW Eindhoven
    • “In 2017 en 2018 is winkelcentrum Het Rond gemoderniseerd en dat was reden voor een groot feest! We vierden niet alleen het opgeknapte winkelcentrum, maar wilden hiermee ook de harten van de Houtenaren herwinnen én hen vertellen wat Het Rond allemaal te bieden heeft. De feestweken onder de naam: Het Rond viert feest! waren verspreid over drie weekenden in september, dit vanwege het grote, diverse aanbod én de verschillende doelgroepen. Het programma, dat tot stand kwam door samenwerking tussen winkeliers, eigenaar, gemeente Houten en het reclame adviesbureau, dienen we graag in voor de NRW Marketing Award. Het Rond viert Feest! had een kwalitatief en inhoudelijk goed programma en een duidelijke stijging in de footfall.”
  • #BEYOURSELF Sint Jorisplein, Amersfoort | Urban Solutions en Altera Vastgoed
    • “Sociale meerwaarde is niet iets wat je zomaar kunt creëren of kunt toevoegen aan je marketingjaarplan. Er gaat zorgvuldig nadenken over het motivatieprofiel van je doelgroepen aan vooraf.  En wederzijds vertrouwen en betrokkenheid opbouwen, waardoor er een plek ontstaat die meer te bieden heeft dan een verzameling verkooppunten. Een plek, waar mensen haast van nature graag komen en verblijven.Op het Sint Jorisplein in Amersfoort is dat precies wat we gedaan hebben. We hebben ingezoomd op het profiel en de behoeften van de doelgroepen. Ons ingeleefd in de issues en uitdagingen waarmee deze doelgroepen in het dagelijks leven geconfronteerd worden. Vervolgens hebben wij ons de vraag gesteld: hoe kunnen wij hen helpen om voor deze uitdagingen een oplossing te vinden?”

En in de categorie Events:

  • Amstelveen Kerstparade Stadshart Amstelveen | Unibail Rodamco Westfield en VCP Amstelveen
    • “De SBS6 Kerstparade is een parade van praalwagens, muzikanten en acteurs, bestaande uit 12 indrukwekkende praalwagens, zoals de arrenslee met rendieren, de speelgoedwagen en de kerstman. Tussen de praalwagens door bevonden zich de muzikanten en figuranten behorende bij het thema van de vorige praalwagens. Zij zorgden voor interactie met de bezoekers langs de route. De optocht was helemaal in kerstsfeer met bijbehorende muziek, en vond plaats op het moment dat het donker werd (17:00 – 18:30 uur). Op een van de wagens bevonden zich 18 bekende Nederlanders bekend van SBS6. De processie maakte een route in een lus rondom Stadshart Amstelveen met een duur van 1,5 uur, en passeerde halverwege ook het winterdorp Winter Village op het Stadsplein.”
  • Cathedral of Light Heuvel, Eindhoven | CBRE, CBRE Global Investors en VCP Heuvel Galerie
    • “Tijdens de 13e editie van GLOW is winkelcentrum Heuvel voor de eerste keer onderdeel van de hoofdroute van het Eindhovense internationale lichtkunstfestival. Het winkelcentrum werd tijdens GLOW omgedoopt tot ‘Kathedraal van het Licht’, waarmee het winkelcentrum letterlijk en figuurlijk in het licht werd gezet. Van zaterdag 10 t/m zaterdag 17 november werden er veel bezoekers (jaarlijks 700.000 GLOW bezoekers) in het winkelcentrum verwacht. De uitdaging was wel om de bezoekers ook online te activeren en hiermee te stimuleren om een herhaalbezoek te brengen aan het winkelcentrum. “
  • The Lucky Crane, Let’s Play Hoog Catharijne, Utrecht | Klepierre en ID310
    • “Op 9 november 2018 is een nieuw gedeelte (de Zuidpassage) in Hoog Catharijne geopend. Hiermee is een tweede hoofdroute ontstaan tussen het Centraal Station en de historische binnenstad van Utrecht. Bij deze opening werden gelijktijdig 15 nieuwe winkels geopend. Om deze opening op een feestelijke en originele manier te vieren hebben we de bezoekers verrast met een evenement waarbij service, fun en sfeer centraal stond.
      Op de dag van de opening werden de bezoekers van Hoog Catharijne verrast met een bijzonder spel, geheel in stijl van de marketingcampagne ‘Let’s Play’. Het betrof een levensgrote variant van een grijpmachine, de zogenaamde ‘Lucky Crane’. De grote prijzenbak van 4 x 4 meter was gevuld met gekleurde popcornzakjes en hier tussenin lagen verschillende cadeaus van winkels en restaurants in Hoog Catharijne. 24 ondernemers hebben bij elkaar 1289 producten danwel bonnen gesponsord met een totale waarde van €8,5K.”
  • Kids Heroes on Tour Heerhugowaard, Purmerend, Arnhem, Roosendaal, Hoofddorp en Etten-Leur | Wereldhave en Day & Nite
    • “De doelgroep gezinnen met kinderen is sterk vertegenwoordigd in de Nederlandse winkelcentra van Wereldhave. De bovengemiddeld hoge bestedingen bij een bezoek aan het centrum maakt deze doelgroep strategisch. Hoe hoger het aantal gezinnen in het centrum, deste groter is de kans op een goede omzet voor de winkelier. Dit gegeven was het startpunt voor de zoektocht naar het ultieme gezinsevenement dat zowel footfall als verblijfstijd sterk beïnvloed. Bestaande gezinsoptreden bestonden uit optredens, kinderworkshops en incidentele meet&greets. Evenementen die wel effect sorteerden, maar nooit zoveel footfall als verblijfstijd tegelijk verhoogden. Kids Heroes werd in 2018 door Wereldhave en Day&Nite in 6 winkelcentra aantoonbaar succesvol georganiseerd.”
  • Buurt BBQ Terwijde Utrecht | a.s.r. dutch prime retail custodian, FanWork Events en Bereikmeer
    • “Winkelcentrum Terwijde is gelegen in de nieuwbouwwijk Terwijde.  In de planvorming was rekening gehouden met de opening van het winkelcentrum in 2006.  Het feit dat de oplevering van het winkelcentrum  uiteindelijk vele jaren later heeft plaats gevonden, betekende dat consumenten weer helemaal teruggewonnen moesten worden door de voorzieningen in hun eigen wijk.  De ondernemers en de eigenaar van het winkelcentrum zochten een manier om de betrokkenheid van de bezoekers uit het verzorgingsgebied te vergroten en hun ambitie van maatschappelijke duurzaamheid kracht bij te zetten . Niet alleen om meer verbintenis te zoeken met de wijk maar ook om het winkelcentrum op de kaart te zetten. Op die manier hoopte ze meer bezoekers te krijgen maar ook de leegstand in het winkelcentrum naar een acceptabeler niveau te krijgen. Dit evenement heeft ervoor gezorgd dat bijna 1.000 omwonenden met elkaar in contact zijn gekomen. Het evenement is een ontmoetingsplek geweest voor de wijk waar buurtrelaties en verbintenis centraal stonden om de leefgemeenschap te veraangenamen.”

New Gen PROVADA Ontbijtsessie

New Gen Projectbezoek BLOKKER.

Genomineerden NRW Marketing Awards 2019

De NRW Marketing Awards worden op 4 april weer feestelijk uitgereikt in drie categorieën: Campagnes gericht op Brand Awareness & (re)positioning Acties & Events met de focus op Brand Activation De NRW Publieksprijs De nominaties in de categorie Campagnes: Local Hero Campagne, Versmarkt Fresh! Winkelcentrum Leidsenhage | Unibail Rodamco Westfield Van bouw naar retailmerk Leidsche … Lees verder