Winnaars NRW Marketingawards 2019 bekend

Drie winnaars NRW Marketing Awards 2019

De winnaars van de NRW Marketing Awards 2019 zijn bekend. Tijdens het geslaagde NRW Marketingcongres op 4 april in B.Amsterdam zijn de awards uitgereikt door de nieuwe juryvoorzitter Tony Wijntuin.

In de categorie CAMPAGNES GERICHT OP BRAND AWARENESS & REPOSITIONING heeft
gewonnen:

#BEYOURSELF

Ingediend door Urban Solutions en Altera Vastgoed
Amersfoort, Sint Jorisplein

#BEYOURSELF is in de ogen van de jury een voorbeeld voor de nieuwe generatie brand awareness & repositioning. Tony Wijntuin: “De indieners hebben het aangedurfd om de gebaande paden te verlaten door zich volledig te richten op een sociaal-maatschappelijk issue en uitdaging waar de lastig te targeten screenagers en millennials in het dagelijks leven mee te maken hebben. Dat vraagt veel lef, zowel van de indieners, de betrokken ondernemers als de eigenaar van het centrum”.  Er is volop geëxperimenteerd met influencers als ‘coaches’, chatsessies, live video’s en inspirationale storytelling. Uit alle aandacht op social media blijkt dat het Sint Jorisplein onmiskenbaar de switch heeft gemaakt van een anoniem stuk centrumgebied naar een destination waar de gekozen doelgroep zich gehoord en gezien voelt. “En daarmee een terechte winnaar”, zegt Brigit Gerritse – directeur NRW.  “Hier staat de Award immers voor. Deze aanpak laat zien hoe je met goede marketing een succesvolle betekenis kan geven aan winkelgebieden. Heel inspirerend.

In de categorie ACTIES & EVENTS MET DE FOCUS OP BRAND ACTIVATION heeft
gewonnen:

Kids Heroes on Tour

Ingediend door Wereldhave en Day&Nite
Heerhugowaard, Middenwaard | Purmerend, Eggert | Arnhem, Presikhaaf | Roosendaal,
Roselaar | Hoofddorp, Vier Meren | Etten-Leur, Etten-Leur

Een sterke crossmediacampagne en -strategie – voor en na het event – hebben bijgedragen aan het succes. Naast een sterke stijging van de footfall (+43%), is het ook gelukt de verblijfsduur van de bezoekers sterk te verlengen. Tony Wijntuin: “De zorgvuldige voorbereiding en uitvoering, waarbij de vooraf geformuleerde doelstelling van plan tot en met uitvoering continu is bewaakt, zijn lovenswaardig. Zo hoort een professioneel event te worden uitgevoerd”.

Naast de juryprijzen is ook de NRW Publieksprijs uitgereikt. Deze is gewonnen door:

Buurt BBQ Terwijde Utrecht

Ingediend door a.s.r. dutch prime retail custodian, FanWork Events en Bereikmeer
Utrecht, Winkelcentrum Terwijde

Dit evenement is voor bijna 1.000 omwonenden een ontmoetingsplek geweest voor de wijk. Hiermee is niet alleen het winkelcentrum op de kaart gezet maar is ook de verbintenis met de wijk heel effectief verstrekt. Aan deze Buurt BBQ hebben bijna alle ondernemers heel actief meegewerkt waardoor het een zeer geslaagd feest is geworden voor de buurt en het winkelcentrum.

De NRW Marketing Award wordt sinds 2010 uitgereikt en is een jaarlijkse bekroning voor de meest innovatieve, inspirerende en effectieve marketinginspanningen voor een winkelgebied.
De winnaars in de categorie Campagnes en Events ontvangen een bijzondere bokaal en een oorkonde. De winnaar van de publieksprijs ontvangt een cheque voor deelname aan de NRW Quicktrip.

De jury voor NRW Marketingawards 2019 bestond uit:

Tony Wijntuin (voorzitter), Wyne Strategie, Lot Frijling – Yellow Concepts, Wendy Hulshof – PFM Footfall Intelligence, Tom Kikkert, Robèrt Dackus – 3W real estate, Michel Jonkheer – LookFeel consultancy en Bram Hulsbosch – MK Illuminations.

NRW feliciteert de winnaars van harte!

Persbericht Winnaars NRW Marketing Awards 2019

Dit is de jury van het NRW Marketingfestival 2020

Het NRW Marketingcongres is ieder jaar weer een event waar met veel plezier naar wordt uitgekeken. Niet in de laatste plaats omdat tijdens dit event de NRW Marketing Award wordt uitgereikt. Dit jaar kan er helaas geen live congres plaatsvinden. Daarom staat de gehele maand november in het teken van de NRW Marketing Award: special … Lees verder

‘Durf te investeren in groei’

‘Als je een boodschap te vertellen hebt, moet je die niet klein houden, maar onder meer mensen verspreiden. Daarvoor is het nodig te investeren.’ Hans Geels, CEO van Dille & Kamille, schoof afgelopen woensdag aan bij het New Gen-ontbijt en deelde zijn visie op retail en de route die Dille & Kamille heeft afgelegd in … Lees verder

Van retail only naar multifunctioneel

De impact van de coronacrisis op de winkelsector is groot. Deze problemen moeten integraal worden benaderd. Om hier nieuwe oplossingen voor te kunnen vinden, is een omslag nodig – een die veel organisaties al aan het maken zijn. Want vaak liggen deze oplossingen buiten de retailsector. Ook NRW ziet de noodzaak van verandering en bevindt … Lees verder