3-daags Programma NRW Retailplein PROVADA

Ook dit jaar zijn we drie dagen aanwezig met ons  Retailplein, mede mogelijk gemaakt door PROVADA (hal 11.28). Op het podium bieden we een gevarieerd topprogramma met interessante lezingen, lunchsessies en borrelsessie over uiteenlopende onderwerpen die onze sector raken.

Met bijdragen op maat van DGBC, Locatus, Yellow Concepts, Bridge Vastgoed, MRKT, Erasmus Universiteit, Parkeer24, RetailVisie, Amac, Retailagenda, Eazie, Supermarkt & Ruimte, Urban Solutions, RMC, Wandering the Future en INretail.

Voor het gemak hierbij het driedaagse programmaProgrammaboekje NRW Retailplein (003)

Print uit en neem mee zodat je niks hoeft te missen! Alle sessie zijn vrij toegankelijk, behalve de twee ontbijtsessies.

Op dinsdag 4 juni gaan we van start met de traditionele NRW PROVADA Ontbijtsessie (zaal E108). We openen met twee zeer inspirerende sprekers; Frank Quix | Q&A met zijn presentatie “Hoe future proof is de Nederlandse retail?” en Anja Overdiek | lector changemanagement met haar presentatie“Lokale Helden in Retail – Wie zijn ze en wat hebben ze nodig?”. Deze bijeenkomst is exclusief voor leden en gebruik van wildcards. Schrijf je hier in voor deze Ontbijtsessie (max 120 plaatsen).

Op woensdag 5 juni starten we met de NewGen-PROVADA ontbijtsessie op het Retailplein. Met een lezing van Tjerk van Leusden | SuperVastgoed en Andre Wiringa | Performance Solutions! Lees meer en schrijf je in als NewGen-lid.

Alle NRW leden hebben een persoonlijke PROVADA kortingscode ontvangen via de mail met als onderwerpregel “Persoonlijke PROVADA Kortingscode”. Vragen? Neem contact op met Willemijn van der Heijden (w.heijden@nrw.nl) .

Tot 4, 5 en 6 juni in de RAI in hal 11 stand 28!

Met vriendelijke groet,

Het NRW Team,

Hans van Scheerdijk, Willemijn van der Heijden en Brigit Gerritse

 

Uitkomst Hackathon “Hack het centrum!”: de stad is van ons

Het is 7 jaar geleden dat ik bij NRW kwam werken. Een magisch getal. Een heilig getal zoals je wilt. Het getal dat veel in sprookjes voorkomt. Een geluksgetal. Rome is gebouwd op 7 heuvels. En natuurlijk 7 magere jaren en 7 vette jaren. 2013 was een matig jaar. De economie kromp met 0,7 procent … Lees verder

Op zoek naar bezoekdoelen – Hoe houden we binnensteden en winkelgebieden interessant?

De huidige coronacrisis versnelt wat er al enkele jaren aan de gang is. Consumenten stellen steeds meer en andere eisen aan winkels, en wie daar niet aan kan voldoen is gezien. Het gevolg: op veel plaatsen gaten in de winkelgebieden. Door de huidige situatie zien we op dit moment een nóg snellere groei van online-bestedingen, … Lees verder

Ook aandacht nodig voor winkelgebied buiten stadscentrum – 10.000 woningen en 3 miljoen commerciële vierkante meters binnen handbereik

Samen met het Ministerie van Binnenlandse Zaken en de Rabobank hebben zeven belangenorganisaties in de detailhandel, waaronder NRW, in kaart gebracht hoe meer bestuurlijke focus op de ‘buitenstad’ leidt tot een optimale combinatie van wonen, werken en winkelen. Een nieuwe aanpak maakt de bouw van 10.000 woningen aan de randen van steden en dorpen mogelijk … Lees verder