Mixed Use van stedelijke gebieden

De toekomst van de stad en stedelijke gebieden… hoe ziet die eruit? En hoe passen winkels in die stedelijke omgeving? Dat zijn vragen die ons allemaal, misschien wel meer dan ooit, bezighouden. 

Pasklare antwoorden zijn er nietDat een toekomstbestendig winkellandschap sterk verankerd zal moeten zijn in het stedelijk weefsel, en sterk verbonden met andere functies, lijkt haast een voorwaarde. Winkels functioneren nu eenmaal beter in combinatie met andere functies; horeca, cultuur, ontspannen, wonen en werken. En vice versa,natuurlijk. 

Tijdens onze bijeenkomst ‘Mixed Use van stedelijke gebieden’ op 28 juni in het Student Hotel aan de Wibautstraat in Amsterdam, dompelen we ons onder in de kansen en uitdagingen die ‘mixed use’ onze sector brengt en zien we mooie voorbeelden. 

 

Deelnemerslijst

Bekijk hier de voorlopige deelnemerslijst Mixed Use van stedelijke gebieden dd. 24-06-2019

Programma

De NRW Commissie Consument & Gedrag heeft een programma samengesteld dat helpt meer grip te krijgen op die kansen en uitdagingen:

14:30 Ontvangst
15:00 Welkom door Brigit Gerritse en Hildegard Assies
15:05 Mixed use en branchering: what’s happening in Amsterdam?
Marije Pouw (Retailloods/Gemeente Amsterdam) en Polle Janssens (Programmamanager CentrumXL) laten zien hoe de stad Amsterdam omgaat met de uitdagingen en kansen voor retail in de stad én vertellen hoe het  verder moet met de uitpuilende Amsterdamse binnenstad.
15:50 Mixed use, stedelijke ontwikkeling en de plek die retail inneemt: casus Hart van Zuid
Wouter van de Braak is namens Heijmans projectdirecteur commercieel vastgoed voor de gebiedsontwikkeling Hart van Zuid in Rotterdam. Het gebied rondom Hart van Zuid wordt de komende jaren getransformeerd van een gebied met een matige reputatie naar een verblijfs- en woongebied met  flinke vernieuwings- en vervangingsopgaven zoals uitbreiding en renovatie van het winkelcentrum, een nieuwe bioscoop, zwembad, theater, bibliotheek, woonwijk, congrescentrum en een hotel. Een traject van meerdere jaren. Hoe pak je dat aan?
16:20 Ontwikkelen van een mixed use-project Amsterdam: Q-Factory
Astoria is onder andere ontwikkelaar van de Q-Factory in Amsterdam. Jan ’t Hoen heeft samen met zijn broer Bert ’t Hoen een visie ontwikkeld voor dit project. Dit multifunctionele gebouw bestaat uit twee poppodia, oefenruimtes voor musici en een hotel. Jan bespreekt de do’s en don’ts van het ontwikkelen van een mixed use project.
16:50 Mixed Use on the spot: The Student Hotel
Dimphy van Wijk (Development Manager bij The Student Hotel) en collega’s vertellen ons over het concept van The Student Hotel en laat zien hoe The Student Hotel steeds vooroploopt in het mixen van functies. Mét rondleiding.
17:15 Netwerkborrel

Locatie

The Student Hotel – Amsterdam City

Ingang: Collab (rechts van the student hotel)

Wibautstraat 129
1091 GL Amsterdam

Inschrijven

Reguliere leden en New Generation leden kunnen 1 keer per jaar een collega die geen lid is laten deelnemen aan een bijeenkomst door middel van de Wildcard. Dit kan je doen door: 1) de gegevens van de persoon die gebruikmaakt van de wildcard in te vullen 2) onder wildcard de naam van het NRW-lid in te vullen.

Bij deze verklaar ik mij akkoord met de NRW Privacy & Disclaimer Statement.(verplicht)

Genomineerden NRW Marketing Awards 2019

De NRW Marketing Awards worden op 4 april weer feestelijk uitgereikt in drie categorieën: Campagnes gericht op Brand Awareness & (re)positioning Acties & Events met de focus op Brand Activation De NRW Publieksprijs De nominaties in de categorie Campagnes: Local Hero Campagne, Versmarkt Fresh! Winkelcentrum Leidsenhage | Unibail Rodamco Westfield Van bouw naar retailmerk Leidsche … Lees verder

NRW Quicktrip België | Gent – Antwerpen 2019

New Gen Marketinglunch 2019