Mapic 2019

Retail Remix: Rethinking Spaces and Places | MAPIC 2019

Tijdens de 25e MAPIC Editie organiseert NRW een exclusieve “Dutch” conference:  “RETAIL REMIXED: RETHINKING SPACES AND PLACES”

Jan Eising – Director Real Estate & Expansion van Rituals vertelt over het nieuwe concept van hun binnenkort te openen zeer exclusieve Flagship Store aan de Kalverstraat. Paul Bremmer van Kroonenberg vertelt over hun visie op state of the art winkelgebieden, inclusief het belang van een het aantrekken van bijzondere huurders zoals ProductPine. Ilona Taillade  van Six and Sons vertelt over de laatste ervaringen op het gebied van conceptstoresen pop up stores, en hoe deze Nederlandse winkelgebieden kunnen verrijken. Gerard Zandbergen van Locatus maakt een interessante vergelijking van Nederlandse en andere Europese steden. Brigit Gerritse treed op als moderator.

Je bent van harte welkom om deel te nemen aan deze sessie op woensdag 13 November – 15.00-15.45 in de Verrière Grand Auditorium room (Palais des Festivals, Level 1) op de MAPIC in Cannes.

MAPIC 2019  “RETAIL REMIXED: RETHINKING SPACES AND PLACES”:

  • Reloading the retail mix: the purpose of retail destinations has evolved: they are now truly vibrant, diverse places. Faced by footfall issues, property owners must diversify their offer & create new experiences.

Art & culture, design, gastronomy, hospitality, co-working spaces, live entertainment, fashion… what is the new mix?

  • Blending uses for lifestyle destinations: retail property projects are more diversified than ever, with mixed-use destinations now the norm. Indeed, more than offering a new retail mix, projects are designed to be more all-encompassing, to include offices, residential, hotels and leisure activities. What are the new players to build new places and spaces? What are their new business models? How to imagine the shopping places of tomorrow where people live, play and shop!

New Gen Quicktrip Lissabon

NRW aan Zee: The Millennials Edition

Mixed Use van stedelijke gebieden