Reisverslag New Gen Quicktrip Lissabon

De NRW New Gen leden hebben dit jaar, in het kader van de jaarlijkse New Gen Quicktrip, het bruisende Lissabon bezocht. Donderdagochtend 10 oktober verzamelden 18 New Genners zich op Schiphol, om samen op weg te gaan naar het zonnige Lissabon. En lekker weer was het, de temperaturen liepen ’s middags op tot maar liefst 27 gragen!

Het programma startte met een bezoek aan Cushman & Wakefield waar een presentatie gegeven werd over de Portugese retail vastgoedmarkt, het bezoek werd afgerond met een rondleiding door de oude binnenstad van Lissabon. De volgende stop was de Time Out Foodmarket, waar er een presentatie verzorgd werd over de lokale implementatie van dit wereldwijde concept. Interessant was het feit dat alle kassa’s eigendom zijn van de eigenaar, waardoor deze kan sturen op een zo optimaal mogelijke branchemix.

Dag twee stond in het teken van shopping centers. Zo stonden ‘Almada Forum’, eigendom van Multi en ‘Colombo Shopping Centre’, het grootse shopping center van Portugal én Europa met maar liefst 400 winkels(!) op het programma. De dag werd – net als op de donderdag – afgesloten met heerlijke Portugese tapas en uiteraard werd er nog een dansje gewaagd in het bruisende uitgaansleven van Lissabon. Op zaterdag was er ruimte voor vrije tijd (of de gelegenheid wat bij te slapen) waarna de terugvlucht ’s avonds klaarstond. Zo ging iedereen voldaan terug naar Amsterdam.

Veel dank aan Multi en Cushman & Wakefield voor de inspirerende verhalen, rondleidingen en gastvrijheid. En natuurlijk aan de New Genners die mee waren, dank voor de gezelligheid!

Bekijk hier de after movie: https://www.youtube.com/watch?v=y7o4LUbpnv8

Door Sieuwerd Ermerins

Dit is de jury van het NRW Marketingfestival 2020

Het NRW Marketingcongres is ieder jaar weer een event waar met veel plezier naar wordt uitgekeken. Niet in de laatste plaats omdat tijdens dit event de NRW Marketing Award wordt uitgereikt. Dit jaar kan er helaas geen live congres plaatsvinden. Daarom staat de gehele maand november in het teken van de NRW Marketing Award: special … Lees verder

‘Durf te investeren in groei’

‘Als je een boodschap te vertellen hebt, moet je die niet klein houden, maar onder meer mensen verspreiden. Daarvoor is het nodig te investeren.’ Hans Geels, CEO van Dille & Kamille, schoof afgelopen woensdag aan bij het New Gen-ontbijt en deelde zijn visie op retail en de route die Dille & Kamille heeft afgelegd in … Lees verder

Van retail only naar multifunctioneel

De impact van de coronacrisis op de winkelsector is groot. Deze problemen moeten integraal worden benaderd. Om hier nieuwe oplossingen voor te kunnen vinden, is een omslag nodig – een die veel organisaties al aan het maken zijn. Want vaak liggen deze oplossingen buiten de retailsector. Ook NRW ziet de noodzaak van verandering en bevindt … Lees verder