Reisverslag New Gen Quicktrip Lissabon

De NRW New Gen leden hebben dit jaar, in het kader van de jaarlijkse New Gen Quicktrip, het bruisende Lissabon bezocht. Donderdagochtend 10 oktober verzamelden 18 New Genners zich op Schiphol, om samen op weg te gaan naar het zonnige Lissabon. En lekker weer was het, de temperaturen liepen ’s middags op tot maar liefst 27 gragen!

Het programma startte met een bezoek aan Cushman & Wakefield waar een presentatie gegeven werd over de Portugese retail vastgoedmarkt, het bezoek werd afgerond met een rondleiding door de oude binnenstad van Lissabon. De volgende stop was de Time Out Foodmarket, waar er een presentatie verzorgd werd over de lokale implementatie van dit wereldwijde concept. Interessant was het feit dat alle kassa’s eigendom zijn van de eigenaar, waardoor deze kan sturen op een zo optimaal mogelijke branchemix.

Dag twee stond in het teken van shopping centers. Zo stonden ‘Almada Forum’, eigendom van Multi en ‘Colombo Shopping Centre’, het grootse shopping center van Portugal én Europa met maar liefst 400 winkels(!) op het programma. De dag werd – net als op de donderdag – afgesloten met heerlijke Portugese tapas en uiteraard werd er nog een dansje gewaagd in het bruisende uitgaansleven van Lissabon. Op zaterdag was er ruimte voor vrije tijd (of de gelegenheid wat bij te slapen) waarna de terugvlucht ’s avonds klaarstond. Zo ging iedereen voldaan terug naar Amsterdam.

Veel dank aan Multi en Cushman & Wakefield voor de inspirerende verhalen, rondleidingen en gastvrijheid. En natuurlijk aan de New Genners die mee waren, dank voor de gezelligheid!

Bekijk hier de after movie: https://www.youtube.com/watch?v=y7o4LUbpnv8

Door Sieuwerd Ermerins

Nieuwe voorzitter Commissie Consument & Gedrag

“De meubelconsument is ook maar een mens” Dit was de titel van mijn afstudeeronderzoek. Het was een onderzoek naar bezoekgedrag op meubelboulevards, destijds een bloeiend fenomeen in het retaillandschap. Ik moest er aan denken, toen ik mijn motivering wilde omschrijven om voorzitter te worden van de Commissie  Consument en Gedrag. Dynamiek in de detailhandel stopt … Lees verder

Schiphol: retail on the spot

Kennis & Innovatie. Twee belangrijke woorden in onze sector. In alle sectoren eigenlijk. Twee containerbegrippen misschien ook wel. Hoe het ook zij, kennis en innovatie ‘doe’ je niet alleen vanachter je bureau. Daarvoor moet je ook de hort op, dingen met eigen ogen zien en ervaren. Dat vonden de commissieleden van de NRW Commissie Kennis … Lees verder

Controleer je lidmaatschap vóór 1 november

Ben je in 2019 van baan veranderd? Vergeet dit dan niet aan ons door te geven conform de vereisten in onze statuten. Controleer je gegevens in de onderstaande ledenlijst. Wijzigingen doorgeven gaat heel eenvoudig door een e-mail te sturen aan ledenadministratie@nrw.nl. Je NRW lidmaatschap wordt stilzwijgend verlengd tenzij je het lidmaatschap uiterlijk vóór 1 november … Lees verder