Reisverslag New Gen Quicktrip Lissabon

De NRW New Gen leden hebben dit jaar, in het kader van de jaarlijkse New Gen Quicktrip, het bruisende Lissabon bezocht. Donderdagochtend 10 oktober verzamelden 18 New Genners zich op Schiphol, om samen op weg te gaan naar het zonnige Lissabon. En lekker weer was het, de temperaturen liepen ’s middags op tot maar liefst 27 gragen!

Het programma startte met een bezoek aan Cushman & Wakefield waar een presentatie gegeven werd over de Portugese retail vastgoedmarkt, het bezoek werd afgerond met een rondleiding door de oude binnenstad van Lissabon. De volgende stop was de Time Out Foodmarket, waar er een presentatie verzorgd werd over de lokale implementatie van dit wereldwijde concept. Interessant was het feit dat alle kassa’s eigendom zijn van de eigenaar, waardoor deze kan sturen op een zo optimaal mogelijke branchemix.

Dag twee stond in het teken van shopping centers. Zo stonden ‘Almada Forum’, eigendom van Multi en ‘Colombo Shopping Centre’, het grootse shopping center van Portugal én Europa met maar liefst 400 winkels(!) op het programma. De dag werd – net als op de donderdag – afgesloten met heerlijke Portugese tapas en uiteraard werd er nog een dansje gewaagd in het bruisende uitgaansleven van Lissabon. Op zaterdag was er ruimte voor vrije tijd (of de gelegenheid wat bij te slapen) waarna de terugvlucht ’s avonds klaarstond. Zo ging iedereen voldaan terug naar Amsterdam.

Veel dank aan Multi en Cushman & Wakefield voor de inspirerende verhalen, rondleidingen en gastvrijheid. En natuurlijk aan de New Genners die mee waren, dank voor de gezelligheid!

Bekijk hier de after movie: https://www.youtube.com/watch?v=y7o4LUbpnv8

Door Sieuwerd Ermerins

Terugblik very special edition studiereis 2020

Niet naar Frankrijk, en uiteindelijk ook niet naar Aviodrome. Last-minute boekten we onze studiereis reis om naar een online reis met bijna 40 deelnemers. Mokerslag voor het Nederlandse toerisme Thijs de Groot, programmamanager Destination Development bij NBTC liet zien hoe corona het Nederlandse toerisme hard raakt. We verwachtten begin dit jaar 21 miljoen buitenlandse bezoekers … Lees verder

In deze situatie moet je heel dicht op je klant gaan zitten, ze letterlijk naar binnen halen’

Gertjan Slob – directeur Onderzoek bij Locatus en voorzitter van de NRW-commissie Kennis & Innovatie – gaf NRW-leden tijdens een webinar antwoord op hun vragen over de Corona Impact & Recovery Index die Locatus half september publiceerde. Heb je het webinar gemist of wil je de antwoorden nog eens teruglezen? Hieronder vind je de Q&A. … Lees verder

Dit is de jury van het NRW Marketingfestival 2020

Het NRW Marketingcongres is ieder jaar weer een event waar met veel plezier naar wordt uitgekeken. Niet in de laatste plaats omdat tijdens dit event de NRW Marketing Award wordt uitgereikt. Dit jaar kan er helaas geen live congres plaatsvinden. Daarom staat de gehele maand november in het teken van de NRW Marketing Award: special … Lees verder