Reisverslag New Gen Quicktrip Lissabon

De NRW New Gen leden hebben dit jaar, in het kader van de jaarlijkse New Gen Quicktrip, het bruisende Lissabon bezocht. Donderdagochtend 10 oktober verzamelden 18 New Genners zich op Schiphol, om samen op weg te gaan naar het zonnige Lissabon. En lekker weer was het, de temperaturen liepen ’s middags op tot maar liefst 27 gragen!

Het programma startte met een bezoek aan Cushman & Wakefield waar een presentatie gegeven werd over de Portugese retail vastgoedmarkt, het bezoek werd afgerond met een rondleiding door de oude binnenstad van Lissabon. De volgende stop was de Time Out Foodmarket, waar er een presentatie verzorgd werd over de lokale implementatie van dit wereldwijde concept. Interessant was het feit dat alle kassa’s eigendom zijn van de eigenaar, waardoor deze kan sturen op een zo optimaal mogelijke branchemix.

Dag twee stond in het teken van shopping centers. Zo stonden ‘Almada Forum’, eigendom van Multi en ‘Colombo Shopping Centre’, het grootse shopping center van Portugal én Europa met maar liefst 400 winkels(!) op het programma. De dag werd – net als op de donderdag – afgesloten met heerlijke Portugese tapas en uiteraard werd er nog een dansje gewaagd in het bruisende uitgaansleven van Lissabon. Op zaterdag was er ruimte voor vrije tijd (of de gelegenheid wat bij te slapen) waarna de terugvlucht ’s avonds klaarstond. Zo ging iedereen voldaan terug naar Amsterdam.

Veel dank aan Multi en Cushman & Wakefield voor de inspirerende verhalen, rondleidingen en gastvrijheid. En natuurlijk aan de New Genners die mee waren, dank voor de gezelligheid!

Bekijk hier de after movie: https://www.youtube.com/watch?v=y7o4LUbpnv8

Door Sieuwerd Ermerins

NRW Awards worden uitgesteld

Het is onvermijdelijk. Zowel de uitreiking van de NRW Marketing Awards als de NRW Jaarprijs moet worden uitgesteld. Tony Wijntuin (juryvoorzitter): “Voor de NRW Marketing Award is het selectietraject in februari en maart gestart. Op basis van de inzendingen heeft de jury al een selectie kunnen maken van de nominaties. Toch hebben we het jurytraject … Lees verder

Samen in gesprek over plannen en toekomst van NRW

Beste NRW’ers, De impact van de coronacrisis en bijbehorende maatregelen op ons land en op onze sector is enorm. Alles lijkt of is ineens anders en zekerheden, prognoses en toekomstperspectieven verschuiven van dag tot dag. Dat geldt voor jullie (ons) allemaal, en dat geldt ook voor NRW als vereniging. Zoals we via de verschillende kanalen … Lees verder

Gemeenten vrezen leegstand door corona

Een groot deel van de Nederlandse gemeenten verwacht door de coronacrisis een toename van faillissementen in retail en horeca. 85% van de gemeenten verwacht een toename van faillissementen in retail. Voor horeca is dat 70%. Gemeenten zien oplossingsrichtingen in onder meer lokaal samenwerken en uitbouwen van lokale (online) platforms. Dat blijkt uit onderzoek door Stec … Lees verder