NRW Awards worden uitgesteld

Het is onvermijdelijk. Zowel de uitreiking van de NRW Marketing Awards als de NRW Jaarprijs moet worden uitgesteld.

Tony Wijntuin (juryvoorzitter): “Voor de NRW Marketing Award is het selectietraject in februari en maart gestart. Op basis van de inzendingen heeft de jury al een selectie kunnen maken van de nominaties. Toch hebben we het jurytraject moeten stopzetten. Het bleek niet mogelijk om de pitches op locatie goed te organiseren. Ook vonden wij het als jury – in overleg met de inzenders – niet gepast om nu veel ruchtbaarheid te geven aan een feestelijke Awardnominatie. Het NRW Marketingcongres op 7 mei is bovendien geannuleerd. We zijn ons nu aan het beraden op welk moment, en in welke vorm de Awards alsnog uitgereikt kunnen worden. Het belang van een goed gepositioneerd winkelgebied, met acties en events die bijdragen aan het succesvol functioneren van deze gebieden en met focus op een betekenisvolle bijdrage aan de lokale gemeenschap, zal juist de komende jaren alleen maar in belang toenemen. Daar hoort deze mooie prijs zeker bij.”

René Vierkant (juryvoorzitter): “Op 1 mei zou de inschrijfperiode voor de NRW Jaarprijs 2020 sluiten. Voor zowel mij als juryvoorzitter als het NRW-bestuur en -bureau is het evident dat de procedure in deze moeilijke tijd niet kan doorgaan. Openingen zijn uitgesteld, en het geplande jurybezoek – in combinatie met het consumenten- en ondernemersonderzoek door Strabo – is nu natuurlijk ondenkbaar. Winkelgebieden zullen de tijd nodig hebben om deze periode door te komen en hopelijk weer te herstellen. Bestuur en jury zullen de NRW-leden zo snel mogelijk informeren hoe we invulling kunnen geven aan de NRW Jaarprijs.”

LET OP: Voor vragen en suggesties kun je contact opnemen met Brigit (via b.gerritse@nrw.nl of 06 29505589). Ook vinden we het fijn als je ons (vrijblijvend en in vertrouwen) kunt  laten weten of je voornemens was om in te zenden voor de NRW Jaarprijs 2020. Dat helpt ons bij het bepalen van het nieuwe traject.

Nieuwe handreiking: Eerste hulp bij de transitie van winkelgebieden

Om de coronacrisis het hoofd te bieden, is het voor centrum- en winkelgebieden essentieel om versneld in beweging te komen met acties voor herstel voor de korte én lange termijn. NRW, de Retailagenda, Retail Insiders en Platform De Nieuwe Winkelstraat hebben daarom een raamwerk ontwikkeld met instrumenten om aan de slag te kunnen. Deze handreiking … Lees verder

Partijen zetten laatste stap in ‘Steunakkoord voor en door de Retailsector’

Retailers, verhuurders van retailvastgoed en brancheverenigingen hebben op 2 juni het ‘Steunakkoord voor en door de Nederlandse Retailsector’ afgerond. De initiatiefnemers en opstellers van het akkoord laten weten dat ‘met deze overeenkomst er een goede basis ligt om vooruit te kijken’. Met steun van de grote banken en het ministerie van Economische Zaken is op … Lees verder

NRW publiceert de Handreiking Verantwoord bezoek Winkelgebieden

Nu de aanpak van de Covid-19-crisis in een nieuwe fase is gekomen, vinden bezoekers hun weg weer naar de winkelgebieden. Zij zijn van harte welkom, binnen de nieuwe regels van de tijdelijke anderhalvemetersamenleving. Er zijn inmiddels voldoende protocollen die duidelijk maken hoe er gewinkeld moet worden BINNEN en net VOOR de winkel. Het is minder … Lees verder