NRW Awards worden uitgesteld

Het is onvermijdelijk. Zowel de uitreiking van de NRW Marketing Awards als de NRW Jaarprijs moet worden uitgesteld.

Tony Wijntuin (juryvoorzitter): “Voor de NRW Marketing Award is het selectietraject in februari en maart gestart. Op basis van de inzendingen heeft de jury al een selectie kunnen maken van de nominaties. Toch hebben we het jurytraject moeten stopzetten. Het bleek niet mogelijk om de pitches op locatie goed te organiseren. Ook vonden wij het als jury – in overleg met de inzenders – niet gepast om nu veel ruchtbaarheid te geven aan een feestelijke Awardnominatie. Het NRW Marketingcongres op 7 mei is bovendien geannuleerd. We zijn ons nu aan het beraden op welk moment, en in welke vorm de Awards alsnog uitgereikt kunnen worden. Het belang van een goed gepositioneerd winkelgebied, met acties en events die bijdragen aan het succesvol functioneren van deze gebieden en met focus op een betekenisvolle bijdrage aan de lokale gemeenschap, zal juist de komende jaren alleen maar in belang toenemen. Daar hoort deze mooie prijs zeker bij.”

René Vierkant (juryvoorzitter): “Op 1 mei zou de inschrijfperiode voor de NRW Jaarprijs 2020 sluiten. Voor zowel mij als juryvoorzitter als het NRW-bestuur en -bureau is het evident dat de procedure in deze moeilijke tijd niet kan doorgaan. Openingen zijn uitgesteld, en het geplande jurybezoek – in combinatie met het consumenten- en ondernemersonderzoek door Strabo – is nu natuurlijk ondenkbaar. Winkelgebieden zullen de tijd nodig hebben om deze periode door te komen en hopelijk weer te herstellen. Bestuur en jury zullen de NRW-leden zo snel mogelijk informeren hoe we invulling kunnen geven aan de NRW Jaarprijs.”

LET OP: Voor vragen en suggesties kun je contact opnemen met Brigit (via b.gerritse@nrw.nl of 06 29505589). Ook vinden we het fijn als je ons (vrijblijvend en in vertrouwen) kunt  laten weten of je voornemens was om in te zenden voor de NRW Jaarprijs 2020. Dat helpt ons bij het bepalen van het nieuwe traject.

Dit is de jury van het NRW Marketingfestival 2020

Het NRW Marketingcongres is ieder jaar weer een event waar met veel plezier naar wordt uitgekeken. Niet in de laatste plaats omdat tijdens dit event de NRW Marketing Award wordt uitgereikt. Dit jaar kan er helaas geen live congres plaatsvinden. Daarom staat de gehele maand november in het teken van de NRW Marketing Award: special … Lees verder

‘Durf te investeren in groei’

‘Als je een boodschap te vertellen hebt, moet je die niet klein houden, maar onder meer mensen verspreiden. Daarvoor is het nodig te investeren.’ Hans Geels, CEO van Dille & Kamille, schoof afgelopen woensdag aan bij het New Gen-ontbijt en deelde zijn visie op retail en de route die Dille & Kamille heeft afgelegd in … Lees verder

Van retail only naar multifunctioneel

De impact van de coronacrisis op de winkelsector is groot. Deze problemen moeten integraal worden benaderd. Om hier nieuwe oplossingen voor te kunnen vinden, is een omslag nodig – een die veel organisaties al aan het maken zijn. Want vaak liggen deze oplossingen buiten de retailsector. Ook NRW ziet de noodzaak van verandering en bevindt … Lees verder