NRW Awards worden uitgesteld

Het is onvermijdelijk. Zowel de uitreiking van de NRW Marketing Awards als de NRW Jaarprijs moet worden uitgesteld.

Tony Wijntuin (juryvoorzitter): “Voor de NRW Marketing Award is het selectietraject in februari en maart gestart. Op basis van de inzendingen heeft de jury al een selectie kunnen maken van de nominaties. Toch hebben we het jurytraject moeten stopzetten. Het bleek niet mogelijk om de pitches op locatie goed te organiseren. Ook vonden wij het als jury – in overleg met de inzenders – niet gepast om nu veel ruchtbaarheid te geven aan een feestelijke Awardnominatie. Het NRW Marketingcongres op 7 mei is bovendien geannuleerd. We zijn ons nu aan het beraden op welk moment, en in welke vorm de Awards alsnog uitgereikt kunnen worden. Het belang van een goed gepositioneerd winkelgebied, met acties en events die bijdragen aan het succesvol functioneren van deze gebieden en met focus op een betekenisvolle bijdrage aan de lokale gemeenschap, zal juist de komende jaren alleen maar in belang toenemen. Daar hoort deze mooie prijs zeker bij.”

René Vierkant (juryvoorzitter): “Op 1 mei zou de inschrijfperiode voor de NRW Jaarprijs 2020 sluiten. Voor zowel mij als juryvoorzitter als het NRW-bestuur en -bureau is het evident dat de procedure in deze moeilijke tijd niet kan doorgaan. Openingen zijn uitgesteld, en het geplande jurybezoek – in combinatie met het consumenten- en ondernemersonderzoek door Strabo – is nu natuurlijk ondenkbaar. Winkelgebieden zullen de tijd nodig hebben om deze periode door te komen en hopelijk weer te herstellen. Bestuur en jury zullen de NRW-leden zo snel mogelijk informeren hoe we invulling kunnen geven aan de NRW Jaarprijs.”

LET OP: Voor vragen en suggesties kun je contact opnemen met Brigit (via b.gerritse@nrw.nl of 06 29505589). Ook vinden we het fijn als je ons (vrijblijvend en in vertrouwen) kunt  laten weten of je voornemens was om in te zenden voor de NRW Jaarprijs 2020. Dat helpt ons bij het bepalen van het nieuwe traject.

NRW Awards worden uitgesteld

Het is onvermijdelijk. Zowel de uitreiking van de NRW Marketing Awards als de NRW Jaarprijs moet worden uitgesteld. Tony Wijntuin (juryvoorzitter): “Voor de NRW Marketing Award is het selectietraject in februari en maart gestart. Op basis van de inzendingen heeft de jury al een selectie kunnen maken van de nominaties. Toch hebben we het jurytraject … Lees verder

Samen in gesprek over plannen en toekomst van NRW

Beste NRW’ers, De impact van de coronacrisis en bijbehorende maatregelen op ons land en op onze sector is enorm. Alles lijkt of is ineens anders en zekerheden, prognoses en toekomstperspectieven verschuiven van dag tot dag. Dat geldt voor jullie (ons) allemaal, en dat geldt ook voor NRW als vereniging. Zoals we via de verschillende kanalen … Lees verder

Gemeenten vrezen leegstand door corona

Een groot deel van de Nederlandse gemeenten verwacht door de coronacrisis een toename van faillissementen in retail en horeca. 85% van de gemeenten verwacht een toename van faillissementen in retail. Voor horeca is dat 70%. Gemeenten zien oplossingsrichtingen in onder meer lokaal samenwerken en uitbouwen van lokale (online) platforms. Dat blijkt uit onderzoek door Stec … Lees verder