NRW publiceert de Handreiking Verantwoord bezoek Winkelgebieden

Nu de aanpak van de Covid-19-crisis in een nieuwe fase is gekomen, vinden bezoekers hun weg weer naar de winkelgebieden. Zij zijn van harte welkom, binnen de nieuwe regels van de tijdelijke anderhalvemetersamenleving.

Er zijn inmiddels voldoende protocollen die duidelijk maken hoe er gewinkeld moet worden BINNEN en net VOOR de winkel. Het is minder duidelijk hoe de bezoeker van winkelgebieden zich het beste kan gedragen TUSSEN winkels. Zeker dit laatste punt is belangrijk nu het advies van de Rijksoverheid is omgezet van “Blijf zoveel mogelijk binnen” naar “Vermijd de drukte”. Hoe gedraag je je in het (semi)publiek domein? Hoe loop je van winkel naar winkel? Hoe passen wachtrijen in de winkelstraten? Hoe kun je de drukte zo goed mogelijk spreiden?

Deze handreiking VERANTWOORD BEZOEK WINKELGEBIEDEN is vooral geschreven voor winkelgebieden waar het organiseren van de overgang tussen de winkels (via straten, gangen en pleinen) specifieke aandacht vraagt, aangezien de bezoekers elkaar hier het meest fysiek ontmoeten en de kans bestaat het naleven van de 1,5 meterafstandregel in het gedrang kan komen.

Persbericht handreiking Verantwoord bezoek winkelgebieden

De handreiking en aanvullende suggesties zijn te downloaden onder publicaties op deze site.

Dit is de jury van het NRW Marketingfestival 2020

Het NRW Marketingcongres is ieder jaar weer een event waar met veel plezier naar wordt uitgekeken. Niet in de laatste plaats omdat tijdens dit event de NRW Marketing Award wordt uitgereikt. Dit jaar kan er helaas geen live congres plaatsvinden. Daarom staat de gehele maand november in het teken van de NRW Marketing Award: special … Lees verder

‘Durf te investeren in groei’

‘Als je een boodschap te vertellen hebt, moet je die niet klein houden, maar onder meer mensen verspreiden. Daarvoor is het nodig te investeren.’ Hans Geels, CEO van Dille & Kamille, schoof afgelopen woensdag aan bij het New Gen-ontbijt en deelde zijn visie op retail en de route die Dille & Kamille heeft afgelegd in … Lees verder

Van retail only naar multifunctioneel

De impact van de coronacrisis op de winkelsector is groot. Deze problemen moeten integraal worden benaderd. Om hier nieuwe oplossingen voor te kunnen vinden, is een omslag nodig – een die veel organisaties al aan het maken zijn. Want vaak liggen deze oplossingen buiten de retailsector. Ook NRW ziet de noodzaak van verandering en bevindt … Lees verder