‘Durf te investeren in groei’

‘Als je een boodschap te vertellen hebt, moet je die niet klein houden, maar onder meer mensen verspreiden. Daarvoor is het nodig te investeren.’ Hans Geels, CEO van Dille & Kamille, schoof afgelopen woensdag aan bij het New Gen-ontbijt en deelde zijn visie op retail en de route die Dille & Kamille heeft afgelegd in coronatijd.

Hogere omzet dan in 2019

Want ondanks dat de winkelketen in Nederland, in tegenstelling tot België, de deuren niet hoefde te sluiten, werd besloten dit wel te doen. Vanwege de onwetendheid van de directie (want wie heeft ooit eerder zo’n pandemie meegemaakt?) en de angst die leefde onder de werknemers. Daarmee benadrukt Geels de menselijkheid van het bedrijf. Gelukkig gingen vier weken na de sluiting van de eerste winkel de deuren alweer open en hebben de prestaties van Dille & Kamille niet onder de coronacrisis te leiden. Integendeel: de fysiek omzet in Nederland is momenteel al 14% hoger dan in 2019 rond deze tijd.

Online versus fysiek verkopen

Naar verwachting opent begin volgend jaar de eerste vestiging in Duitsland; Keulen. Potentiële locaties worden geselecteerd op hun ‘ziel’ en de culturele dynamiek. Is de stad ook de moeite waard om naartoe te gaan als er geen winkels zouden zijn? Dan is het een plek voor Dille & Kamille om haar fysieke beleving te verkopen. Want dat is wat er bij de winkels over de toonbank gaat. Geen producten, maar sfeer. Volgens Hans Geels staat Dille & Kamille voor de uitdaging om die fysieke beleving ook online nog beter over te brengen. ‘Online gaat veel meer om rationaliteit en prijs, minder om emotie.’

Terugblik very special edition studiereis 2020

Niet naar Frankrijk, en uiteindelijk ook niet naar Aviodrome. Last-minute boekten we onze studiereis reis om naar een online reis met bijna 40 deelnemers. Mokerslag voor het Nederlandse toerisme Thijs de Groot, programmamanager Destination Development bij NBTC liet zien hoe corona het Nederlandse toerisme hard raakt. We verwachtten begin dit jaar 21 miljoen buitenlandse bezoekers … Lees verder

In deze situatie moet je heel dicht op je klant gaan zitten, ze letterlijk naar binnen halen’

Gertjan Slob – directeur Onderzoek bij Locatus en voorzitter van de NRW-commissie Kennis & Innovatie – gaf NRW-leden tijdens een webinar antwoord op hun vragen over de Corona Impact & Recovery Index die Locatus half september publiceerde. Heb je het webinar gemist of wil je de antwoorden nog eens teruglezen? Hieronder vind je de Q&A. … Lees verder

Dit is de jury van het NRW Marketingfestival 2020

Het NRW Marketingcongres is ieder jaar weer een event waar met veel plezier naar wordt uitgekeken. Niet in de laatste plaats omdat tijdens dit event de NRW Marketing Award wordt uitgereikt. Dit jaar kan er helaas geen live congres plaatsvinden. Daarom staat de gehele maand november in het teken van de NRW Marketing Award: special … Lees verder