‘Durf te investeren in groei’

‘Als je een boodschap te vertellen hebt, moet je die niet klein houden, maar onder meer mensen verspreiden. Daarvoor is het nodig te investeren.’ Hans Geels, CEO van Dille & Kamille, schoof afgelopen woensdag aan bij het New Gen-ontbijt en deelde zijn visie op retail en de route die Dille & Kamille heeft afgelegd in coronatijd.

Hogere omzet dan in 2019

Want ondanks dat de winkelketen in Nederland, in tegenstelling tot België, de deuren niet hoefde te sluiten, werd besloten dit wel te doen. Vanwege de onwetendheid van de directie (want wie heeft ooit eerder zo’n pandemie meegemaakt?) en de angst die leefde onder de werknemers. Daarmee benadrukt Geels de menselijkheid van het bedrijf. Gelukkig gingen vier weken na de sluiting van de eerste winkel de deuren alweer open en hebben de prestaties van Dille & Kamille niet onder de coronacrisis te leiden. Integendeel: de fysiek omzet in Nederland is momenteel al 14% hoger dan in 2019 rond deze tijd.

Online versus fysiek verkopen

Naar verwachting opent begin volgend jaar de eerste vestiging in Duitsland; Keulen. Potentiële locaties worden geselecteerd op hun ‘ziel’ en de culturele dynamiek. Is de stad ook de moeite waard om naartoe te gaan als er geen winkels zouden zijn? Dan is het een plek voor Dille & Kamille om haar fysieke beleving te verkopen. Want dat is wat er bij de winkels over de toonbank gaat. Geen producten, maar sfeer. Volgens Hans Geels staat Dille & Kamille voor de uitdaging om die fysieke beleving ook online nog beter over te brengen. ‘Online gaat veel meer om rationaliteit en prijs, minder om emotie.’

Dit is de jury van het NRW Marketingfestival 2020

Het NRW Marketingcongres is ieder jaar weer een event waar met veel plezier naar wordt uitgekeken. Niet in de laatste plaats omdat tijdens dit event de NRW Marketing Award wordt uitgereikt. Dit jaar kan er helaas geen live congres plaatsvinden. Daarom staat de gehele maand november in het teken van de NRW Marketing Award: special … Lees verder

‘Durf te investeren in groei’

‘Als je een boodschap te vertellen hebt, moet je die niet klein houden, maar onder meer mensen verspreiden. Daarvoor is het nodig te investeren.’ Hans Geels, CEO van Dille & Kamille, schoof afgelopen woensdag aan bij het New Gen-ontbijt en deelde zijn visie op retail en de route die Dille & Kamille heeft afgelegd in … Lees verder

Van retail only naar multifunctioneel

De impact van de coronacrisis op de winkelsector is groot. Deze problemen moeten integraal worden benaderd. Om hier nieuwe oplossingen voor te kunnen vinden, is een omslag nodig – een die veel organisaties al aan het maken zijn. Want vaak liggen deze oplossingen buiten de retailsector. Ook NRW ziet de noodzaak van verandering en bevindt … Lees verder