NRW
Marketing Awards

Nieuwe opzet

De NRW Marketing Award wordt sinds 2010 uitgereikt en is een jaarlijkse bekroning voor de meest innovatieve, inspirerende en effectieve marketinginspanningen voor een winkelgebied. De winnaars van de NRW Marketingprijs worden gezien als een kwaliteitsbenchmark en hebben een aantoonbare voorbeeldfunctie voor de sector. Een goed opgezette professionele merkstrategie voor een winkelgebied wordt steeds belangrijker. En mooie acties en events kunnen deze merkbelofte op een bijzondere wijze onderstrepen.

Voor 2020 is gekozen voor een nieuwe opzet van deze Awards. Marketing binnen de retailsector wordt steeds professioneler en steeds belangrijker. Nu het nut van winkels afneemt, neemt de noodzaak van betekenisvolle winkelgebieden juist toe. Om bestaansrecht te hebben moet een winkelgebied meer zijn dan een verzameling verkooppunten. De wereld van vandaag en morgen draait om groeten, ontmoeten en verduurzamen, ofwel emotionele en sociale aspecten.

De afgelopen jaren is binnen onze sector veel aandacht geweest voor de beleveniseconomie. Nu maken we de volgende stap; van beleving naar betekenis.

Aan de hand van een gedegen merkstrategie – zorgvuldig afgestemd op de bezoekers – kunnen winkelgebieden hun (sociale) betekenis vergroten. Hierdoor zal het winkelgebied uiteindelijk ook economisch beter presteren. De juiste marketing speelt daarbij een cruciale rol! Welk verhaal kan jouw (winkel)gebied vertellen? Wat is de ‘kracht’ of het DNA van jouw gebied? Hoe hebben de winkels waardevol bijdragen aan de lokale gemeenschap. Welke events en acties in jouw winkelgebied hebben een unieke en blijvende herinnering gecreëerd die het doorvertellen waard is? Dat zijn de verhalen die we heel graag willen nomineren voor de NRW Marketing Award 2020!

Bekijk hier de Nieuwe opzet NRW Marketing Awards, wat het was en wat het nu is.

Categorieën

Uiteindelijk hebben we er voor gekozen om in de nieuwe opzet de NRW Award in 2020 uit te reiken in 2 categorieën:

  1. NRW Marketing Award: Professionele campagnes, acties en events gericht op MERKSTRATEGIE (Brand Awareness, (re)positioning en Brand Activation).
  2. NRW Creativity Award; Speciaal bedoeld voor inspirerende en enthousiasmerende voorbeelden waarmee een (winkel)gebied bij de winkeliers, de consumenten, de bewoners en de bezoekers positief en blijvend onder de aandacht is gebracht.

Lees meer over de genomineerden.

Jury NRW Marketing Awards 2020

De jury van de NRW Marketing Award 2020 bestaat uit deskundigen vanuit de disciplines marketing, conceptontwikkeling, promotie, retail, research en gebiedspromotie. De jury bestaat momenteel uit:

  • Tony Wijntuin | WYNE (voorzitter)
  • Lot Frijling | Yellow Concepts
  • Wendy Hulshof | PFM Intelligence
  • Tom Kikkert | Tom Kikkert
  • Tessa Vosjan | Retailagenda/INretail

Maak kennis met de jury.

Aanmelden

De inschrijving voor 2020 is inmiddels gesloten. Houd onze website in de gaten voor het inschrijven voor de Marketing Award 2021.

Ter inspiratie

Bekijk ter inspiratie ook deze korte introductie of lees onze Toolkit Sociale meerwaarde | Merkstrategie voor succesvolle winkelgebieden.

Zo komen mensen naar jouw winkelgebied

Winnaars voorgaande jaren

2019

Event: Kids heroes on tour – ingediend door Wereldhave en Day&Nite

Campagne: #BEYOURSELF, Sint Jorisplein – Amersfoort,  ingediend door Urban Solutions & Altera Vastgoed

Publieksprijs: Buurt BBQ Terwijde Utrecht, ingediend door a.s.r. dutch prime retail custodian, FanWork Events en Bereikmeer

2018

Event: Black Friday Shopping Nights, ingediend door Wereldhave en Day&Nite

Campagne: De Koopgoot – Een sterk merk uit Rotterdam, ingediend door CBRE Global Investors, Apleona GVA BV en Buro voor de Boeg

Publieksprijs: De Koopgoot – Een sterk merk uit Rotterdam, ingediend door CBRE Global Investors, Apleona GVA BV en Buro voor de Boeg

2017

Event: Unexpected Adventure: The LEGO Experience, Stadshart Amstelveen (Unibail Rodamco | Vereniging Centrum Promotie Amstelveen)

Campagne: Eersteklas shoppen op het station, Amsterdam Centraal (NS Stations)

PublieksprijsOersoep; Herpositionering Beurspassage, Nowadays Amsterdam (Urban Solutions | Bouwinvest)

2016

Event: Dino’s in de hoven, Delft (Van der Vorm Vastgoed en Studio Baard)

Campagne: Verbouwingscampagne Heuvel, Eindhoven (CBRE, CBRE Global Investors en VCP Heuvelgalerie)

Publieksprijs: Verbouwingscampagne Heuvel, Eindhoven (CBRE, CBRE Global Investors en VCP Heuvelgalerie)

2014

Event: Call of the Mall, Hoog Catharijne, Utrecht (Corio Nederland)

Campagne: Kwartier voor speciale zaken, Zeeheldenkwartier, Den Haag (iXin, Gemeente Den Haag)

Publieksprijs: Kwartier voor speciale zaken, Zeeheldenkwartier, Den Haag (iXin, Gemeente Den Haag)

2013

Imagocampagne +, Stadshart, Amstelveen (Unibail-Rodamco)

2012

Entre Deux, Entre Deux Maastricht (FPW Rotterdam)

2011

Jaarplan Batavia Stad, Batavia Stad, Lelystad (Stable International)